August 25, 2001
Ärligt, dessa spel ligger ju mer åt sidan för sport eller vad man ska kalla det. Fan skitkass i Q3 springer man runt som n ån j**la anabolpåverkad polsk städkärring och skjuter hej vilt med en "railgun" som blåser huvudet av alla. Sjukt.
Och sen har vi ju lågvattenmärket när det gäller seriösa spelare, nämligen CS. Detta datorvärldens samlingsställer för alla übernördar som "rular fett på CS". Man måste skjuta folk i 5 sekunder i ryggen för att dom ska dö. Om man inte fetfuskar med aimbot då förstås och får headshot hela tiden. Folk hoppar runt hörn och skjuter en samtidigt, eller klassikern: En terrorist 300 meter bort, headshot, Ak47. Behövs det säga något mer?
Nej.
Day of Defeat däremot är fett apgrymt. Realistiska system såsom kondition, rekyl osv (kom inte med CS cepiga rekylsystem a-la Rainbow 6). Banorna är underbara med bombade byggnader och gömställen. Dessutom så fattar folk i DOD att camping är en taktik och inget annat.
DOD = Taktik & Teamwork
Q3 CS mm = Sport/Fulla med fusk
Usch. Usch. Usch.
Jag skulle sagt nåt mer men jag skiter i det. Hoppas jag får massor av cepiga svar från CS anhängare i 14 års ålderns som nyss startat egen klan och som "rular fett". Tack för mig.
:bgrin:
May 17, 2001
Nopp jag e inte en 14 årig cs-spelare som nyss har startat en klan 😛
Jag har aldrig sett ett fusk till q3 när det gäller multiplayer(men det förvånna mig inte om det finns). Och en annan sak när det gäller Q3 att det e inte bara att springa runt som en dåre och skjuta med railgun det krävs mycket mer för att bli en bra q3-spelare...
Men jag kan hålla med dig om CS. DOD däremot så gillar jag inte denna mod pga av att det finns för många sånna spel, just nu.
September 3, 2001
Mycket sant.. allt det ni säger..
men va inte så extrema, allt har väl sin goda sida.
CS tycker jag är rätt underhållande. Q3 oxå, (även om jag mest kör UT, men liknar rätt så mycket, när man tänker på hastighet o så)
det enda som drar ner på counterstrike, är då grafikmotorn, kom ihåg att det är q2 motor på den, vilket har extremt mycket begränsningar.
Om man hade en bra q3 motor på den skulle man inte uppleva lika mycket buggar, man skulle ha bättre rekylsystem m.m. skotten skulle träffa där dom är menade att träffa, i CS är dom ganska dåligt utspridda, så man måste "lära" sig alla buggar och använda dom för sin egen vinst. Det är som att lägga det i reflexerna, att man kan skjuta genom väggar t.ex. Att man kan bli skjuten även efter att man har gömt sig bakom väggen.
tänk er en counterstrike.. men med q3 motor, det skulle vara helt ok. Kanske skulle vissa ändå klaga på att spelet upplevs som långsamt.
Så det är väl efter allt en smaksak.... och smak suger hos alla andra (brukar man säga själv)
Men tänk, om det är flera miljoner människor som gillar counterstrike, så kan dom väl inte ha fel, snarare din åsikt som är "fel".
Kom inte säg nu att jag är en newbie... har spelat bägge spelen i snart 4 år... (q3 kom lite efter då.. men aja)
Så... sluta upp med erat klagande om spel. ni kommer inte att konvertera någon elller få någon att ändra åsikt. Ni skapar bara dåliga diskussioner om ett ämne som är så himla uttjatat.
För min del är det här det sista jag läser om klagomål av spel.
January 29, 2002
On 2002-02-11 18:54, Linuz wrote:
Ärligt, dessa spel ligger ju mer åt sidan för sport eller vad man ska kalla det. Fan skitkass i Q3 springer man runt som n ån j**la anabolpåverkad polsk städkärring och skjuter hej vilt med en "railgun" som blåser huvudet av alla. Sjukt.Och sen har vi ju lågvattenmärket när det gäller seriösa spelare, nämligen CS. Detta datorvärldens samlingsställer för alla übernördar som "rular fett på CS". Man måste skjuta folk i 5 sekunder i ryggen för att dom ska dö. Om man inte fetfuskar med aimbot då förstås och får headshot hela tiden. Folk hoppar runt hörn och skjuter en samtidigt, eller klassikern: En terrorist 300 meter bort, headshot, Ak47. Behövs det säga något mer?
Nej.
Day of Defeat däremot är fett apgrymt. Realistiska system såsom kondition, rekyl osv (kom inte med CS cepiga rekylsystem a-la Rainbow 6). Banorna är underbara med bombade byggnader och gömställen. Dessutom så fattar folk i DOD att camping är en taktik och inget annat.
DOD = Taktik & Teamwork
Q3 CS mm = Sport/Fulla med fuskUsch. Usch. Usch.
Jag skulle sagt nåt mer men jag skiter i det. Hoppas jag får massor av cepiga svar från CS anhängare i 14 års ålderns som nyss startat egen klan och som "rular fett". Tack för mig.
Kan bara hålla med dig.
DoD 2.0 äger !
December 15, 2001
On 2002-02-11 20:55, Kame_boy wrote:
det enda som drar ner på counterstrike, är då grafikmotorn, kom ihåg att det är q2 motor på den, vilket har extremt mycket begränsningar.
*host* *host*
N00B!!!
CS är ju som bekant en mod till HL, som i sin tur inte bygger på Q2 som Kame_boy påstår...Utan på q1...Det valve gjort i stort sett är typ en enda sak: Scripted sequences
Sedan har de förbättrat nätkoden en aning...
Annars är HL och Q1 i stort sett samma motor...
Skulle inte förvåna mig om HL har samma rendreringskod som Q1 i software...Som jag nästan kan garantera att allas vår John Carmack har tagit från Doom och endast modifierat den...
July 2, 2001
On 2002-02-12 21:12, Härdin wrote:
CS är ju som bekant en mod till HL, som i sin tur inte bygger på Q2 som Kame_boy påstår...Utan på q1...Det valve gjort i stort sett är typ en enda sak: Scripted sequences
Sedan har de förbättrat nätkoden en aning...
Annars är HL och Q1 i stort sett samma motor...
Nu har du fel. Halflife är baserat på en tidig version av Quake2. Dessutom har Valve gjort ett stort jobb på grafikmotorn. Bl.a. så har dom lagt in stöd för både DirectX och Software 16-bitars utöver OpenGL. Dessutom har dom utökat motorn med bl.a. läppsynk på gubbarna. Ljudmotorn är helt ny med stöd för 3D-ljud och annat.
Skulle inte förvåna mig om HL har samma rendreringskod som Q1 i software...Som jag nästan kan garantera att allas vår John Carmack har tagit från Doom och endast modifierat den...
Nu är det bullshit igen. Quake1 är ett helt nytt spel som i princip är skrivet från grunden där John Carmack fick mycket hjälp från en annan känd programmerare: Michael Abrash (http://www.bluesnews.com/abrash/). Doom är ju inte ens 3D.
1 Guest(s)