CS? Quake? Pyttsan...|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
CS? Quake? Pyttsan...
Linuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 453
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 11, 2002 - 5:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Ärligt, dessa spel ligger ju mer åt sidan för sport eller vad man ska kalla det. Fan skitkass i Q3 springer man runt som n ån j**la anabolpåverkad polsk städkärring och skjuter hej vilt med en "railgun" som blåser huvudet av alla. Sjukt.

Och sen har vi ju lågvattenmärket när det gäller seriösa spelare, nämligen CS. Detta datorvärldens samlingsställer för alla übernördar som "rular fett på CS". Man måste skjuta folk i 5 sekunder i ryggen för att dom ska dö. Om man inte fetfuskar med aimbot då förstås och får headshot hela tiden. Folk hoppar runt hörn och skjuter en samtidigt, eller klassikern: En terrorist 300 meter bort, headshot, Ak47. Behövs det säga något mer?

Nej.

Day of Defeat däremot är fett apgrymt. Realistiska system såsom kondition, rekyl osv (kom inte med CS cepiga rekylsystem a-la Rainbow 6). Banorna är underbara med bombade byggnader och gömställen. Dessutom så fattar folk i DOD att camping är en taktik och inget annat.

DOD = Taktik & Teamwork
Q3 CS mm = Sport/Fulla med fusk

Usch. Usch. Usch.

Jag skulle sagt nåt mer men jag skiter i det. Hoppas jag får massor av cepiga svar från CS anhängare i 14 års ålderns som nyss startat egen klan och som "rular fett". Tack för mig.

:bgrin:

Linuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
143675
February 11, 2002 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

förlåt för dom två trådarna också :bgrin:

Nebi908
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 161
143696
February 11, 2002 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Nopp jag e inte en 14 årig cs-spelare som nyss har startat en klan 😛

Jag har aldrig sett ett fusk till q3 när det gäller multiplayer(men det förvånna mig inte om det finns). Och en annan sak när det gäller Q3 att det e inte bara att springa runt som en dåre och skjuta med railgun det krävs mycket mer för att bli en bra q3-spelare...

Men jag kan hålla med dig om CS. DOD däremot så gillar jag inte denna mod pga av att det finns för många sånna spel, just nu.

ruZz
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
143701
February 11, 2002 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

du talar vad jag tänker !
cs & q3 suger fett, har inte lirat DOD däremot, men nu ska jag testa.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
143705
February 11, 2002 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är alla fjortisar som drar ner CS jag tycker det rular. lite dumma buggar som dom borde ta bort. sa du att gubbarna i CS inte dör när man skuter dom ? don dör ju lätt som fan om du lyckas träffa, inte i foten då.

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
143754
February 11, 2002 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Mycket sant.. allt det ni säger..

men va inte så extrema, allt har väl sin goda sida.
CS tycker jag är rätt underhållande. Q3 oxå, (även om jag mest kör UT, men liknar rätt så mycket, när man tänker på hastighet o så)

det enda som drar ner på counterstrike, är då grafikmotorn, kom ihåg att det är q2 motor på den, vilket har extremt mycket begränsningar.
Om man hade en bra q3 motor på den skulle man inte uppleva lika mycket buggar, man skulle ha bättre rekylsystem m.m. skotten skulle träffa där dom är menade att träffa, i CS är dom ganska dåligt utspridda, så man måste "lära" sig alla buggar och använda dom för sin egen vinst. Det är som att lägga det i reflexerna, att man kan skjuta genom väggar t.ex. Att man kan bli skjuten även efter att man har gömt sig bakom väggen.

tänk er en counterstrike.. men med q3 motor, det skulle vara helt ok. Kanske skulle vissa ändå klaga på att spelet upplevs som långsamt.

Så det är väl efter allt en smaksak.... och smak suger hos alla andra (brukar man säga själv)
Men tänk, om det är flera miljoner människor som gillar counterstrike, så kan dom väl inte ha fel, snarare din åsikt som är "fel".

Kom inte säg nu att jag är en newbie... har spelat bägge spelen i snart 4 år... (q3 kom lite efter då.. men aja)

Så... sluta upp med erat klagande om spel. ni kommer inte att konvertera någon elller få någon att ändra åsikt. Ni skapar bara dåliga diskussioner om ett ämne som är så himla uttjatat.

För min del är det här det sista jag läser om klagomål av spel.

Hogan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1577
143758
February 11, 2002 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Sluta klaga och ge fan i att spela spel som ni inte tycker om!!!!!!!.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
143762
February 11, 2002 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_Boy: dra ner Urban Terror då för fan och sluta snacka om hur bra det skulle vara.

Och nej, jag spelar inte ens cs... MOHAA äger oxå, borde väl testa nya DoD oxå, även om jag inte gillar den extremt begränsade grafikmotorn

Misfit
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
143779
February 11, 2002 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-11 18:54, Linuz wrote:
Ärligt, dessa spel ligger ju mer åt sidan för sport eller vad man ska kalla det. Fan skitkass i Q3 springer man runt som n ån j**la anabolpåverkad polsk städkärring och skjuter hej vilt med en "railgun" som blåser huvudet av alla. Sjukt.

Och sen har vi ju lågvattenmärket när det gäller seriösa spelare, nämligen CS. Detta datorvärldens samlingsställer för alla übernördar som "rular fett på CS". Man måste skjuta folk i 5 sekunder i ryggen för att dom ska dö. Om man inte fetfuskar med aimbot då förstås och får headshot hela tiden. Folk hoppar runt hörn och skjuter en samtidigt, eller klassikern: En terrorist 300 meter bort, headshot, Ak47. Behövs det säga något mer?

Nej.

Day of Defeat däremot är fett apgrymt. Realistiska system såsom kondition, rekyl osv (kom inte med CS cepiga rekylsystem a-la Rainbow 6). Banorna är underbara med bombade byggnader och gömställen. Dessutom så fattar folk i DOD att camping är en taktik och inget annat.

DOD = Taktik & Teamwork
Q3 CS mm = Sport/Fulla med fusk

Usch. Usch. Usch.

Jag skulle sagt nåt mer men jag skiter i det. Hoppas jag får massor av cepiga svar från CS anhängare i 14 års ålderns som nyss startat egen klan och som "rular fett". Tack för mig.

Kan bara hålla med dig.

DoD 2.0 äger !

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
143857
February 12, 2002 - 8:24 am
sp_Permalink sp_Print

Inga moddar osm jag spelat till Q3a har varit nå lyckade...
om det nu inte är nå rocket arena som ändå liknar originalet Q3.

Linuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
144015
February 12, 2002 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jasså ni säger att grafiken inte är bra i DOD? Är ni totalt bakom flötet eller. Dessutom så tror jag inte att många av er här inne som kritiserar min åsikt har spelat DOD 2.0 så ni lär ju inte fatta vad jag snackar om.

DOD äger och allt annat är skit. The End.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
144019
February 12, 2002 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Linuz, nej.. jag är inte bakom flötet.. jag vet HL motorn begränsningar, jag mappade fan ett år till den...

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
144028
February 12, 2002 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Istället för att spela DOD föredrar jag helt klart RTCW som är ett riktigt höjdarspel.

Härdin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 731
144056
February 12, 2002 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-11 20:55, Kame_boy wrote:
det enda som drar ner på counterstrike, är då grafikmotorn, kom ihåg att det är q2 motor på den, vilket har extremt mycket begränsningar.

*host* *host*

N00B!!!

CS är ju som bekant en mod till HL, som i sin tur inte bygger på Q2 som Kame_boy påstår...Utan på q1...Det valve gjort i stort sett är typ en enda sak: Scripted sequences
Sedan har de förbättrat nätkoden en aning...
Annars är HL och Q1 i stort sett samma motor...
Skulle inte förvåna mig om HL har samma rendreringskod som Q1 i software...Som jag nästan kan garantera att allas vår John Carmack har tagit från Doom och endast modifierat den...

Härdin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 731
144057
February 12, 2002 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Glömde säga:

Q2 motorn ska man inte klaga på! Q2 motorn är en gud!

Fast Serious Sam har ju ganska kass motor...NOT
Ngn som kört banan med tre tempel runt om och ett i mitten...Den är ju inte direkt liten lr polyfattig...Och inte är det lite gubbs hlr...

Roughack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 340
144076
February 12, 2002 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

härdin man borde kolla hur många polys som rutas upp i den dalen då det är som värst 😀
torde ligga runt 40000 smile
om de nu inte har något rått system som fixar ner polycounten iof

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
144212
February 13, 2002 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-12 21:12, Härdin wrote:
CS är ju som bekant en mod till HL, som i sin tur inte bygger på Q2 som Kame_boy påstår...Utan på q1...Det valve gjort i stort sett är typ en enda sak: Scripted sequences
Sedan har de förbättrat nätkoden en aning...
Annars är HL och Q1 i stort sett samma motor...

Nu har du fel. Halflife är baserat på en tidig version av Quake2. Dessutom har Valve gjort ett stort jobb på grafikmotorn. Bl.a. så har dom lagt in stöd för både DirectX och Software 16-bitars utöver OpenGL. Dessutom har dom utökat motorn med bl.a. läppsynk på gubbarna. Ljudmotorn är helt ny med stöd för 3D-ljud och annat.

Skulle inte förvåna mig om HL har samma rendreringskod som Q1 i software...Som jag nästan kan garantera att allas vår John Carmack har tagit från Doom och endast modifierat den...

Nu är det bullshit igen. Quake1 är ett helt nytt spel som i princip är skrivet från grunden där John Carmack fick mycket hjälp från en annan känd programmerare: Michael Abrash (http://www.bluesnews.com/abrash/). Doom är ju inte ens 3D.

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
144233
February 13, 2002 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

HL motorn är Q2 och Q1 motor (Blandning typ) har jag läst iaf.

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
144237
February 13, 2002 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

Quake 3 är det bästa spel som finns just nu...

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
144267
February 13, 2002 - 12:38 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-02-13 11:54, JuLmUnD wrote:
Quake 3 är det bästa spel som finns just nu...

Nej smile

Snart kommer Renegade det kommer bli kul hoppas jag 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 343
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL