Counter-strike.|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Counter-strike.
Bark
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 753
sp_UserOfflineSmall Offline
616630
May 10, 2004 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

f_r_e_d_d_e wrote: Varför alla hatar cs är konstigt, men det är nog alla csfjortisar som har gett spelet dåligt rykte. Det är iaf min "teori".

Stämmer ... .. .. bra att spelet är populärt men det finns ju gränser... Vi lite mer erfarna spelare ska så klart få spela utan att folk klankar på oss wink ...

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
616639
May 10, 2004 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Cs är ett dåligt spel. Och ja, jag har spelat det. Men dels för att alla som spelar det, inte alla men väldigt många, är omogna somfan! Det är ett gammalt spel helt enkelt på en 5 år gammal motor.

Det ända som är bra är väl att man kan spela som lag. Nee, gillar inte det. ALla som spelar det blir så förändrade. iaf vad jag har sett. Många blir skit kaxiga bara för att dom är bättre än andrap på CS, och håller på dagarna på med att skryta om "vem som satt mest HS under veckan". Många Cs spelare har omoget språk, och använder "lol" som om det vore en vokal.

Varför umgås du med dem isåfall?
"Alla" förändras inte, det är ju deras riktiga jag som kommer fram.
Som sagt så är det väldigt fel att säga att det bara förekommer hos CSspelare, ser folk som lirar Q3 och UT osv och gapar och bankar på tangentbord och skriker "LOL" hela tiden.
Att säga att ett spel orsakar allt detta är ju idiotiskt, it's not the gun that kills, it's the one who pulls the trigger 🙂

crazyankan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
616647
May 10, 2004 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

har lirat sen runt beta 2. lirar lite smått än

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 980
616677
May 10, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Har lirat sedan 1a betan och tyvärr så lirar jag bara ibland nu när jag blivit utan bredband. Tycker ännu idag att spelkänslan är super. Visst grafiken är kass men jag spelar sällan spel för grafikens skull utan spelkänslan är det som gör att man spelar något mera än en gång.

Sen så är det roligare om man spelar mix eller går till servrar med mera moget folk, då slipper man wajn. Finns servrar där folk kickas direkt de börjar apa sig, wajna, klaga, osv... och då är de kul att spela.

Har också lirat på hyfsad nivå, varit sponsrad av Nine med en clan 🙂

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
616690
May 10, 2004 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

va heter den clanen då Stal

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
616715
May 10, 2004 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Guufi wrote: [quote=Vamp]Cs är ett dåligt spel. Och ja, jag har spelat det. Men dels för att alla som spelar det, inte alla men väldigt många, är omogna somfan! Det är ett gammalt spel helt enkelt på en 5 år gammal motor.

Det ända som är bra är väl att man kan spela som lag. Nee, gillar inte det. ALla som spelar det blir så förändrade. iaf vad jag har sett. Många blir skit kaxiga bara för att dom är bättre än andrap på CS, och håller på dagarna på med att skryta om "vem som satt mest HS under veckan". Många Cs spelare har omoget språk, och använder "lol" som om det vore en vokal.

Varför umgås du med dem isåfall?
"Alla" förändras inte, det är ju deras riktiga jag som kommer fram.
Som sagt så är det väldigt fel att säga att det bara förekommer hos CSspelare, ser folk som lirar Q3 och UT osv och gapar och bankar på tangentbord och skriker "LOL" hela tiden.
Att säga att ett spel orsakar allt detta är ju idiotiskt, it's not the gun that kills, it's the one who pulls the trigger 🙂

Mina kompisar som jag kännt sen jag var liten spermie, ja nästan iaf, spelar CS. Dom gjorde inte det först, men jag har sett hur de använder CS språk IRL och vid datorn. Och nej, ALLA förändras inte, men många. Iaf vad JAG har märkt. Jag har inte lirat Q3 eller UT så värst mycket, så jag vet inte och kan inte mer än tro på ditt ord.

Nu, innan allt spårar ur som med min tråd om bilden på en unge osm hoppar, tråden heter "Så här glad..", så vill jag bara säga att det är svårt att diskutera dessa saker, då ALLA tycker olika. Jag har inget emot att ni gillar CS, sa bara min åsikt ;).

Martinski
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
616769
May 10, 2004 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför blir det alltid en sån het diskution om hur bra/rötet CS är så fort nån startar en tråd om hjälp eller hur det nu var?

Vamp
Member
Medlem
616846
May 10, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Martinski wrote: Varför blir det alltid en sån het diskution om hur bra/rötet CS är så fort nån startar en tråd om hjälp eller hur det nu var?

Är väl för att de som inte gillar CS inte gillar de som spelar CS. Jag försökte skriva att vi inte ska fortsätta och säga massa skit om spelet i min ovanstående tråd. Vi tycker faktiskt olika allihopa, och det är bara att respektera.

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
616869
May 10, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

VnR = Vestiga nulla Retrorsum hette klanen fast vi var deras B-clan minst sagt. Dem hade team nine då som bestod av bästa uppställning de haft. Det var för ca 3 år sedan vi lirade men den har återuppstått för 3-4 dagar sedan såg jag:) En polare till mig som fått ihop lite folk. Flyttade för 2,5år sedan ut i skogarna i Falun och sedan dess bara hobby spelat eftersom jag inte kan få bredband här 🙁

64bitsSebbe
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 209
617375
May 11, 2004 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Klaner har jag haft många, men vi var bara "kända" som 2on2 på cb "2kings", när vi spöa klaner som "LoS, a-laget, LD, bro's, TBS, Devine, hlo-caya" osv *skryt* 😛

Att säga att cs är dåligt är ju inte "fel" (smaken är som baken), men jag som har lirat mkt kan ju säga att det är helt fel att dömma spelet innan man gett det en RIKTIG chans, Alltså lira seriöst och se det som den sport det är/blivit.

Att lira public kan ju vara skoj men inget går upp mot att lira mot riktigt bra folk mer som en sport.
Det är detta jag tänker på när nån säger cs.

Vad är fel på att säga/skriva lol?
lol 😛

Stan klan? =)

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
617868
May 12, 2004 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

Lirade iofs med Queen och det var väl kul eftersom de aldrig är kul att få stryk av en tjej så var de bättre att spela med henne. Sen var de delar av gamla HLO laget i VnR som norpan, helly, osv..

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
617914
May 12, 2004 - 8:42 am
sp_Permalink sp_Print

Drog ner Steam och OGC häromdagen, men jag tröttnade efter en halvtimme.

Alltså, CS har skön känsla, men utöver det är det faktiskt ett dåligt spel. Det ultimata måste nog vara CoD, som lyckats fixa CS-känsla tillsammans med fin grafik etc.

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
617931
May 12, 2004 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Drog ner Steam och OGC häromdagen, men jag tröttnade efter en halvtimme.

Konstigt att du tröttnade på att lira CS med fusk efter så kort tid 🙄 Måste ju vara kul att lira med OGC eftersom man inte behöver göra ett piss förutom trycka på mouse 1 ibland.

Hoppas du börjar lite hjärter istället med din OGC.

Sen när de gäller spel på nätet så behöver de inte vara snygga bara spelkänslan är skön. Se alla configer på folk som lirar på nätet. Man drar oftast ner allt på min för att få bättre FPS, se spelarna bättre, osv... Så grafiken är viktig för mig i SP spel men i Multi så får de se ut som de vill bara spelkänslan är skön.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
618142
May 12, 2004 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Stal wrote: [quote=snyde]Drog ner Steam och OGC häromdagen, men jag tröttnade efter en halvtimme.

Konstigt att du tröttnade på att lira CS med fusk efter så kort tid 🙄 Måste ju vara kul att lira med OGC eftersom man inte behöver göra ett piss förutom trycka på mouse 1 ibland.

Det stora problemet med OGC är att det inte kompenserar för rekyl och spread, varför man med fördel använder t.ex. AK:n och skjuter enkelskott med den. Eller AWP:n, ännu enklare. Personligen körde jag med scouten, den var också väldigt bra. Dock blev det lite trist efter ett tag.

Hur är det förresten, blir folk lika tokiga som alltid när man pratar om fusk? Är det t.o.m. förbjudet på forumet kanske?

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
618166
May 12, 2004 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Fusk tycker jag bara är tillåtet när man spelar mot "Datorn", inte mot andra riktiga personer!

64bitsSebbe
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 209
618173
May 12, 2004 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

hah ;D varför fuska skaffa skills 😀

Vamp
Member
Medlem
618229
May 12, 2004 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har spelat med ibland med mina kompisars klan. Var väl trevligt att spela som lag, men själva spelet gjorde så att man trättnade, och så fjortisarna som spelar det. Synd att det har fått ett sånt rykte, men Life goes on.

Då spelar jag hellre andra lag spel.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
618418
May 12, 2004 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

64bitsSebbe wrote: hah ;D varför fuska skaffa skills 😀

Tror du jag fuskar för att bli "bra" av det, för att folk ska tro att jag är sådär bra på riktigt? Hehe, nej, det är bara lite roligt att retas med folk. Det är också därför man tröttnar så snabbt 🙂

Fan, jag spelar mycket CS alltså. Tjugo minuter på drygt två och ett halvt år (lade ner när 1.3 kom) 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
619325
May 13, 2004 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelade CS för några år sedan då folk var trevligare och kunde skriva utan massa 4^2312'*^*^i sina ord.

Det var bättre förr helt enkelt när dagens ungdommar som spelar CS inte fans 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
619630
May 14, 2004 - 6:42 am
sp_Permalink sp_Print

har spelat, men det var nog lite drygt ett år sen sist..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 204
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL