Bra att EAgames köper upp VARENDA spel?!?!?!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bra att EAgames köper upp VARENDA spel?!?!?!
Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 282
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 31, 2005 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är, rent ut sagt, SKIT att EAgames köper upp varenda spelföraetag, visst är det bra för företagen att dom får lite sponsring och så men nått som kallas "konkurans" existerar ju inte! vad tycker ni???

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
833274
January 31, 2005 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

EA games suger.. jag personligen hatar dom... dom släpper vissa spel som e bra.. men dom går ju o förstör dom med en deras logga o massa andra loggor som inte gåt att klicka förbi varje gång man startar det... Ok, första gången.. då kan man visa alla loggor o så.. men va fan.. när man har startat det för 100000gången så har man sett skiten redan tillräckligt....

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
833277
January 31, 2005 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

x-akt 😀

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
833315
January 31, 2005 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Utan dem skulle flera "mindre" speltillverkare inte ha råd med att utveckla/sälja spelen de gör, så helt fel är det inte.
EA är dock långt ifrån den enda som köper upp mindre företag, de är bara de enda som gör reklam för det och det skulle vem som helst göra som investerar pengar i en produkt.
Konkurrens finns det alltid och iom att de är lite större än andra så har de ett övertag och kan hålla nere priserna.
Och loggan visas i typ 3 sek och kan skippas i de flesta spel via diverse inställningar, så det förstör ju inte spelen direkt 😛

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
833319
January 31, 2005 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: Utan dem skulle flera "mindre" speltillverkare inte ha råd med att utveckla/sälja spelen de gör, så helt fel är det inte.
EA är dock långt ifrån den enda som köper upp mindre företag, de är bara de enda som gör reklam för det och det skulle vem som helst göra som investerar pengar i en produkt.
Konkurrens finns det alltid och iom att de är lite större än andra så har de ett övertag och kan hålla nere priserna.
Och loggan visas i typ 3 sek och kan skippas i de flesta spel via diverse inställningar, så det förstör ju inte spelen direkt 😛

Håller med,
Låt oss säga så här, sätt just dig i deras position hur skulle du förbättra det hela ? och vad skulle du inte ändra på som redan finns ?

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
833329
January 31, 2005 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja.. inget fel med att EA köper upp. Nackdelen är att deras support för spelen är
så bristande att man börjar gråta,

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
833351
January 31, 2005 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

De bra !! :blink:

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
833363
January 31, 2005 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Tja.. inget fel med att EA köper upp. Nackdelen är att deras support för spelen är
så bristande att man börjar gråta,

håller med till 100% !

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
833392
January 31, 2005 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

jag kommer aldrig förlåta för att EA sabbade Westwood nu kan man glömma alla kanon C&C games som WW gjorde. så Ctrl tyst me dig din EA lover.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
833395
January 31, 2005 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Mitt favorit företag är faktiskt UbiSoft.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
833474
January 31, 2005 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är allmänt dåligt när stora företag köper små, fast sen är jag inte mycket för den kapitalistiska världssituation som vi lever i för tillfället heller men det ska vi inte diskutera här.

Tillbaka till tråden, EA är som alla andra stora spelföretag, ett företag som leds av affärsmän inte av spelare. De har bara ett mål och det är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Men detta har också fördelar, EA ger oss tvspelsreklam på TV och mycket annat. EA publicerade The Sims som har fått mängder av personer som aldrig skulle övervägt att spela förut att börja göra det. Kort sagt, EA är inte ett företag som riktar sig till oss "oldschool gamers" utan till den stora massan. EA gör och har gjort mycket gott för spelmarknadens utveckling men jag kommer aldrig att älska som jag älskat SEGA än gång i tiden (och fortfarande gör men inte lika mycket) och som jag älskar Nintendo idag. Fast även de glider längre och längre ifrån mig, spelvärlden är inte vad den en gång var, vilket är både bra och dåligt.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
833650
January 31, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

för spelen vet jag inte men för den fria marknaden är det bra. fri konkurens styr antalet aktörer på marknaden till den nivå som behövs.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
833695
January 31, 2005 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Jag tycker det är allmänt dåligt när stora företag köper små, fast sen är jag inte mycket för den kapitalistiska världssituation som vi lever i för tillfället heller men det ska vi inte diskutera här.

Tillbaka till tråden, EA är som alla andra stora spelföretag, ett företag som leds av affärsmän inte av spelare. De har bara ett mål och det är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Men detta har också fördelar, EA ger oss tvspelsreklam på TV och mycket annat. EA publicerade The Sims som har fått mängder av personer som aldrig skulle övervägt att spela förut att börja göra det. Kort sagt, EA är inte ett företag som riktar sig till oss "oldschool gamers" utan till den stora massan. EA gör och har gjort mycket gott för spelmarknadens utveckling men jag kommer aldrig att älska som jag älskat SEGA än gång i tiden (och fortfarande gör men inte lika mycket) och som jag älskar Nintendo idag. Fast även de glider längre och längre ifrån mig, spelvärlden är inte vad den en gång var, vilket är både bra och dåligt.

OMG! :heart: Word på det!

//Andreas

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
833701
January 31, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: EA games suger.. jag personligen hatar dom... dom släpper vissa spel som e bra.. men dom går ju o förstör dom med en deras logga o massa andra loggor som inte gåt att klicka förbi varje gång man startar det... Ok, första gången.. då kan man visa alla loggor o så.. men va fan.. när man har startat det för 100000gången så har man sett skiten redan tillräckligt....

Loggorna kan du lätt ta bort genom att leta i mappar som heter typ "movies" och ta bort alla .bic -filer du hittar så startas spelet upp direkt utan all reklam. (Gör jag ständigt, sätter jag mig vid datorn och klickar på ett spel så vill jag spela spel inte se intron och reklam)

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
833703
January 31, 2005 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade folk inte piratkopierat spel så mycket som de gör, så hade det varit enklare för de små företagen att klara sig. Som läget är nu, så tvingas de små att gå upp i de stora, så att de kan utnyttja deras distributionsnät.

GatriC
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 729
833945
February 1, 2005 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Vart fann alternativet "Kunde inte byr mig mindre"?
Skiter i vem som gör spelen eller vem som äger företagen, huvudsaken för mig är att jag får spel som jag får spela.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
834003
February 1, 2005 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror det skulle gå bättre för företagen om dom sänkte priset på dina spel!

Tovedal
Kommer du hit ofta?
Medlem
834011
February 1, 2005 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

GatriC wrote: Vart fann alternativet "Kunde inte byr mig mindre"?
Skiter i vem som gör spelen eller vem som äger företagen, huvudsaken för mig är att jag får spel som jag får spela.

anledningen til det är att jag vill att du ska ta ställning till nått för annars kan ju alla ställa sig mitt emellan och då blir det inge kul....

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
834780
February 2, 2005 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

BloodMan wrote: jag kommer aldrig förlåta för att EA sabbade Westwood nu kan man glömma alla kanon C&C games som WW gjorde. så Ctrl tyst me dig din EA lover.

kunde inte sagt de bättre, tänk på gamla vanliga C&C, och sen när C&C renegade kom :heart:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 304
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL