Call of Duty: United Offensiv|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Call of Duty: United Offensiv
Mr_GinGer
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 17
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 17, 2004 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan!

Har ett litet problem som jag tycker är ganska stort.

Alla raka linjer är sick-sackiga, jag har prövat att ändra alla grafikinställningar på spelet men jag har fortfarande kvar problem. Ändrat upplösningen, det hjälpte inte.

Jag prövade sen att skriva /com_maxfps 75 i consolen men det hjälpte inte heller.

Alltså, linjerna som är i en radie av 3-5 meter runt en är raka och fina men allt annat känns sick-sackigt. Så när man springen känns det lite som att bilden flimrar.

Har ni något tips/svarpå vad jag kan pröva?

Har ett R9800 Pro 128 kort och kör med Catalyst 4.11.

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
775749
November 18, 2004 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

Var det inte sådan grafik med de äldre drivarna eller har du glömt slänga på max AA+AF. Ser finare ut med allt på max.

Freddah
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
775769
November 18, 2004 - 6:28 am
sp_Permalink sp_Print

Känner igen det grafikfelet, fast har aldrig haft det i CoD nån gång. Det enda jag kan minnas att jag gjorde var att jag pillade på/bytte/ominstallerade drivrutinerna.

Jag tänkte nästan låna din tråd lite... har nämligen själv ett annat problem med CoD:UO. Har lyckats på sista tiden få en liiiten fördröjning på musen. Vill inte kalla det lagg direkt, men nåt är det. Det känns som att jag kör med smooth mouse eller nåt. Spelet reagerar inte alls lika snabbt och smidigt som tidigare, även fast fpsen ligger på max hela tiden. Det är typ som att musen har en tiondels sekunds fördröjning. Gör att en hel del av känslan försvinner, även fast det ändå är halv-spelbart.

Vet inte vad jag har gjort, har bytt lite drivisar och överklockat men annars vet jag inte vad jag pillat på. Q3 och Half-Life testade jag som hastigast igår och där går det klockrent...

Om ingen har nåt förslag så ska jag ge mig på en ominstallation av CoD när jag kommer hem från jobbet idag.

Har en optisk sladdmus, och som sagt, det funkar felfritt i andra spel. Musacceleration och allt avstängt som det ska.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 49
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL