Byta Amiga-spel?|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Byta Amiga-spel?
Nefilim
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 15, 2003 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

Var lite tveksam till att skriva denna tråden pga all "häxjakt" efter folk som pratar om warez hit & dit... men jag ger det ett försök i alla fall och får hoppas att ni inte tycker detta faller under kategorin "illegalt".

Vad jag är ute efter är någon som kan tänka sig att byta gamla Amiga-spel... har precis skaffat mig en gammal 500 igen, men har upptäckt att många av mina gamla favoriter antingen har slutat fungera eller försvunnit under årens lopp... så jag undrar om det finns nån annan Amiga-lirare därute som skulle vilja byta & diskutera olika spel till denna underbara gamla burk.

Självklart är jag ute efter originalspel till Amigan eftersom copyrighten fortfarande gäller för många spel, men eftersom vissa spel är så otroligt svåra att få tag i (och pga att copyrighten släppts fri av många tillverkare) ska jag inte hymla & säga att jag MÅSTE ha original, men i den mån det går är det givetvis att föredra.

Om nån är intresserad av att byta gamla spel, eller känner till nån site eller nåt forum där man kan byta amiga-spel så maila mig på [email]thomas.clifford@telia.com[/email]

OBS!
Om detta anses vara warez-prat får moderatorerna mer än gärna ta bort denna post, eller editera den på lämpligt vis... Jag hoppas att så inte blir fallet då jag själv anser att ingen på något vis kommer ta skada av detta och jag har svårt att se likheten med "riktiga" warez.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
312269
April 15, 2003 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. På något lan så kan vi väl byta lite 🙂

Nefilim
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
312302
April 15, 2003 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Åker inte så mycket på LAN tyvärr... Men jag tänkte att det är ju ingen större kostnad att skicka disketter till varann med vanlig post... Så man kan ju byta disk för disk så att säga... är du mer intresserad så hör av dig, jag ska komponera en lista över spel som jag kan byta bort.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 168
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL