March 14, 2002
Undrar varför jag inte kan få över 60fps i Counter-strike med Open GL. Spelar ingen roll om jag har 300*400 eller 1280*960 har endå 59-60fps(switchar frenetiskt) hela tiden, kanske sjunger lite ibland, men jag kommer aldrig över 60fps. Vad är felet? Borde jag inte få mer fps med ett GeForce 4 Ti 4400 ?
July 17, 2002
gasolin wrote: Undrar varför jag inte kan få över 60fps i Counter-strike med Open GL. Spelar ingen roll om jag har 300*400 eller 1280*960 har endå 59-60fps(switchar frenetiskt) hela tiden, kanske sjunger lite ibland, men jag kommer aldrig över 60fps. Vad är felet? Borde jag inte få mer fps med ett GeForce 4 Ti 4400 ?
Mitt CS sjunger också ibland. Väldigt jobbigt. Har sagt åt det att vara tyst eller ta sånglektioner, men det verkar inte fatta....
October 4, 2002
The Whistler wrote: [quote=gasolin]Undrar varför jag inte kan få över 60fps i Counter-strike med Open GL. Spelar ingen roll om jag har 300*400 eller 1280*960 har endå 59-60fps(switchar frenetiskt) hela tiden, kanske sjunger lite ibland, men jag kommer aldrig över 60fps. Vad är felet? Borde jag inte få mer fps med ett GeForce 4 Ti 4400 ?
Mitt CS sjunger också ibland. Väldigt jobbigt. Har sagt åt det att vara tyst eller ta sånglektioner, men det verkar inte fatta....
October 2, 2002
Börjar inte dessa trådar om att Counter-Strike inte kan komma över 60 fps bli lite tjatiga, under min tid här på NH vilket inte har varit direkt sådär jättelång har jag sett ett flertal olika trådar om just dessa.
Eller är det bara jag, dagen efter och lite småtrött och grinig som ska hålla käften? 😀
July 18, 2002
Nej du har rätt, man börjar bli riktigt trött på alla dessa CS frågor om fps.
Tycker folk bör kunna veta det nu att XP t.ex. låser Hz till 60 och sen om du har v-sync på så klart du får 60 fps.
Finns ju folk som får 72 fps...dom behöver ju bara skriva max_fps 100 så får dom 100 fps, alltid dessa 2 frågor hela tiden.
Lite jobbigt... :arg: 🙄
March 14, 2002
The Whistler wrote: [quote=gasolin]Undrar varför jag inte kan få över 60fps i Counter-strike med Open GL. Spelar ingen roll om jag har 300*400 eller 1280*960 har endå 59-60fps(switchar frenetiskt) hela tiden, kanske sjunger lite ibland, men jag kommer aldrig över 60fps. Vad är felet? Borde jag inte få mer fps med ett GeForce 4 Ti 4400 ?
Ähh vafan, det var sent(tidigt?) och man hade juh firat det nya året lite :eye:
March 14, 2002
lunari wrote: Börjar inte dessa trådar om att Counter-Strike inte kan komma över 60 fps bli lite tjatiga, under min tid här på NH vilket inte har varit direkt sådär jättelång har jag sett ett flertal olika trådar om just dessa.
Eller är det bara jag, dagen efter och lite småtrött och grinig som ska hålla käften? 😀
mmX wrote: Nej du har rätt, man börjar bli riktigt trött på alla dessa CS frågor om fps.
Tycker folk bör kunna veta det nu att XP t.ex. låser Hz till 60 och sen om du har v-sync på så klart du får 60 fps.
Finns ju folk som får 72 fps...dom behöver ju bara skriva max_fps 100 så får dom 100 fps, alltid dessa 2 frågor hela tiden.Lite jobbigt...
Okey. Då ber jag så mycket om ursäkt...
March 14, 2002
mmX wrote: Nej det är ok, men försökt söka på forumet först 🙂
Jo, tänkte det, men visste inte riktigt vad jag skulle söka efter. Men nu när vsync är av så är jag mätt och belåten (99-100fps). :eye:
Men ska nog köpa ny skärm, nått med vsync måste juh vara bra att ha =)
March 14, 2002
Jontez wrote: Jag förstår inte riktigt varför man ska ha ska stänga av v-sync bara för att få mer fps om man redan har 60. Ögat kan ändå inte uppfatta 60 bilder i sekunde. Sen så har ju v-sync en upgift, eller hur? Rätta mig om jag har fel... 🙄
Okey. Vad är v-sync bra för då?
May 31, 2001
gasolin wrote: [quote=Jontez]Jag förstår inte riktigt varför man ska ha ska stänga av v-sync bara för att få mer fps om man redan har 60. Ögat kan ändå inte uppfatta 60 bilder i sekunde. Sen så har ju v-sync en upgift, eller hur? Rätta mig om jag har fel... 🙄
Okey. Vad är v-sync bra för då?
Ja tror det blir stabilare då och gpu:n blir inte lika het! Ingen aning men man kan väl tänka lite!
3 Guest(s)