Bränna Black hawk (eller vilket som)|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bränna Black hawk (eller vilket som)
millh
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 56
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 12, 2004 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas jag inte traskar in på något förbjudet område nu men när jag spelar black hawk så måste jag ju ha orginal skivan i, det är just detta jag vill slippa.
Har lagt en del pengar på att få datan tyst o vill ju inte då ha spelaren igång då den ju för lite ljud.
Det jag undrar är vad skall man ta sig till i nero (det jag använder) för att kopiera orginalskivan till hårddisk så att jag senare kan mounta den i daemon eller nero´s egna virtuella cd/dvd.
Är det på något sätt fel att diskutera detta så räcker det om ni lägger ett inlägg om det! Men märk väl att det är orginalskivan jag snackar om och att jag registrerat mig på novalogic med koden så jag hoppas det är ok.

Tack på förhand

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
667238
July 12, 2004 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

nopp det är helt okej på denna front att snacka om saken...

det lättaste du kan göra är att cracka spelet så du slipper få frågan om skiva hela tiden...

annars kan du väl kopiera allt på skivan och skapa en bin fil på nero..
sedan öppnar du denna bin filen via deamon virtual cd och då borde allt fungera perfekt.....

millh
Siktar mot toppen
Medlem
667551
July 12, 2004 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

jo det var just det jag ville komma till, jag vet inte hur jag bränner ner den i bin eller que format,, Hjälp?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
667552
July 12, 2004 - 11:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Sist det var en sådan här diskusion så slutade det med låsning.
Som en moderator påpekade så äger man inte spelet utan man äger bara licensen att spela det så du får igentligen inte cracka spelet eller kör en image av det.

millh
Siktar mot toppen
Medlem
667557
July 12, 2004 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, kan förstå att det kan finnas regler mot att cracka det men måste jag göra det för att köra en image av det?
Vill ju bara slippa den j-dra skivan, vad händer annars om jag repar den får jag en ny? tror inte det, måste väl ändå falla under kopia för personligt bruk o jag har ju ändå kvar skivan i fall det skulle bli bekymmer... 🙄

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
667562
July 13, 2004 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

millh wrote: Ok, kan förstå att det kan finnas regler mot att cracka det men måste jag göra det för att köra en image av det?
Vill ju bara slippa den j-dra skivan, vad händer annars om jag repar den får jag en ny? tror inte det, måste väl ändå falla under kopia för personligt bruk o jag har ju ändå kvar skivan i fall det skulle bli bekymmer... 🙄

I fall du skulle få en repa på den så kan du skicka in cd-skivan och någon dollar till ansvarig utgivare och få en ny.

millh
Siktar mot toppen
Medlem
667580
July 13, 2004 - 12:46 am
sp_Permalink sp_Print

ok det visste jag inte det e ju kanon. Men jag skulle ändå om det får göras vilja ha den på hdd:n för o slippa ljudet från spelaren men bö det inte diskuteras så låter jag bli.

Tjipp

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
667634
July 13, 2004 - 6:29 am
sp_Permalink sp_Print

Lagen förbjuder kopiering utav spel i annat syfte än säkerhetskopiering. Man får inte använda en kopia för att skydda orginalet mot slitage. Vid slitage kan man säkert som någon skrev i tråden, be om en ny skiva från tillverkaren. Denna tråd har gjort sitt.

*tråd låst*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 300
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL