January 19, 2003
Så har man äntligen fått det hett efterlängtade ZERO:HOUR, men så stöter man på problem direkt.
Sitter och spelar, och rätt som det är så slängs man ut i Windows med ett felmeddelande som lyder:
"You have encountered a serious error. serious errors can be caused by mant things including viruses, overheated hardware and hardware tahat dows not meed the minimum specifications for the game. please visit the forums at http://www.generals.ea.com fot suggested courses of action or consult your manual for tehnical support contact inforamation."
Jag kan säga att jag har inget av problemen som skulle kunna orsaka detta. Har installerat om drivrutiner etc.
Det vanliga C&C Generals kan jag köra utan problem, skillnaden är väl att ZERO:HOUR är lite mer grafikkrävande. På min dator borde det dock inte vara ett problem, jag uppfyller lätt kraven för spelen. Just nu kör jag 1280x1024 upplösning med High detail. Det flyter på bra och snyggt, som det bör och ska göra.
Jag tror fler kommer att stöta på problemet, så jag hoppas på en diskussion här för att lösa det.
Min dator:
AMD 2100+, 512 DRAM, GeForce4 Ti4800SE
January 19, 2003
Nu gjorde jag tvärtom vad många skulle gjort, istället för att sänka upplösning och detaljnivå så fläskade jag på med allt...
Resultat?
Jag kunde spela 1h i sträck utan att det hängde sig (innan har det bara funkat i ca 5-30min)... återstår bara att se om det kommer fungera lika bra fortsättningsvis. Skumt är det iaf.
May 15, 2003
Mm.. dessa "serious error" i Generals är lite skumma.
Jag har själv aldrig råkat ut för det på någon av mina datorer men på Generals forum var det en del folk som fick det utan någon vettig anledning.
Det verkar inte finnas någon direkt anledning till dem, och ibland kan man bli av med dem genom att installera om, uppdatera eller, som du, bara ändra lite inställningar i spelet. Nya drivrutiner eller hårdvaruändringar kan även lösa det.
Men visst är det ett grymt spel! 😀
Generals i sig är ju grymt och med nya Zero Hour blir det bara ännu bättre.
January 19, 2003
Andy Guts wrote: Mm.. dessa "serious error" i Generals är lite skumma.
Jag har själv aldrig råkat ut för det på någon av mina datorer men på Generals forum var det en del folk som fick det utan någon vettig anledning.
Det verkar inte finnas någon direkt anledning till dem, och ibland kan man bli av med dem genom att installera om, uppdatera eller, som du, bara ändra lite inställningar i spelet. Nya drivrutiner eller hårdvaruändringar kan även lösa det.Men visst är det ett grymt spel! 😀
Generals i sig är ju grymt och med nya Zero Hour blir det bara ännu bättre.
Precis! Har läst runt lite på diverse forum, bland annat Generals officiella, och det finns inget riktigt vettigt svar på problemet.
Man får mixtra lite och ha lite tur, så funkar det rätt som det är. Supporten på EAgames är ju inte så himla givande..
May 15, 2003
January 19, 2003
oizo wrote: installer zero hour i en annan mapp än generals tex d:spelzero hour
så generals kanske ligger d:spelgenerals
då funkar de
Får ta och testa det, för det buggar fortfarande. Skumma knep man får till. 😮
Installera på en annan hårddisk var ju också en lite halvskum lösning. :blink:
1 Guest(s)