November 9, 2001
Dags att slita fram ratten igen då 🙂
September 1, 2002
Testade spelet först med min Dualshock-kontroll med USB-adapter (analog styrning). Då reagerade bilen på tok för snabbt, och var nästan omöjlig att kontrollera. Att parera och justera bilens svängar gick för snabbt. Notera att jag försökte modifiera deadzoneinställningen, men detta hjälpte inte. Det skulle finnas en inställning för sensitivity också, dvs hur snabbt bilen reagerar på input.
Jag bytte sedan till min gamla hederliga sidewinder gamepad (digital styrning) och då var det otroligt mycket lättare att hantera bilen. Att justera in svängarna och räta upp bilen gick mycket bättre. Innan svajade man bara till vänster och höger hela tiden, typ som vobbel.
Problemet med att köra med sidewindern var att det inte gick att konfigurera vilka knappar som skulle användas till vad. Knappar för växling, gas och broms kunde modifieras, men spelet ville inte acceptera vänter/höger-tryck på styrkorset för left/right-turning under inställningarna för handkontrollen. Det står bara undefined innan man försöker ändra. Försökte man ändra fick man ett error-ljud. Väldigt frustrerande. Men det är väl sånt man fixar när hela spelet kommer. Det står ju i början att demot bara består av 70%-ig kod, vad nu det skall betyda.
July 4, 2003
ZIre wrote: fyran är ju hur svårt som helst! :O kommer knappt i mål innan bilen är helt sönder 🙁
Hehe jag tror du ska hålla dig från rallybilar i allafall :p
Får väl ta o tanka ner det. Det måste ju testas!
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
1 Guest(s)