August 13, 2002
Tjena!
Först och främst vill jag bara säga att jag inte har någon aning om vart jag skall placera detta ämne, så det fick bli här!
Det är så att efter jag bytt grafikkort (från GeForce 4 MX 440 till ATi Radeon 9600XT) så har det börjat lagga i _ALLA_ spel. Värst är det i rena FPS-spel som Counter Strike, Far Cry m.fl!
Innan jag bytte grafikkort så gick det utmärkt att spela. Bäst att jämföra är ju med CS (eftersom jag valde att förbättre grafiken i Far Cry vilket kanske min CPU/minne inte pallar).
Innan byte av grafikkort hade jag 100 FPS och allt gick fint. Nu hoppar FPS:en som fan, och är ibland ner mot 30. Något medelvärde så att säga är väl 60-70 kanske, och jag kan inte lira med det...
Detta gäller alla spel. Alla spel jag lirar har blivit laggiga.
Jag har senaste drivrutinen och DirectX 9.0b....
Jag har inga virus (sökte nyss) och inget spyware (söker varje dag). Inga processer som jag inte känner igen i aktiviteshanteraren som slukar CPU eller något liknande.
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel? Visst, Far Cry kanske jag inte kan öka grafiken så mycket i då jag inte har en allt för bra burk men i CS (där jag för övrigt har samma inställningar nu som förr) så SKA det vara 100 i FPS utan att jag ska behöva reducera grafik etc.
Mitt system:
AMD XP 2200+ @ 1,8 Ghz, 512 MB DDR, Radeon 9600XT och hårddisk spelar ingen roll. Är 7200 rpm....
Hoppas att någon har någon lösning... :cy:
1 Guest(s)