January 15, 2002
Vamp wrote: [quote=Marre][quote=Grayfox]CS = fjortisspel
Sånt BS! Måhända spelas det av fjortisar oxå men de lägger av rätt snabbt
när de kommer med kontakt med erfarna spelare.Hmm, vet inte om jag kan hålla med dig. VIsst, det är pga av CS-Commintyn (de små fjortisarna) som det har fått dåligt rykte, och ja det finns vissa mogna spelare. Men mina kompisar, som spelar cs (inte jag =)) brukar prata om deras gårdag i skolan, och berätta sånt som hänt. Och jag har hört de mest konstiga och mogna sakerna som vuxna( :bgrin: ), erfarna spelare har gjort. Så, det är inte bara de små fjortisarna som beter sig moget, utan väldigt många äldre också. Nu tänker inte jag berätta i detlaj vad just jag har hört, men kan ju säga att igår så pratade en av mina kompisar med en annan cs spelare som är gammal, som dom skulle spela mot. Det vart massa tjafs, och den här cs spelarn fick totalt damp för att dom inte kunnde spela eller nåt sånt (kommer inte riktigt ihåg just nu). Denna nu cs spelare började "whinea", skriva massa omogna och osammanhängda ord som stfu, wtf och ni är n00bs hela tiden. Hans beteende var extremt omoget. Istället för att säga att (eftersom jag inte kom ihåg riktigt hur det var kanske det blir fel nu) att dom inte kan spela och bete sig lite normalt, så måste dom skylla ifrån sig och börja kalla motståndaren n00b mm.
Det var allt.
EDIT: Detta var ju ett exempel på hur just en vuxen person reagerade, men jag har hört/sett mer fall.
Då kan man ju tänka sig hur dom yngre spelarna beter sig... 🙄
July 27, 2002
Sluta spela det för 1 år sen kanske, hade lirat 3 år innan dess.
Det börjar ju t.o.m bli en sport, eller den första spelaren har "köpts" iaf, en spelare vid namn Element som spelade i SK (Nuvarande bästa klanen) vart utköpt av NoA sen Element gjorde kontraktbrott mot SK.
Iaf, min kompis spelar CS seriöst, han spelar i en av Sveriges bästa klaner och de har it café spons här i Upplands Väsby, de vann nyss 6.000 kr i cupen SEL ( Sveriges mästerskap i CS ), om de lyckas klara elit-serie cupen får de runt 100.000 kr. 😛
Klanen heter VxO, Virtual Experience Online
September 2, 2003
Vad hände med alla cs kritiker? Det brukar ju drälla av dryga komentarer gentemon cs och dess utövare. Vart är alla dessa när det väl gäller att debattera och utrycka sina åsikter om spelet cs?
Kanske klev jag på en öm tå i och med mitt tidigare inlägg i tråden? Kanske klarar dem inte av att helt enkelt ge mig svar på mina frågor.
I vilket fall väntar jag otåligt på att se någon skriva en rad eller två med viss tanke, och med en gnutta intellegens bakom.
gl hf.
/galningen
Edit: lite stavning + meningsbyggnad.
August 8, 2003
Heh, om ni jämför CS online gameplay med dagens nyare spel såsom "Painkiller", "Far Cry" och "Soldner: Secret Wars" så kommer ni strax inse att CS fortfarande är roligare och bättre uttänkt än alla dem tre spelen i multiplayer.
Om jag dock ska vara ärlig, så kan jag hålla med om att Counterstrikes community verkligen förstörde spelet. (även om det fortfarande till viss del är kul) Jag spelade spelet i 3 år men la av för att kidsen började ta över för mycket. Jag är själv bara 18 år, men allvarligt talat, det blir uttjatat att spela mot 10 åriga kids som hela tiden kallar en for "Cheator" när man dödar dem.
Så jag la av.
October 22, 2001
CS är ännu populärt och kommer fortsätta vara de pga att det är ett bra lagspel som ger mycket teamkänsla. Sen att det har en suverän spelkänsla är en ju viktigt del som många nyare snyggare spel saknar. Där ser man att ett spel är inte så bra som tex grafiken är. Grafiken är gammal men spelkänslan gör att man glömmer det och till slut struntar i det.
SuperNova efter ditt uttalande så utnämnde ju du dig själv till CS liraren nr1, kan inte se någon som passar in på din beskrivning så bra som du 😉
December 31, 2001
SuperNova wrote: CS är till för dem som inte klarade sig igenom Half-Life singelplayer.
CS är till för fjortisar som precis börjat runkat och dom känner igen rörelsen med armen. (?)
CS är till för dem som inte klarade av karlspel som deltaforce (då detta krävde någon IQiaf för att kunna gömma sig)
CS är till för dem som inte är män nog att sitta på NH och mecka hårdvara så man har fetaste bildkvliteten i Far Cry=)
Och vi har fått den största av alla fjortissar till NH.
Vad har vi gjort för att förtjäna detta ?
August 11, 2002
Man kan nog säga att cs är för till för de som vill vara vuxna, fast ändå leka som de som cowboys och indianer.
Sen är de ju många som inte är kritiska cs utan till en del av de som spelar det (speciellt i irc när ngn skriver t.ex. ; 5on5 er server bla bla, när det finns kanaler som är till för spelet) Också attityden hos vissa är svår att tolerera, speciellt när de tror att de kan komma in i #nordichardware eller ngn annan kanal oh nästan begära att man ska kunna lösa deras problem.
Men jag vet att det finns vettiga människor som spelar detta uråldriga spel 😉
October 1, 2002
pcw wrote: [quote=ViU]Flyttad till Spel.
Varför flyttad? Det här är inte en debatt om spelet utan om folket som spelar det..
"Ta det via PM" :bgrin:
Iaf, vad det är som har gjort CS så grymt populärt?
Hmm, jag skulle vilja påstå att CS är "snabb action", vilket är extremt tilltalande. Dessutom ger det lite av en adrenalinkick att lira. I synnerhet om man har turen med sig och det går bra.
F.ö. är spelet enkelt att ta till sig, dvs. enkelt att lära sig.
Att det inte är så himla systemkrävande är självfallet också ett plus.
/ Tack för mig
EDIT: Uj, sorry, Tintin. Jag hade i stort sett kunnat citera ditt inlägg 😛
April 20, 2002
Hehe ingen fara.
Bra att upprepa om någon missat det...:D
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 26, 2003
Jag spelar också cs, har spelat sen nån beta-verson... tankade nyss hem cs-classic 2.0:
CS-Classic 2.0 is a mod based on the beta versions of CS. Focusing on the mid to late beta stages, it includes classic skins, maps, and no limitations that we see in CS 1.6.
Fan va skönt känsla det var i gamla hederliga beta-versionerna 😉 ... tycker att spel som cs "ska" vara lite buggigt och sådär 🙂
November 4, 2003
zcorpan wrote: Jag spelar också cs, har spelat sen nån beta-verson... tankade nyss hem cs-classic 2.0:
CS-Classic 2.0 is a mod based on the beta versions of CS. Focusing on the mid to late beta stages, it includes classic skins, maps, and no limitations that we see in CS 1.6.
Fan va skönt känsla det var i gamla hederliga beta-versionerna 😉 ... tycker att spel som cs "ska" vara lite buggigt och sådär 🙂
ahh funkar ju inte...står: "Programet är för stort för minnet"
February 17, 2004
Ja alla andra har ju svarat rätt bra på varför det har blivit så populärt....
Men jag tycker att cs är kul för att det kan va bra till massa saker t.ex. fördriva tid
och sen när man har tråkigt och vill spela nått men spelat alla andra spel man har på datorn så är det kul att spela cs. Cs är kul 😛 så är det bara
det är därför det fortf. finns kvar
Där emot har v. 1.6 sugit rejält!
September 2, 2003
Är det bara jag som tycker det är konstigt att Nh helt plötsligt har blivit cs positivt, det fanns visst en hel drös som tycker spelet är underhållande. Allt vad jag brukar se är diverse dryga komentarer som relateras till cs, varför har det inte figurerat i denna tråd :/ .
Jag skippar att samanfatta varför cs blivit så populärt tidigare talare har gjort det tillräckligt bra.
Några ord bara; Lagspel, känsla, underhållning.
Sen tycker jag att tråden borde flyttas tillbaka till Allmänt forumet då tråden handlar mer om scenen kring cs än det egentliga spelet.
2 Guest(s)