March 2, 2002
AIMbot behöver inte vara mot huvudet. MÄnga som ser en spelare som gör headshot efter headshot anklagar honom för AIMbot. AIMbot fusket gÄr ut pÄ att man byter ut de osynliga spelar skinsen som CT och T har mot tvÄ fÀrger. T har en fÀrg och CT har en annan. Sedan har man ocksÄ ett program som automatiskt fÄr siktet att söka sig till den fÀrgen som motstÄndaren har.
Jag har dÀremot hört talas om nÄtt kallat headshot script, vilket skulle kunna stÀmma in pÄ det ni alla beskriver. Det funkar sÀkert pÄ samma sÀtt men med fyra fÀrger i stÀllet. ett pÄ TŽs huvud och ett pÄ TŽs kropp och likadant för CT.
Jag tycker dock att det Àr helt onödigt att gÄ in pÄ detaljer dÄ det gÀller fusk. Det gÀller ju trots allt bara ett dataspel som jag tycker delvis har förstörts av alla fuskare pÄ public servrar.
TÀnk om man, som jag, har bestÀmt sig för att bli bra, och övat i mÄnga timmar mot PODŽs i jasonmode för att till sist sÀnkt sensen sÄ mycket man tror Àr möjligt och lyckas göra flera HS pÄ raken. Man kÀnner att man har blivit bÀttre och ger sig ut pÄ public servrar för att ha kul. DÄ blir man anklagad för fusk och textraderna om detta fyller ut hela consolen. Spelet har dÄ delvis mist sin charm online och jag söker mig till Lan.
SnÀlla sluta snacka cheat, och framförallt sluta cheata.
March 2, 2002
Det Àr dom synliga skinsen man kan byta ut genom att ladda hem. Det Àr det inget somhelst fel pÄ. Programmet AIMbot byter ut de skins man inte ser för T och CT till tvÄ fÀrger. Sedan stÀller man in i vilket lag man Àr och programet söker automatiskt upp den fÀrgen motstÄndarlagets spelare har.
December 25, 2000
On 2002-04-10 07:26, Skepnaden wrote:
Det Àr dom synliga skinsen man kan byta ut genom att ladda hem. Det Àr det inget somhelst fel pÄ. Programmet AIMbot byter ut de skins man inte ser för T och CT till tvÄ fÀrger. Sedan stÀller man in i vilket lag man Àr och programet söker automatiskt upp den fÀrgen motstÄndarlagets spelare har.
vilken tidsÄlder lever du i dÄ?
color-aimbotten Àr urgammal och sög, nuförtiden finns t.ex. OGC som Àr en cliend dll hook (den hackar alltsÄ cs dll'en ungefÀr)
ta en titt pÄ hur den funkar http://www.nextwish.org/commen.....8482,95651,
(kopiera hela saken, inklusive ,95651,)
och posta inte om saker du inte har en aning om đ
[ Detta InlÀgg Àndrades av: ViU den 2002-04-10 11:35 ]
May 17, 2001
Ett lĂ€tt sett att se om en fuskar , iaf om den personen anvĂ€nder OGC sĂ„ e att ladda ner nyaste ogc och köra med det och ta fram ogc`s console , dĂ€r ser man vilka andra som fuskar ^_^ . OGC kan ju anvĂ€ndas emot fuskare. sjĂ€lv har jag Ă€ndrat lite i ogc koden sĂ„ att det inte gĂ„r att fuska , sĂ„ att man kan se vilka som fuskar... . fast det har inte blivit populĂ€rt ibland mina vĂ€nner som anklagare mĂg dĂ„ för att jag anvĂ€nder ogc đ .
March 2, 2002
OGC Àr nytt för mig. Allt jag gjorde var att förklara hur den gamla AIMboten funkade eftersom mÄnga verkar tro att den fÄr en att göra headshots.
Jag Àr inte sÀrksilt insatt i fusk utan försöker njuta av spelet CS istÀllet.
Hörde nÄnstans att det kanske skulle komma ett inbyggt anticheat i CS 1.4, nÄn som vet nÄtt?
Fuskarna ligger ju alltid ett steg före anticheat programmen sÄ kommer vi nÄnvart?
May 17, 2001
July 30, 2001
pÄstÄ inte att inga cheatar i q3... finns mass cheats till det osso
likasÄ ut.
bara det att cs mÀrks det mycket mycket mer... :/
sen vad fanns det för spel som var sÄ lÀtt modifierat och sÄ vÀlspelat som hl?
var mer eller mindre ett lÀtt beslut för cliffe och resten av cs crew...
aja hoppas valve lyckas igen... har de skapaet nÄgot bra en gÄng ska de vÀll bannemig klara av det en gÄng till?
October 21, 2001
det finns sloiga fusk i red faction ocksÄ...
efter vad jag hört kan man Àndra (modda) i vapentabellen och fÄ supervapen, medans RF tror att spelet Àr omoddat...
och jag spelar inte CS, men jag tycker att fuskare i MP suger. kan man inte spela utan fusk borde man lÀgga ner...
1 Guest(s)