October 24, 2002
För er som också vill få en liten nostalgi-kick. Fixat ihop en installation med rätt version av half-life för att fungera med beta 6.0, samt slagit upp en server på en 10mbit host (dedikerad lina och server) och skrivit hur du ska göra, tar inte mer än högst 60 sekunder.
Detta är då beta 6.0 som gäller, bästa versionen i mina ögon, inga jobbiga buggar men ändå gamla stilen på spelet.
Hoppas att många hakar på, säkert fler än jag med den gamla mentaliteten innan cs fick sitt communityt förstört.
Ändringar och lösning, kasta bort hamachi!
http://surl.se/nai <--- där står hur du fixar det, mycket enkelt. Mycket smidigt än första lösningen.
Kontakta mig på IRC; irc://irc.quakenet.org/6.0
Torrent-filen har jag laddat upp här: http://web.telia.com/~u4042633.....ar.torrent
Strax har en 10mbit host filen, så då går det snabbt att ta det där i från, är dock någon väldigt emot p2p protocollet bittorrent, så pm'a mig så får ni uppgifter till en ftp istället.
PS. Då man fortfarande måste ange sin nyckel, dvs måste äga spelet, (även om det nu inte spelar någon roll vilken man anger) så tycker jag inte att detta kan räknas som warez, hoppas inte någon mod tycker det heller.
/Björne
EDIT: Upptäckte en sak, okej, om det laggar för dig så är det för att raten är jättelåg, detta ändrar du via att skriva "rate 20000" i consolen, har du inte en konsole, läs lite längre ner, alternativt kan du gå in i ../sierra/half-life/cstrike och öppna filen config.cfg i notepad/anteckningar och söka upp "rate" där och ändra värdet till 20000.
För att få konsole, gör en genväg till hl.exe som ligger i ../sierra/half-life/ och sedan högerklicka på den, välj egenskaper, i mål lägger du till raden "-game cstrike -console" efter hl.exe (utan " då.)
EDIT2: haha, ojsan, länken är fixad.
October 24, 2002
Upptäckte en sak, okej, om det laggar för dig så är det för att raten är jättelåg, detta ändrar du via att skriva "rate 20000" i consolen, har du inte en konsole, läs lite längre ner, alternativt kan du gå in i ../sierra/half-life/cstrike och öppna filen config.cfg i notepad/anteckningar och söka upp "rate" där och ändra värdet till 20000.
För att få konsole, gör en genväg till hl.exe som ligger i ../sierra/half-life/ och sedan högerklicka på den, välj egenskaper, i mål lägger du till raden "-game cstrike -console" efter hl.exe (utan " då.)
January 5, 2002
Det är warez på samma sätt som om man skulle lägga upp FTP:er eller torrents med releaser och jag har för mig att sånt inte uppskattas på forumet, eller? Jag menar, de brukar ju låsa trådar där folk diskuterar DC, cracks och liknande grejer.
Äh, jag skiter personligen i det, men jag var ändå tvungen att kommentera 🙂
October 24, 2002
snyde wrote: Det är warez på samma sätt som om man skulle lägga upp FTP:er eller torrents med releaser och jag har för mig att sånt inte uppskattas på forumet, eller? Jag menar, de brukar ju låsa trådar där folk diskuterar DC, cracks och liknande grejer.
Äh, jag skiter personligen i det, men jag var ändå tvungen att kommentera 🙂
Det krävs en cd-nyckel, dvs måste vara ägare av spelet och då är det inte olagligt. Tja-tjing!
October 24, 2002
Fixat en lösning nu, kasta bort hamachi!
http://surl.se/nai <--- där står hur du fixar det, mycket enkelt.
1 Guest(s)