Call of duty|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Call of duty
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 7, 2004 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Hade tänkt att köpa mig ett nytt spel för att fördriva sommaren. Har hört att Call of Duty skall vara bra men jag vet ingenting om det. Skulle ni kunna hjäpa mig att förklara lite.

Vad går spelet ut på?
Är det kul?
snyggt?
liknar det något annat spel?

Cypress-h
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 263
663120
July 7, 2004 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Ja du kan ju alltid ladda ner demot!
http://www.callofduty.com/

Ja det är snyggt!
Ja det liknar medal of honor
Ja det är bra som f*n!

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
663122
July 7, 2004 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag gillar Mohaa. Köper Call of Duty idag 😛

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
663167
July 7, 2004 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

spelet är bra, men på tok för linjärt och kort. men i mp är det alla fall roligt.

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
663174
July 7, 2004 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Jag gillar Mohaa. Köper Call of Duty idag 😛

spelet ser ut att vara ganska likt mohaa men du kommer sakna känslan i siktet. nu är det mer "verklighetstroget" och gynnar inte de som är duktiga på att sikta, vilket mohaa gör. en 10 åring som ligger på marken har enormt övertag mot dig om du kommer gående, med andra ord så gynnar spelet campers. därför spelar jag inte CoD. Annars är banorna bra, grafiken ok. SP går an, men MP tycker jag inte om.

rippz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 347
663500
July 7, 2004 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker det är som CS fast snyggare. Andra modeller/skins tpy bara

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
663516
July 7, 2004 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: [quote=Krqagyzzz]Jag gillar Mohaa. Köper Call of Duty idag 😛

spelet ser ut att vara ganska likt mohaa men du kommer sakna känslan i siktet. nu är det mer "verklighetstroget" och gynnar inte de som är duktiga på att sikta, vilket mohaa gör. en 10 åring som ligger på marken har enormt övertag mot dig om du kommer gående, med andra ord så gynnar spelet campers. därför spelar jag inte CoD. Annars är banorna bra, grafiken ok. SP går an, men MP tycker jag inte om.

Har alltid funderat över det här. Man söker en simulering av verkligheten, och sedan klagar folk över att det blir för likt. Märkligt.
Att anfalla en väl dold skytt i öppen terräng är självmord, och har alltid varit självmord.

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
663573
July 7, 2004 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=fet_loa][quote=Krqagyzzz]Jag gillar Mohaa. Köper Call of Duty idag 😛

Har alltid funderat över det här. Man söker en simulering av verkligheten, och sedan klagar folk över att det blir för likt. Märkligt.
Att anfalla en väl dold skytt i öppen terräng är självmord, och har alltid varit självmord.

vem har sagt att jag söker en exakt simulering av verkligheten? jag spelar ett spel för att det är kul, du då?

om jag är duktig på att sikta o köper spel som gynnar min spelstil, då jag tycker det är roligt, är det märkligt?

Continental Op
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
664227
July 8, 2004 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Gud vad jag blev besviken på detta spel, kändes som det inte hänt nånting sen MOHAA som också var överskattat. Man kan fråga sig om FPS utvecklats nånting alls sen HL.

denstore
Member
Medlem
664311
July 8, 2004 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: [quote=denstore] Har alltid funderat över det här. Man söker en simulering av verkligheten, och sedan klagar folk över att det blir för likt. Märkligt.

vem har sagt att jag söker en exakt simulering av verkligheten? jag spelar ett spel för att det är kul, du då?

om jag är duktig på att sikta o köper spel som gynnar min spelstil, då jag tycker det är roligt, är det märkligt?

Saken är väl att just Call of Duty är gjorda för att simulera verkligheten. Jag hade t.o.m. velat se en variant där man verkligen inte klarar av att bli skadad och där det inte finns med-packs överallt.

Cim_GoodFella
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
665573
July 9, 2004 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Saken är väl att just Call of Duty är gjorda för att simulera verkligheten. Jag hade t.o.m. velat se en variant där man verkligen inte klarar av att bli skadad och där det inte finns med-packs överallt.

Testa på svåraste svårighetsgraden inga medpacks tokigt svårt och lika kul

denstore
Member
Medlem
665584
July 10, 2004 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Cim_GoodFella wrote: [quote=denstore] Saken är väl att just Call of Duty är gjorda för att simulera verkligheten. Jag hade t.o.m. velat se en variant där man verkligen inte klarar av att bli skadad och där det inte finns med-packs överallt.

Testa på svåraste svårighetsgraden inga medpacks tokigt svårt och lika kul

Precis. Men då lär det också löna sig med låga ställningar och smyg i buskarna.;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 219
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL