August 14, 2001
Jag vet massor av folk som gått över till UrbanTerror. Nytt och utvecklas för fullt hela tiden... Bygger på Quake3-motorn. Det är ungefär som CS. (Fast bättre IMHO)
Cya out there!
April 1, 2001
CS har hängt med ett tag.. och det spelas fortfarande mest av alla spel. Jag tror att det kommer att hänga med ett par år till. Det är ju bygt på HL motorn, och det är ju därför det är så grymt ! För HL motorn är den skönaste som finns. Det är otroligt mycket mer känsla i den än t ex Unreal.
Det är ju visserligen snyggare grafik i många andra spel, men CS är så skönt att spela, och det är inget annat spel som kommer knäcka CS på ett bra tag. Jag funderar tom på att köpa mig ett ex av Counterstrike retail bara för att dom ska tjäna lite mer pengar, för det är dom absolut värda. (Sen låter man ju skivan ligga i skräpa i nåt hörn)
August 14, 2001
Många är väl så djupt inne i CS-träsket att det har problem att byta till nått nytt... Speciellt när man är riktigt bra i CS också, och byta till ett annat spel där man helt plöstligt blir nybörjare.
Jag valde mellan CS och UrbanTerror och tyckte till slut att UT är ett bättre val dels för att det var grymt mycket snyggare. (Känns lite off att lira CS på megadator) Och sen så känns UT fräschare.... roligare.... Fast CS är absolut inte dåligt, men det känns som om UT har framtiden för sig.
June 14, 2001
On 2001-08-27 21:51, CreaTioN wrote:
Väntar kanske lite till på nya 1.3 med alla nyheter som kommer. Men sen får man se hur långt det räcker,,,Undrar vilket spel som kommer ta över när cs blir sletet!??
Det finns ju flera på gång, inte bara FPS!
CS börjar absolut bli utslitet, har varit en lång tid
December 27, 2000
September 2, 2001
Det är så att valve utvecklar CS Condition Zero, ja, fast. Det skall vara ett SP spel baserat på CS.
Sedan så går det rykten om att Gooseman m.fl. jobbar på ett CS 2, som skall innehålla helt ny motor, och massor med annat, ingen riktigt information har kommit ut dock...
Och till er som söker en ersättare för CS, jag rekommenderar att kolla upp New World Order från det svenska företaget Termite Games ( hette Insomnia Software tidigare ) det är väldigt mycket snyggare och verkar bli allmänt bra, även om ganska lite information har kommit. NWO beräknas släppas Mars 2002...
1 Guest(s)