January 17, 2003
Du skrev en nästan en exakt likadan tråd förut som jag svara i men får väl ta det igen.
Matts wrote: Får ett konstigt Fel när ja seplar CS dem senaste dagarana...när ja ska spela i Privata servrar som e dedicated så får jag CL_FluchPacket error typ och Pingen flyger upp till 500-1500.
Varför får jag inte det när ja spelar på tex m@trix eller ICE.
Allt i i bakrunden e stängt och har ej installt nåt, men har ändrat cl_cmdrate och updaterate till 90 från 30 (kan det va det)..har ju ändrat tillbaks det men felet kvarstår.
Det har helt enkelt med att göra att servern ifråga inte klarar av att skicka tillräckligt med information till din dator för att den ska kunna uppdatera skärmen med information från spelet. Anledningen att Ice och m@trix fungerar bra är för de servrarna är väldigt stabila och ligger på bra linor som utan problem skickar "all" information. Felet ligger alltså hos de "dedikerade" servrana som helt enkelt inte håller måttet eller matchar väldigt dåligt mot din isp.
January 17, 2003
-roo- wrote: testa typ
cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30
Tyvärr är detta inte riktigt relaterat till just problemet CL_FluchPacket problemet som ligger på "serverside" delen, de där ändringarna påverkar clientens uppförande och när man har just "CL_FluchPacket" och 500-1500 i ping så snackar vi en annan divsion.
January 4, 2003
Fortfarande ingen lösning till mitt problem...kan säga att felet kommer lite när den vill och inte hela tiden,men när den väl kommer så går det ej o spela och den stannar kvar flera timmar...jag har com hem 0.5 om de nått att veta..men jag har spelar så i 1 år och tror ej på att de Com hem som felet ligger på
August 28, 2002
Masak wrote: [quote=-roo-]testa typ
cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30
Tyvärr är detta inte riktigt relaterat till just problemet CL_FluchPacket problemet som ligger på "serverside" delen, de där ändringarna påverkar clientens uppförande och när man har just "CL_FluchPacket" och 500-1500 i ping så snackar vi en annan divsion.
jaha..vilken division är det då? korpen eller?
January 17, 2003
Matts wrote: Fortfarande ingen lösning till mitt problem...kan säga att felet kommer lite när den vill och inte hela tiden,men när den väl kommer så går det ej o spela och den stannar kvar flera timmar...jag har com hem 0.5 om de nått att veta..men jag har spelar så i 1 år och tror ej på att de Com hem som felet ligger på
Om du förstått vad jag skrivit innan så menar jag att felet ligger på de servrana som du spelar på som helt enkelt inte är tillräckligt "stabila" (eller matchar dåligt mot ComHem), för felet visade sig bara på ett fåtal privata "dedikerade" servrar sa du va?
Felet kan även bero på att ComHem har driftproblem på grund av överbelastning eller någon sorts av uppgradering men då hade du märkt det på alla servrar du spela på. Har du haft riktigt otur kan du även fått något virus som sitter och skickar iväg information från din dator och därför knycker din bandbredd.
Så enda lösningarna jag kan se är:
1. En helt ny ren installation av Halflife/Counterstrike och se så felet inte ligger där.
2. Ringa ComHem och fråga om de vet om några driftstörningar i ditt område.
3. Scana din dator efter virus med något uppdaterat virusprogram.
Annars finns det väl ingen annan "lösning" än att låta bli att spela på servrana i fråga.
1 Guest(s)