June 17, 2002
EA games suger.. jag personligen hatar dom... dom släpper vissa spel som e bra.. men dom går ju o förstör dom med en deras logga o massa andra loggor som inte gåt att klicka förbi varje gång man startar det... Ok, första gången.. då kan man visa alla loggor o så.. men va fan.. när man har startat det för 100000gången så har man sett skiten redan tillräckligt....
January 20, 2003
Utan dem skulle flera "mindre" speltillverkare inte ha råd med att utveckla/sälja spelen de gör, så helt fel är det inte.
EA är dock långt ifrån den enda som köper upp mindre företag, de är bara de enda som gör reklam för det och det skulle vem som helst göra som investerar pengar i en produkt.
Konkurrens finns det alltid och iom att de är lite större än andra så har de ett övertag och kan hålla nere priserna.
Och loggan visas i typ 3 sek och kan skippas i de flesta spel via diverse inställningar, så det förstör ju inte spelen direkt 😛
January 6, 2004
Guufi wrote: Utan dem skulle flera "mindre" speltillverkare inte ha råd med att utveckla/sälja spelen de gör, så helt fel är det inte.
EA är dock långt ifrån den enda som köper upp mindre företag, de är bara de enda som gör reklam för det och det skulle vem som helst göra som investerar pengar i en produkt.
Konkurrens finns det alltid och iom att de är lite större än andra så har de ett övertag och kan hålla nere priserna.
Och loggan visas i typ 3 sek och kan skippas i de flesta spel via diverse inställningar, så det förstör ju inte spelen direkt 😛
Håller med,
Låt oss säga så här, sätt just dig i deras position hur skulle du förbättra det hela ? och vad skulle du inte ändra på som redan finns ?
December 25, 2000
Jag tycker det är allmänt dåligt när stora företag köper små, fast sen är jag inte mycket för den kapitalistiska världssituation som vi lever i för tillfället heller men det ska vi inte diskutera här.
Tillbaka till tråden, EA är som alla andra stora spelföretag, ett företag som leds av affärsmän inte av spelare. De har bara ett mål och det är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Men detta har också fördelar, EA ger oss tvspelsreklam på TV och mycket annat. EA publicerade The Sims som har fått mängder av personer som aldrig skulle övervägt att spela förut att börja göra det. Kort sagt, EA är inte ett företag som riktar sig till oss "oldschool gamers" utan till den stora massan. EA gör och har gjort mycket gott för spelmarknadens utveckling men jag kommer aldrig att älska som jag älskat SEGA än gång i tiden (och fortfarande gör men inte lika mycket) och som jag älskar Nintendo idag. Fast även de glider längre och längre ifrån mig, spelvärlden är inte vad den en gång var, vilket är både bra och dåligt.
November 27, 2003
ViU wrote: Jag tycker det är allmänt dåligt när stora företag köper små, fast sen är jag inte mycket för den kapitalistiska världssituation som vi lever i för tillfället heller men det ska vi inte diskutera här.
Tillbaka till tråden, EA är som alla andra stora spelföretag, ett företag som leds av affärsmän inte av spelare. De har bara ett mål och det är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Men detta har också fördelar, EA ger oss tvspelsreklam på TV och mycket annat. EA publicerade The Sims som har fått mängder av personer som aldrig skulle övervägt att spela förut att börja göra det. Kort sagt, EA är inte ett företag som riktar sig till oss "oldschool gamers" utan till den stora massan. EA gör och har gjort mycket gott för spelmarknadens utveckling men jag kommer aldrig att älska som jag älskat SEGA än gång i tiden (och fortfarande gör men inte lika mycket) och som jag älskar Nintendo idag. Fast även de glider längre och längre ifrån mig, spelvärlden är inte vad den en gång var, vilket är både bra och dåligt.
OMG! :heart: Word på det!
//Andreas
December 15, 2003
MULLVADEN wrote: EA games suger.. jag personligen hatar dom... dom släpper vissa spel som e bra.. men dom går ju o förstör dom med en deras logga o massa andra loggor som inte gåt att klicka förbi varje gång man startar det... Ok, första gången.. då kan man visa alla loggor o så.. men va fan.. när man har startat det för 100000gången så har man sett skiten redan tillräckligt....
Loggorna kan du lätt ta bort genom att leta i mappar som heter typ "movies" och ta bort alla .bic -filer du hittar så startas spelet upp direkt utan all reklam. (Gör jag ständigt, sätter jag mig vid datorn och klickar på ett spel så vill jag spela spel inte se intron och reklam)
June 29, 2004
GatriC wrote: Vart fann alternativet "Kunde inte byr mig mindre"?
Skiter i vem som gör spelen eller vem som äger företagen, huvudsaken för mig är att jag får spel som jag får spela.
anledningen til det är att jag vill att du ska ta ställning till nått för annars kan ju alla ställa sig mitt emellan och då blir det inge kul....
1 Guest(s)