July 20, 2001
Fakta 1: CMR 3 har problem tilsammans med Power DVD för en del användare.
Fakta 2: CMR 3 är bara en ren konvertering från konsol till PC och har inte ens gått igenom en finputsning för att funka klockrent.
Fakta 3: Codemasters har bara lyckats bra med en release genom tiderna till PC och det var CMR 2.
Fakta 4: Codemasters skitrelease av ett efterlängtat spel kommer bara att vara ytterligare en anledning till att folk laddar ner spel istället för att köpa dem.
Alla som köpt CMR 3 borde gå tillbaka till affären och kräva pengarna tillbaka och hänvisa till konsumentköplagen om att spelet inte är som marknadföringen påstår.
Hata Codemasters, de är ena riktiga skithål.
March 14, 2002
Tänkt bara höra av mig nu när jag har hittat min adapter till ratten.
Force Feedback fungerar på min Guillemot Force Feedback Racing Wheel. Det var dock inte den bästa FFb jag upplevt men den fanns och den skakade, fast lite mer skakning hade inte skadat.
Btw, kan tilläga att jag lirade UK banorna precis, och då skaka det nästan hela tiden och hade sig, fast främst dom 2 första stagen, synd att det inte var så genom alla bannor och att jag suger på de 2 förska UK banorna 🙂
Lobo: Så Operation Flashpoint är ett skitspel? tror inte många håller med dig där. Även CMR1 var ett skönt spel enligt min mening. Och alla andra racingspel som codemaster varit med och gjort har alltid hållit högklass.
Varför skulle "skitrelease" bidra till en ytterligare anledning till att folk laddar ner spel istället för att köpa dem? Skulle det inte bidra i att ingen truntar i att ladda ner/cracka det? Warez eller orginal, vem vill ha ett skitspel installerat på datorn? Sen dom som säger att CMR3 och PowerDVD inte går ihop är inte heller sant, troligen har dom laddat ner nått codec som PowerDVD använder för att köra en film eller så. Som Edhunter sa, så kan det bero på alla möjliga codecs. Jag tror det inte var så smart val att välja .wmv format på filmerna, hade varit bättre med avi och divx som de flesta har, skulle nog minskat problemen men starten för många.
July 20, 2001
gasolin wrote: Tänkt bara höra av mig nu när jag har hittat min adapter till ratten.
Force Feedback fungerar på min Guillemot Force Feedback Racing Wheel. Det var dock inte den bästa FFb jag upplevt men den fanns och den skakade, fast lite mer skakning hade inte skadat.
Btw, kan tilläga att jag lirade UK banorna precis, och då skaka det nästan hela tiden och hade sig, fast främst dom 2 första stagen, synd att det inte var så genom alla bannor och att jag suger på de 2 förska UK banorna 🙂Lobo: Så Operation Flashpoint är ett skitspel? tror inte många håller med dig där. Även CMR1 var ett skönt spel enligt min mening. Och alla andra racingspel som codemaster varit med och gjort har alltid hållit högklass.
Varför skulle "skitrelease" bidra till en ytterligare anledning till att folk laddar ner spel istället för att köpa dem? Skulle det inte bidra i att ingen truntar i att ladda ner/cracka det? Warez eller orginal, vem vill ha ett skitspel installerat på datorn? Sen dom som säger att CMR3 och PowerDVD inte går ihop är inte heller sant, troligen har dom laddat ner nått codec som PowerDVD använder för att köra en film eller så. Som Edhunter sa, så kan det bero på alla möjliga codecs. Jag tror det inte var så smart val att välja .wmv format på filmerna, hade varit bättre med avi och divx som de flesta har, skulle nog minskat problemen men starten för många.
Nu var det ju inte så att jag sa att Codemasters hade gjort en hög skitspel.
Jag sa att de hade bara gjort en enda bra release, CMR 1 är ett gööörbra spel det håller jag med om, men det var buggigt från början, det gick t ex inte att köra "körskolan" där man skulle lära sig olika saker steg för steg, detta löstes först efter en patch.
Sorry att jag var lite stor i käften och sa att det andra releaserna var skit, jag har faktiskt ingen aning om Operation Flashpoint 😕
Om man avinstallerar PowerDVD så avinstallerar man väl inte helt säkert alla codec som PowerDVD använder?!
Och i så fall så har du fel eftersom jag känner flera som löst sina problem just genom att avinstallera PowerDVD.
Denna mening förstår jag inte "Skulle det inte bidra i att ingen truntar i att ladda ner/cracka det?"
Till slut så vill jag bara säga att jag tror att Codemasters släpper en patch på så där 100MB så man kan spela multiplayer över nätet och fixar de fel som finns i CMR 3.
March 14, 2002
Lobo wrote:
Nu var det ju inte så att jag sa att Codemasters hade gjort en hög skitspel.
Jag sa att de hade bara gjort en enda bra release, CMR 1 är ett gööörbra spel det håller jag med om, men det var buggigt från början, det gick t ex inte att köra "körskolan" där man skulle lära sig olika saker steg för steg, detta löstes först efter en patch.Sorry att jag var lite stor i käften och sa att det andra releaserna var skit, jag har faktiskt ingen aning om Operation Flashpoint 😕
Om man avinstallerar PowerDVD så avinstallerar man väl inte helt säkert alla codec som PowerDVD använder?!
Och i så fall så har du fel eftersom jag känner flera som löst sina problem just genom att avinstallera PowerDVD.Denna mening förstår jag inte "Skulle det inte bidra i att ingen truntar i att ladda ner/cracka det?"
Till slut så vill jag bara säga att jag tror att Codemasters släpper en patch på så där 100MB så man kan spela multiplayer över nätet och fixar de fel som finns i CMR 3.
Jo med "Denna mening förstår jag inte "Skulle det inte bidra i att ingen truntar i att ladda ner/cracka det?"" så för det första ska det läggas till ett s framför truntar, men det tror jag redan du har förstått. Men vad jag menade var att om någon gör ett spel som blir en flopp, så bidrar det inte i att alla tankar ner det istället för att köpa det, eftersom ingen vill lira ett dåligt spel, eller?
Och det där PowerDVD problemet, eftersom jag och många andra har det installerat och det fungerar utan problem så ser jag det svårt att skylla på PowerDVD. Kan vara olika versioner, jag har senaste PowerDVD (4) med den senaste patchen.. Kan vara så att det är någon gammal version eller så som strular till det i filmuppspelningen.
Och sen det där med CMR3 och Multiplayer så ser det inte ljust ut, eftersom den jag pratade med på supporten sa
I am afraid that we have no plans to implement any network code for Colin
McRae Rally 3. The PC version is based on the XBox version, which meant that
the development time would have been extended considerably if we had wished
to add network code. This would have resulted in the game being released
after Colin McRae Rally 4 was available for consoles.
till mig så känns det som vi blir utan Multiplayer delen. Hur det blir med CMR4 vet jag inte, men efter alla klagomål och kommentarer om just multiplayer delen så skulle det förvåna mig om dom skippade det i CMR4 också, men eftersom dom också gör CMR4 för konsolerna först, så ska man aldrig säga aldrig.
Och till sist, säg ett spel som är buggfritt vid releasen, bara företaget kommer med patchar som fixar alla problem så är det helt ok.
July 20, 2001
gasolin wrote: [quote=Lobo] Nu var det ju inte så att jag sa att Codemasters hade gjort en hög skitspel.
Jag sa att de hade bara gjort en enda bra release, CMR 1 är ett gööörbra spel det håller jag med om, men det var buggigt från början, det gick t ex inte att köra "körskolan" där man skulle lära sig olika saker steg för steg, detta löstes först efter en patch.Sorry att jag var lite stor i käften och sa att det andra releaserna var skit, jag har faktiskt ingen aning om Operation Flashpoint 😕
Och i så fall så har du fel eftersom jag känner flera som löst sina problem just genom att avinstallera PowerDVD.Denna mening förstår jag inte "Skulle det inte bidra i att ingen truntar i att ladda ner/cracka det?"
Jo med "Denna mening förstår jag inte "Skulle det inte bidra i att ingen truntar i att ladda ner/cracka det?"" så för det första ska det läggas till ett s framför truntar, men det tror jag redan du har förstått. Men vad jag menade var att om någon gör ett spel som blir en flopp, så bidrar det inte i att alla tankar ner det istället för att köpa det, eftersom ingen vill lira ett dåligt spel, eller?
Och det där PowerDVD problemet, eftersom jag och många andra har det installerat och det fungerar utan problem så ser jag det svårt att skylla på PowerDVD. Kan vara olika versioner, jag har senaste PowerDVD (4) med den senaste patchen.. Kan vara så att det är någon gammal version eller så som strular till det i filmuppspelningen.
Och sen det där med CMR3 och Multiplayer så ser det inte ljust ut, eftersom den jag pratade med på supporten sa
I am afraid that we have no plans to implement any network code for Colin
McRae Rally 3. The PC version is based on the XBox version, which meant that
the development time would have been extended considerably if we had wished
to add network code. This would have resulted in the game being released
after Colin McRae Rally 4 was available for consoles.
till mig så känns det som vi blir utan Multiplayer delen. Hur det blir med CMR4 vet jag inte, men efter alla klagomål och kommentarer om just multiplayer delen så skulle det förvåna mig om dom skippade det i CMR4 också, men eftersom dom också gör CMR4 för konsolerna först, så ska man aldrig säga aldrig.
Och till sist, säg ett spel som är buggfritt vid releasen, bara företaget kommer med patchar som fixar alla problem så är det helt ok.
Ja, och då har vi väl sorterat ut alla frågetecken runt detta skitspel
Ha en bra dag!
July 19, 2002
jag tycker inte det är så jäkla dåligt som vissa skriver (jag har bara testat demot, men ändå)
buggar = finns i alla spel, men hur många och stora dom är
känslan = visst man förlorar rätt mycket på att inte köra med ratt men tangentbordet duger iaf.
grafiken = är bra
Jag tycker det håller ändå rätt hög klass.
May 8, 2003
gasolin wrote: [quote=ViU]Håller helt med Dreamspace, CMR3 är en totalt besvikelse... Men halvtaskiga konverteringar från konsoler är något vi får vänja oss med, pengarna finns att tjäna innom konsolmarknaden så om företaget ens orkar släppa en PC konvertering finns det inte mycket som talar för att dom satsat vidare mycket på den.
Är bara lite nyfiken vad du har fått informationen att "pengarna finns att tjäna innom konsolmarknaden"? Vad är det inte finns pengar att tjäna inom PCn?
Rekade lite siffror inom spelbranschen för inte så länge sedan, dels av rent intresse och dels för att en polare funderade på att starta ett spelföretag.
Marginalerna för tillverkarna är utan tvekan bäst inom konsollspel. Överlägset sämst är det inom konsollhårdvara, men det tar de ju igen 🙂
PC-spel är egentligen ganska litet om man ser till total andel av spelindustrin, konkurrensen är stenhård och marginalerna dåliga. Inte så konstigt att fler och fler går över till konsollspel..
Angående CMR3 så tycker jag det är rätt schysst. Har PowerDVD installerat, samt får force feedback i ratten. Det enda jag har att klaga på är integreringen med hårdvaran... dvs ratten. Hur svårt är det att implementera automatisk upprättning av ratten? dvs, när man tycker ner gasen i en riktig bil så rätar ju ratten upp sig, men inte i racing-spel.. det är funky. Sen känns ratten lite väl "sladdrig". När man kollar på rally på TV (nej, har inte kört någon riktig rallybil) så sitter de inte och vevar som tokar fram och tillbaka på ratten. Vill ha mindre rattutslag med mer motstånd i..
May 8, 2003
gasolin wrote: jackal_ Allt det där kan du ställa in.. Hur mkt den ska reagera, hur "tunga" svängarna ska vara, hur trög ratten ska vara etc etc etc.. Det kan jag iaf på min ratt och i CMR3 inställningarna...
Jo, jag har meckat med alla de där inställningarna men hur jag än ställer dem så tycker jag inte att det blir särskilt riktigt rattkänsla i det. Kanske helt enkelt är så att motorn i ratten är för klen för att kunna ge lite riktigt motstånd..
Eftersom jag har problem CM3 när jag har power DVD XP (4.0 tror jag det heter) installerat så kikade jag in på codemasters hemsida och letade ev patch till det. men intet fann jag..Så nu får man köra dubbla OS, ett för filmtitt och ett annat för CM3..Tycker inte jag e skoj..Tycker codemasters skulle tillhandahålla en patch för detta problemet..Har ju iaf köpt grafikkort för att kunna kolla DVD-film på teven. Tycker spelet är ganska trevligt, om än svårare än tidigare CM..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)