August 22, 2005
Jag gillar att hitta ett spel jag gillar och bli ritkigt bra i det.
Senaste spelet är BF 1942.
Jag har väldigt dålig erfarenhet av bolaget som skapade det spelet: DICE
De bryr sig inte om spel efter de väl släppt det. Senaste skandalen är Vietnam som de efter 4 mån inte släppt en riktig patch till än...
Så jag letar efter ett spel som ett bolag man kan lita på har gjort. Ett bolag som inte tycker spel ä färskvara som man kastar efter 1 mån.
Ett bolag som hellre gör en patch för mycket...
Tycker fler borde kolla på vem som gör spelet innan de köper ett spel, för det är inte kul att fastna i ett dödfött spel. Bojkotta skurkar som DICE som lika gärna gjort skruvmejslar om de tjänat mer på´t.
Finns det några sådana bolag jag eftersöker?
November 4, 2002
MacDaddy wrote: Jag gillar att hitta ett spel jag gillar och bli ritkigt bra i det.
Senaste spelet är BF 1942.Jag har väldigt dålig erfarenhet av bolaget som skapade det spelet: DICE
De bryr sig inte om spel efter de väl släppt det. Senaste skandalen är Vietnam som de efter 4 mån inte släppt en riktig patch till än...Så jag letar efter ett spel som ett bolag man kan lita på har gjort. Ett bolag som inte tycker spel ä färskvara som man kastar efter 1 mån.
Tycker fler borde kolla på vem som gör spelet innan de köper ett spel, för det är inte kul att fastna i ett dödfött spel. Bojkotta skurkar som DICE som lika gärna gjort skruvmejslar om de tjänat mer på´t.Finns det några sådana bolag jag eftersöker?
DICE är riktigt bra tycker iaf jag.
Jag har inte upplevt en enda bugg i BF Vietnam. Patch finns ju till 1942, T.o.m. 1.3 om jag inte missminner mig.
Gör spelen själv om du ska whina så mycket.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
March 10, 2004
GeneSiS wrote: [quote=MacDaddy]Jag gillar att hitta ett spel jag gillar och bli ritkigt bra i det.
Senaste spelet är BF 1942.Jag har väldigt dålig erfarenhet av bolaget som skapade det spelet: DICE
De bryr sig inte om spel efter de väl släppt det. Senaste skandalen är Vietnam som de efter 4 mån inte släppt en riktig patch till än...Så jag letar efter ett spel som ett bolag man kan lita på har gjort. Ett bolag som inte tycker spel ä färskvara som man kastar efter 1 mån.
Tycker fler borde kolla på vem som gör spelet innan de köper ett spel, för det är inte kul att fastna i ett dödfött spel. Bojkotta skurkar som DICE som lika gärna gjort skruvmejslar om de tjänat mer på´t.Finns det några sådana bolag jag eftersöker?
DICE är riktigt bra tycker iaf jag.
Jag har inte upplevt en enda bugg i BF Vietnam. Patch finns ju till 1942, T.o.m. 1.3 om jag inte missminner mig.
Gör spelen själv om du ska whina så mycket.
Dessutom har där redan kommit två små patchar till Vietnam och där ska komma en stor snart
[Core 2 Duo 6600] [Asus P5B D] [Corsair 6400 2* 1024] [PowerColor x1900xt] [Seagate 160Gb, 300Gb, 320Gb] [Playstation Portable]
February 21, 2003
1942 - 1.6 (och pretty felfritt numera)
vietnam hade massor av skit i början men bättre nu, och de jobbar på nya patchar så...
så att säga att dice är sämre än andra är att ta i...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 14, 2004
November 4, 2002
Guufi wrote: Valve är nog bland de sämsta, tycker DICE har skött sig bra med BF serien.
Westwood var också jäkligt snabba med buggfixar till deras spel.
Jo, när valve tvingade folk att gå över till steam så gjorde dom bort sig. När CS låg runt beta 7 så kom det hl uppdateringar stup i kvarten och det tyckte jag var riktigt bra. Men efter steam så avskyr jag nästan valve..
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
January 29, 2003
Håller med GeneSIS, jag var på DreamHack och gjorde en nyinstallation av Windows, stort misstag, det tog ett helt dygn av knåpande innan jag kunde köra CS igen. Ett dygn kanske inte låter mycket, men när man köpt spelet, och dessutom lagt ner 600:- på en DH biljett, blir man lätt lite sur.
November 4, 2002
Zelog wrote: Håller med GeneSIS, jag var på DreamHack och gjorde en nyinstallation av Windows, stort misstag, det tog ett helt dygn av knåpande innan jag kunde köra CS igen. Ett dygn kanske inte låter mycket, men när man köpt spelet, och dessutom lagt ner 600:- på en DH biljett, blir man lätt lite sur.
Då var det härligt på beta tiden när man hade alla patchar (runt 10) på HDn så fick man lägga på dem i ordning. Men då var man iaf klar på 10-15 min.
August 22, 2005
Felfritt spel ska man kräva från starten. Vad jag eftersöker är ett spel som förnyar sig självt minst en gång var 4é månad. Kommer med nya saker. Man tröttnar ju till slut om det aldrig kommer några nyheter.
BF1942 var bara lite drygt 1år gammalt när sista patchen kom o det har inte kommit något på över ett halvår.
December 25, 2000
MacDaddy wrote: Felfritt spel ska man kräva från starten. Vad jag eftersöker är ett spel som förnyar sig självt minst en gång var 4é månad. Kommer med nya saker. Man tröttnar ju till slut om det aldrig kommer några nyheter.
BF1942 var bara lite drygt 1år gammalt när sista patchen kom o det har inte kommit något på över ett halvår.
Operation Flashpoint är också ett spel som de har tagit bra hand om, jag följer inte med vad som händer på den fronten längre men förut kom det patchar ganska ofta med mycket nytt.
Vill du ha något som förnyar sig var 4;e månad rekommenderar jag MMORPG;s, som kostar per månad, det är inte gratis att fortsätta utveckla ett spel siddu, och det är inte många utgivare som vill sätta pengar på något de inte får tillbaka något från.
November 4, 2002
ViU wrote: [quote=MacDaddy]Felfritt spel ska man kräva från starten. Vad jag eftersöker är ett spel som förnyar sig självt minst en gång var 4é månad. Kommer med nya saker. Man tröttnar ju till slut om det aldrig kommer några nyheter.
Operation Flashpoint är också ett spel som de har tagit bra hand om, jag följer inte med vad som händer på den fronten längre men förut kom det patchar ganska ofta med mycket nytt.
Vill du ha något som förnyar sig var 4;e månad rekommenderar jag MMORPG;s, som kostar per månad, det är inte gratis att fortsätta utveckla ett spel siddu, och det är inte många utgivare som vill sätta pengar på något de inte får tillbaka något från.
Jupps, man får köpa expansions. Utvecklarna är inte dumma.. 😉
1 Guest(s)