March 11, 2003
Krqagyzzz wrote: Finns det något bra onlineflygspel?
Jag har just köpt mig värsta flashiga joysticken och jag tänkte att jag kanske skulle få lite användning för den med.
Någon som har något bra tips?
Jag har precis börjat testa Wings of War. Verkar riktigt roligt.
May 17, 2002
denstore wrote: [quote=Krqagyzzz]Finns det något bra onlineflygspel?
Jag har just köpt mig värsta flashiga joysticken och jag tänkte att jag kanske skulle få lite användning för den med.
Någon som har något bra tips?
Jag har precis börjat testa Wings of War. Verkar riktigt roligt.
http://www.3dgamers.com/games/wingsofwar/
Tack för tipset, ska dra ned demot och testa . :bok:
March 11, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=denstore][quote=Krqagyzzz]Har testat det nu, rätt ok spel fast personligen tycker jag att flygplanen var för sega.
Det ska de nog vara....:)
det är säkert sant, med tanke på att det utspelar sig under WW1.
ingen som kan tipsa om någon bra WW2-flygsim?
IL-2 Sturmovik är grymt bra.
May 17, 2002
denstore wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=denstore][quote=Krqagyzzz]Har testat det nu, rätt ok spel fast personligen tycker jag att flygplanen var för sega.
är inte det rätt gammalt?
March 11, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=denstore][quote=Krqagyzzz][quote=denstore][quote=Krqagyzzz]Har testat det nu, rätt ok spel fast personligen tycker jag att flygplanen var för sega.
är inte det rätt gammalt?
Jo, det är rätt gammalt (2002?), men jag anser att det nog inte har kommit något särskilt mycket bättre efter det.
May 17, 2002
Olle P wrote: MS Combat flight simulator (hela serien) har ju närmast oöverträffad realism, om det är det man vill ha...
/Olle
ska testa det, borde finnas något demo någonstans,
btw denstore, IL2 var väldigt svårt tycker jag, upplever du samma sok? (om du nu har spelat det)
March 11, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Olle P]MS Combat flight simulator (hela serien) har ju närmast oöverträffad realism, om det är det man vill ha...
/Olle
btw denstore, IL2 var väldigt svårt tycker jag, upplever du samma sok? (om du nu har spelat det)
Nja, så himla svårt är det väl inte? Men det är klart, man inser inte hur snabbt 4-500km/h är innan man försöker attackera lite stillastående markmål.:)
Jag anser att IL-2 fortfarande spöar MS CFS. Men det är klart, det är ju en smaksak.
May 17, 2002
denstore wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Olle P]MS Combat flight simulator (hela serien) har ju närmast oöverträffad realism, om det är det man vill ha...
/Olle
Nja, så himla svårt är det väl inte? Men det är klart, man inser inte hur snabbt 4-500km/h är innan man försöker attackera lite stillastående markmål.:)
Jag anser att IL-2 fortfarande spöar MS CFS. Men det är klart, det är ju en smaksak.
IL2 kanske är lite för verkligt, jag stallar mest hela tiden tycker jag.. får kanske försöka flyga lite lugnare..
btw: X-wing VS Tie-Fighter är freeware nu eller har jag blandat ihop det med något annat?
July 1, 2002
WW2ol är utvecklat av fd flygfantaster. Gå in och kika. Större spelplan blir nog svårare att hitta. 😀
May 17, 2002
Ari wrote: WW2ol är utvecklat av fd flygfantaster. Gå in och kika. Större spelplan blir nog svårare att hitta. 😀
hmm, tack för tipset. Iof kom det bara 3 månader efter frågan men tack iaf. 😉
btw, hur lyckades du gräva fram denna gammla tråd?
July 1, 2002
Mycket enkelt ,scrollade bakåt i forumtrådarna, sökte nån som passade in på ww2ol. Istället för att starta ny tråd tycker jag att den här är bra vad gäller flyg.
Har själv Il2 men av någon anledning har jag aldrig fastnat för den.
Verkar som spelet är nerfat på nåt sätt, oerhört svårt att få ner ett sovjetiskt plan. Sen har jag spelat microflopps combatsimulatorer.
Men i ww2ol så är det inte någon skolåde storlek på spelet.
Allierade brukar göra bombräder mot axis fabriker och det resulterar i fördröjd utveckling av nya enheter, rdp reasearch and deployment.
😀
3 Guest(s)