September 27, 2001
September 27, 2001
January 9, 2001
May 16, 2001
asså "dom gör mindre skada" plz... kan inte alla noobs inse att dom INTE gör det... ända skillnaden är som det står här över, ljud å myningsflamma.
finns därimot en sak jag har hört och det är att usp´en med ljuddämpare ska ta mer... tror faktiskt inte på det menmen...
January 29, 2002
On 2002-02-06 18:13, Baltasar wrote:
asså "dom gör mindre skada" plz... kan inte alla noobs inse att dom INTE gör det... ända skillnaden är som det står här över, ljud å myningsflamma.finns därimot en sak jag har hört och det är att usp´en med ljuddämpare ska ta mer... tror faktiskt inte på det menmen...
Dom gör mindre i skada.
Kolla och se din n00000000000000b !
April 20, 2001
Om man ser hur det fungerar i verkligheten så kör en dämpad pistol mindre stopping power än en odämpad. Skillnaden står i kontrast mot vilken typ av kula som används. En riktigt dämpad pistol med en hydrashock kula laddad till subsonic får en utgångs hastighet mindre än 280m/s, en standard FMJ 358m/s. Då blir det klart att en kula med lägre fart får även en mindre anslagsenergi. Men tar man exemplet med hydrashock'en så är den extremt effektiv i CQB "Close Quarter Battle" detta för det sätt kulan expanderar vid träff, iockmed detta så får denna typ av kula en högre stopping factor är en standad FMJ kula som används i de flesta vapen. Sen om detta efterlevs i CS vet jag inte.
Använder själv denna kula med mycket bra resultat.
[Image Can Not Be Found]
November 29, 2001
January 11, 2002
Men alltså unrealpat du pratar inte om hålspetsammunition jämfört med FMJ nu eller????
Alltså kulans utgångshastighet är ju samma varesej om man har ljuddämpare på eller inte.
Hålspetsammunition däremot har lägre utgångshastighet men "sprängs" när den träffar målet. Ett litet hål längst fram i kulan gör att kulan delar på sig.... ONT.
alltså tillexempel Mp5 A2SD som är helt ljuddämpad har ju samma ammunition som ett icke ljuddämpat vapen. (9 mm FMJ eller JHP)
(sedan om det här gör någon skillnad i cs vet jag inte..... kör nästan alltid utan ljuddämpare själv...)
[ Detta Inlägg ändrades av: [PITA]Neo den 2002-02-07 09:13 ]
April 20, 2001
Ett ljuddämpat vapen skall fungera på följande tre sätt:
1. Dämpa mynningsflamman, detta åstakomms genom att porta ljuddämparen med gasutjämnings hål. I samband med detta så åker gasen ut genom hålen istället för att trycka iväg kulan genom pipan, resultatet blir då att kulans utgångs hastighet minskar.
2. Få ned utgångs hastigheten till under 280m/s för att slippa ljudknallen då kulan tränger igenom ljudvallen som inträffar vid c:a 310-240m/s beroende klimat och temperatur mm.
3. Vapnets rörliga mekanism, slutstycke eller gasomladdnig. Ett vapen som ska ha optimal ljuddämpning bör ha manuell omladdning.
En ljuddämpare på en MP5 med subsonic ammo är i princip ljudlös. det enda som du hör är ett litet "cikcikcik" när gasomladdnignen laddar om + hylsorna som ramlar i backen.
H&K tillverkar en MP5SD som har en integrerad ljuddämpare.
http://www.hkpro.com/mp5sd.htm
Video på MP5SD i .mov format
http://boards.hkpro.com/video/MP5SD.MOV
Sen så är det skillnad mellan Hydrashok, FMJ, Glaser, TFMJ, HP etc orkar inte förklara det.
Jag har tävlat i pistolskytte under många år har haft i min ägo ett antal olika pistoler från .22 till .44 magnum.
[ Detta Inlägg ändrades av: Unrealpat den 2002-02-07 09:50 ]
November 2, 2001
Alltså, det är ett par saker ni måste inse:
Sakerna tar inte mindre med ljud dämpare, det är i er illustion.
Jag har spelat CS sen beta1, och det har aldrig tagit mindre med silenced.
Det är ljuden som gör så ni tror de tar mindre.
Byt ljud på pickan och colten och ni kommer snart glömma att ni någonsin trott.
Slutsats: Silenced or not är upp till en själv. Det tar lika mycket.
Själv föredrar jag utan, mycket bättre ljud så.
2 Guest(s)