April 18, 2004
Hejsan!
Har ett litet problem som jag tycker är ganska stort.
Alla raka linjer är sick-sackiga, jag har prövat att ändra alla grafikinställningar på spelet men jag har fortfarande kvar problem. Ändrat upplösningen, det hjälpte inte.
Jag prövade sen att skriva /com_maxfps 75 i consolen men det hjälpte inte heller.
Alltså, linjerna som är i en radie av 3-5 meter runt en är raka och fina men allt annat känns sick-sackigt. Så när man springen känns det lite som att bilden flimrar.
Har ni något tips/svarpå vad jag kan pröva?
Har ett R9800 Pro 128 kort och kör med Catalyst 4.11.
March 16, 2002
Känner igen det grafikfelet, fast har aldrig haft det i CoD nån gång. Det enda jag kan minnas att jag gjorde var att jag pillade på/bytte/ominstallerade drivrutinerna.
Jag tänkte nästan låna din tråd lite... har nämligen själv ett annat problem med CoD:UO. Har lyckats på sista tiden få en liiiten fördröjning på musen. Vill inte kalla det lagg direkt, men nåt är det. Det känns som att jag kör med smooth mouse eller nåt. Spelet reagerar inte alls lika snabbt och smidigt som tidigare, även fast fpsen ligger på max hela tiden. Det är typ som att musen har en tiondels sekunds fördröjning. Gör att en hel del av känslan försvinner, även fast det ändå är halv-spelbart.
Vet inte vad jag har gjort, har bytt lite drivisar och överklockat men annars vet jag inte vad jag pillat på. Q3 och Half-Life testade jag som hastigast igår och där går det klockrent...
Om ingen har nåt förslag så ska jag ge mig på en ominstallation av CoD när jag kommer hem från jobbet idag.
Har en optisk sladdmus, och som sagt, det funkar felfritt i andra spel. Musacceleration och allt avstängt som det ska.
1 Guest(s)