May 17, 2002
Hittade en arcadmaskin med Bubble bobble nyligen, 42sekunder senare var jag fast i spelträsket och mina 5-kronor försvann i en rasande fart. Då mina pengar var slut så hamnade jag på en självförvållad men effektiv avgiftningsbehandling. Nu i efterhand så inser jag att jag inte kan fortsätta på detta sätt, antingen så får staten avskaffa 5-kronorna eller så kommer jag att att bli uteliggare pga. denna arcadmaskin. Nu till en ev. lösning. Jag har insett att jag på något sätt måste få spela av mig mitt Bubble bobble-behov så att jag inte känner mig allt för frestad av arcadmaskinen. Finns Bubble bubble som freeware eller något sådant? Eller måste jag betala för detta uråldriga spel?
edit: bobble
March 5, 2002
Krqagyzzz wrote: Hittade en arcadmaskin med Bubble bubble nyligen, 42sekunder senare var jag fast i spelträsket och mina 5-kronor försvann i en rasande fart. Då mina pengar var slut så hamnade jag på en självförvållad men effektiv avgiftningsbehandling. Nu i efterhand så inser jag att jag inte kan fortsätta på detta sätt, antingen så får staten avskaffa 5-kronorna eller så kommer jag att att bli uteliggare pga. denna arcadmaskin. Nu till en ev. lösning. Jag har insett att jag på något sätt måste få spela av mig mitt Bubble bubble-behov så att jag inte känner mig allt för frestad av arcadmaskinen. Finns Bubble bubble som freeware eller något sådant? Eller måste jag betala för detta uråldriga spel?
Bubble Bobble om jag får be. 😉
Ingen aning om det finns som freeware, men det finns som warezware (mame).
November 29, 2003
Du kan få komma hem till mig och spela det på mitt Nintendo 8-bitars om du bjuder på en platta öl, så får du spela hur länge du vill. 🙂
Seriöst: Jag skulle nog ha tjackat ett gammalt Nes på Tradera eller liknande om jag var du. Kostar inte mycket och sedan köper du BB och lirar.
March 5, 2002
CurunirOfValinor wrote: http://hr
Gå in i sektionen "Download" så finns det massor av Bubble Bobbles. 🙂
That's warez tyvärr.
September 16, 2002
Undrar hur många kvadrillioner kloner det finns av det spelet?
Annars har jag hört att det där nya spelet Ninja?, är riktigt bra. Du kan ju göra en sökning på forumet, då jag har för mig att det finns en tråd som diskuterar detta. 🙄
Men back to Bubble Bobble, så finns det väl till de flesta system under den tiden? Själv har jag lirat det mest på Amiga 500. På NES är det på tok för lätt då man har så mycket continues.
January 20, 2003
Kizo wrote: Undrar hur många kvadrillioner kloner det finns av det spelet?
Den sämsta klonen måste vara spelet "Bitch" på spel.tv4.se... riktigt taskigt genomförd flashklon. Här är en ruggigt skön och genuin webklon dock: http://www.ventoline.com/froze.....ve640.html
November 27, 2003
whak wrote: Satt och lirade NES bubble bobble så kommer syrran in "pratar du med dig själv?" sen ser hon att jag sitter med NES bubble bobble i full screen och har gamepaden inkopplad. "är du 10år eller".
Man är väl född på 80talet så man lär ju få lite flashbacks. 🙂
Bara smälla igen dörren i ansiktet på henne och tillbaka till spelet. Kvinnor som inte förstår charmen med NED är inte kvinnor värda ödsla tid på 😀
//Andreas
September 16, 2002
Delph1 wrote: [quote=whak]Satt och lirade NES bubble bobble så kommer syrran in "pratar du med dig själv?" sen ser hon att jag sitter med NES bubble bobble i full screen och har gamepaden inkopplad. "är du 10år eller".
Man är väl född på 80talet så man lär ju få lite flashbacks. 🙂
Bara smälla igen dörren i ansiktet på henne och tillbaka till spelet. Kvinnor som inte förstår charmen med NED är inte kvinnor värda ödsla tid på 😀
//Andreas
Tror du menar NES.
Men absolut, det är lite nu och då som jag spelar Super Mario Bros. (numero uno) på mitt ständigt ikopplade NES. 😎
3 Guest(s)