December 27, 2001
installerade Win2k (Ja, jag vet att det inte är byggt för spel, men det skall fungera ändå) igår och installerade därefter CS-retail och patchade till 1.0.0.3 eller vad det blir.
Allt går finemang, man kan se alla olika servrar och listan uppdateras med en hastighet passande ADSL, men när jag väl skall ansluta till en server vill spelet inte längre. Det tar ca 25 s att ansluta till servern, och sedan tar det ytterliggare 2-3 min för spelet att ladda. När jag väl kommer in, laggar det apa, istället för den vanliga pingen på ca 40 får jag en nätt ping på 1100. Samma server, samma uppkoppling.
Några idéer?
September 2, 2001
Det kvittar om du har ställt in den på 65k modem lr om du har T1.
Borde ändå inte göra så , har du provat att kolla om du har samma problem på andra servrar?
Du kanske lirade på en server från USA lr nåt.
Hände så för mig när jag ville lira med lite folk från Thailand på en server där, låg på en ping runt 700 😀
December 27, 2001
Ok, tänkte att jag skulle posta lösningen på problemet också:
Mitt grafikkort (Diamond Viper V770 Non-ultra) har inga drivrutiner för Win2k, utan windows använde nVidias drivrutiner, som inte ville. Därför fuckade sig allting. Jag uppdaterade nVidia drivrutinerna från DriverGuide's databas (Exakt adress). Nu borde allting fungera.
Det finns dock ett litet problem kvar, som enbart är konstigt. När jag trycker på esc inne i spelet blir skärmen svart. Trycker jag igen kommer jag till spelet igen. Jag kan endast komam från där jag är för tillfället genom att quitta i consolen. Några tips?
August 15, 2001
Vadå "det är inte byggt för spel"? Alla spel jag har på datorn funkar hur bra som helst i win2k... Jag har dom nyaste detonatordrivizarna och flyter minst lika bra som i buggiga och osäkra win98 och dess storebrorsa Me av samma plattform...
Anledningen till att lite äldre spel laggar i win2k är att dom inte är optimerad för dom, för NT är snabbare och säkrare plattform...
XP sägs gå snabbare än både win98 och win2k i spel men jag tänker inte skaffa det försen dom har fixat servicepack 2...
Ojdå, spårade ur lite... 😀
Vad har du för system då? Kan det inte vara det som spökar?
2 Guest(s)