July 19, 2001
Jag började spela C&C Generals för någon dag sedan som Kina. Spelet verkade ganska coolt i början men senare så började jag irritera mig på att det inte verkade som att Westwood hade gjort spelet.. Det var massa grejjer som saknades. Det var ingen story alls. Storyn till original C&C och Red Alert var ju verkligen skitbra men Generals hade ingen story alls.. Sedan fanns det inte en enda billig eller snabb grejj på hjul och sen blev jag skitförvånad över det askassa slutet och att det bara var 7 uppdrag!..
Original C&C hade ju skitmånga bra uppdrag som man fick sitta skitlänge med..
Vet någon om Generals gjordes av Westwood? Det verkar inte så iallafall..
BTW, Grafiken var ju fulare än den i Total Anihilation och det spelet är ju från 1999 eller nåt..
June 28, 2001
instämmer helt
sunkigt kass grafik, men elden i explotioner är rätt nice.
få banor? ja.
korta banor? ja.
westwood ? knappast.
varför tog det så lång tid o göra ? trasig kaffeautomat.
kass story? ja.
värdelösa filmer? ja
fattigt urval av gubbar och byggnader, absolut ingen strategi bakom spelet. bara pang på.
glad att Jag inte betalade för spelet
October 28, 2002
hmmm....
Bara lirat singel i 2-3 dar och är redan less!! Filmerna var ju höjdpunkterna i 1:an, sånna e ju värdelösa!! Det är ju så lite enheter också!! finns inte mkt kewlt..
Suger!
Har inte provat lira online än dock (av anledningar som inte bör nämnas... )
Glad jag inte slantade för detta! trodde man säkert kunde handla eftersom det var westwood men icke...
August 10, 2001
Är det bara jag som inte håller med om att det är ett skitspel?
Visst det är ingen som helst story i spelet i singelplayer. Så på det sättet så suger det.
Grafiken i spelet är dock det mäktigaste jag sett på länge! Det fyller sitt syfte mycket bra och explosionerna är helt i sin egen klass vad gäller sådana här spel. Ljudeffekterna är bra och musiken är också helt ok.
Jag tycker det är bättre att vapnen i spelen är verkliga till skillnad ifrån många exempel ifrån de andra i serien.
Spelet äger ju fett i multiplayer och det är det jag tycker är det viktigaste. SP lirar man ju ändåså igenom på ett par dagar så vem bryr sig i det långa hela?
Det jag tycker är lite trist är att GLA är så pass svaga för den oinvigde. Visst jag är ingen mästare på spelet direkt men jag antar att de kan bli rätt bra om man vet hur man ska spela spelet!
Och nej det är inte westwood som gjort spelet vilket ju märks direkt.
Tack för mig!
August 10, 2001
TA är jäkligt grymt snyggt också, ja. Speciellt med tanke på när det kom.
Jag vet inte vem som sa att man ska zooma in på en gubbe men den personen kan ju gärna förklara för mig varför man ska zooma in på en gubbe "in the first place". Det är ju ingenting naturligt man gör när man spelar så det är ju helt orrelevant att graffen blir sunkig då.
Som att man klagar i ett golfspel att man inte kan gå utanför banan och spela på asfalten i stan brevid. Det är liksom inte heller någonting man direkt gör.
October 1, 2001
Microsoft gör inte AoE, det är Assemble Studios, MS Games publicerar spelen å äger nog även AS men man kan inte säga att MS gör spelet. Westwood är som sagt uppköpta av EA å har inget med MS å göra. Generals har inget med C&C å göra (kanske vissa anknytningar i story) precis som RA.
November 8, 2002
Dead Glory wrote: Microsoft gör inte AoE, det är Assemble Studios, MS Games publicerar spelen å äger nog även AS men man kan inte säga att MS gör spelet. Westwood är som sagt uppköpta av EA å har inget med MS å göra. Generals har inget med C&C å göra (kanske vissa anknytningar i story) precis som RA.
Du vekrar gilla förkortningar killen 😉
btw, nog gjorde väl MS AoE1 om jag inte missminner mig totalt...
February 12, 2002
Mind wrote: instämmer helt
sunkigt kass grafik, men elden i explotioner är rätt nice.
få banor? ja.
korta banor? ja.
westwood ? knappast.
varför tog det så lång tid o göra ? trasig kaffeautomat.
kass story? ja.
värdelösa filmer? ja
fattigt urval av gubbar och byggnader, absolut ingen strategi bakom spelet. bara pang på.glad att Jag inte betalade för spelet
Japp!
October 1, 2001
Blue_Moon_ wrote: [quote=Dead Glory]Microsoft gör inte AoE, det är Assemble Studios, MS Games publicerar spelen å äger nog även AS men man kan inte säga att MS gör spelet. Westwood är som sagt uppköpta av EA å har inget med MS å göra. Generals har inget med C&C å göra (kanske vissa anknytningar i story) precis som RA.
Du vekrar gilla förkortningar killen 😉
btw, nog gjorde väl MS AoE1 om jag inte missminner mig totalt...
Varför ödsla tid med å skriva långa namn när folk ändå förstår vad man menar?
http://www.ensemblestudios.com/ <--- svar nog?
1 Guest(s)