CS-Server|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
CS-Server
NGrinda
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 236
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 16, 2003 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tänkte starta en CounterStrike-server nästa månad.
Tänkte höra mig lite för vad ni har för tips på vilket OS, moddar osv man bör köra på servern.

Jag har fixat adminstratörer och bestämt mig för att köra Cheating-Death samt WWCL på servern. Reglerna kommer att likna de som på maffiaservrarna, dvs. inga svordomar och fula ord i allmänhet.
En webserver med statestik samt forum osv. kommer jag att ha på en annan dator som redan är färdig.

Lite hårdvaru info:
P4 2,4 GHz (B)
1024 MB DDR PC 2700
WB 80 GB (8MB)
10 Mbit BBB (fiber)
(Dator 2 i sign.)

Tack på förhand!

Cyberhawk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 881
392971
August 17, 2003 - 12:38 am
sp_Permalink sp_Print

maffiaservrarna är lätt de bästa! hoppas din blir lika bra 😀

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
392973
August 17, 2003 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

Gah public suger man ska lira mix och gather samt PCW/Cw

Os spelar ingen störeroll ta det du kan hanterabäst. CD tycker jag du ska skita i för det brukar oftast skappa en jävla massa problem. HLG + WWCL + Vac brukar stoppa det mesta.

Se till att ha en hel del admins som sköter servrarna så man sliper massa campning mm så jävla drygt.

Ha stats på servern (hur mkt man dödar mm) det drar sig till "stamkunder" något du vill ha 🙂

Personligen tycker jag adminmod är trevligt men det ska va lät att haxxa sägs det, har aldrig testat eller vet ingen som lyckas (kanske bara rykten?)

Använd inte för mycket skit script på servern typ ike campning script mm brukar bara röra till det och förstöra bätre att ha flera admins i stället.

Det va väll det jag tycker 🙂

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
392983
August 17, 2003 - 1:16 am
sp_Permalink sp_Print

NGrinda wrote: Jag tänkte starta en CounterStrike-server nästa månad.
Tänkte höra mig lite för vad ni har för tips på vilket OS, moddar osv man bör köra på servern.

Jag har fixat adminstratörer och bestämt mig för att köra Cheating-Death samt WWCL på servern. Reglerna kommer att likna de som på maffiaservrarna, dvs. inga svordomar och fula ord i allmänhet.
En webserver med statestik samt forum osv. kommer jag att ha på en annan dator som redan är färdig.

Lite hårdvaru info:
P4 2,4 GHz (B)
1024 MB DDR PC 2700
WB 80 GB (8MB)
10 Mbit BBB (fiber)
(Dator 2 i sign.)

Tack på förhand!

Plugins: AMX mod, WWCL v2.56 (Inte så nödvändigt), ATAC (Inte så nödvändigt heller) :bgrin: .... INGE Statsme! gahhh så jobbigt med spammet =/ !
Anti Cheat: VAC Secure... eftersom att C-D icke bannar utan dissar cheaters! samt så får man bort dom som redan är bannade för fusk från servern! mycket gött ! 8)
samt så förlorar man en massa spelare pga av C-D... jobbigt att uppdatera hela tiden! ny version varje vecka / var tredje dag (?).. osv.

keep up the good work! 🙄

crazyankan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
393022
August 17, 2003 - 2:49 am
sp_Permalink sp_Print

jag som är gammal counter-strike.nu admin måste ju säga några ord 🙂
cheating death är helt värdelöst enligt min mening. skapar bara problem
statsme är trevligt. ett måste 🙂
skaffa ett bra ip som är lätt att komma ihåg, sån där med text istället för siffror =)
många admins är ett måste

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
393289
August 17, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Ha så man dör iaf man inte plantar / dödar alla. det hjälper mot lamers och camping.

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
393325
August 17, 2003 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Sätt upp en DoD-server me 🙂

Skulle uppskattas.

NGrinda
Medlem
393800
August 18, 2003 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

Cyberhawk wrote: maffiaservrarna är lätt de bästa! hoppas din blir lika bra 😀

Hade tänkt göra en liknande server.

4fun wrote:
Gah public suger man ska lira mix och gather samt PCW/Cw

Os spelar ingen störeroll ta det du kan hanterabäst. CD tycker jag du ska skita i för det brukar oftast skappa en j**la massa problem. HLG + WWCL + Vac brukar stoppa det mesta.

Se till att ha en hel del admins som sköter servrarna så man sliper massa campning mm så j**la drygt.

Ha stats på servern (hur mkt man dödar mm) det drar sig till "stamkunder" något du vill ha

Personligen tycker jag adminmod är trevligt men det ska va lät att haxxa sägs det, har aldrig testat eller vet ingen som lyckas (kanske bara rykten?)

Använd inte för mycket skit script på servern typ ike campning script mm brukar bara röra till det och förstöra bätre att ha flera admins i stället.

Det va väll det jag tycker

Ord som suger, haxxa, lejmer osv. kommer man att kickas för, då vi vill ha mer moget folk inne på servern som inte fuskanklagar och beter sig allmämt otrevligt mot andra.

Statestik kommer att finnas på hemsidan och i viss mån inne i spelet med hjälp av kommandona "say /top15" osv. Amxmod kommer förmodligen att vara installerat med.

GooGeL wrote:
Plugins: AMX mod, WWCL v2.56 (Inte så nödvändigt), ATAC (Inte så nödvändigt heller) .... INGE Statsme! gahhh så jobbigt med spammet =/ !
Anti Cheat: VAC Secure... eftersom att C-D icke bannar utan dissar cheaters! samt så får man bort dom som redan är bannade för fusk från servern! mycket gött !
samt så förlorar man en massa spelare pga av C-D... jobbigt att uppdatera hela tiden! ny version varje vecka / var tredje dag (?).. osv.

keep up the good work!

Personligen älskar jag C-D pga. man slipper de mesta fuskarna på servern samt allt klagande på mIRC och forum osv. pga. "oskyldigt" bannande. Statme blir det nog inte efter som det mest är irriterande.

crazyankan wrote:
jag som är gammal counter-strike.nu admin måste ju säga några ord
cheating death är helt värdelöst enligt min mening. skapar bara problem
statsme är trevligt. ett måste
skaffa ett bra ip som är lätt att komma ihåg, sån där med text istället för siffror
många admins är ett måste

Jag har tyvärr inte jättemånmga admins än, men det kommer. DNS-namn är redan fixat.

Hauk wrote:
Ha så man dör iaf man inte plantar / dödar alla. det hjälper mot lamers och camping.

Japp, en sak som jag definitivt kommer att ha.

Det råder väldigt stor åsiktsskillnad om man ska ha C-D eller statsme eller inte, jag vill ändå tacka för alla tips jag har fått 😀

Tollezone
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
394525
August 19, 2003 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

Hur ska dns:en se ut då?

ePhant
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
394547
August 19, 2003 - 9:38 am
sp_Permalink sp_Print

Lycka till med servern :eye: !

Fairlane
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
394623
August 19, 2003 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Mina funderingar:

Eftersom Maffiaservrarna dykt upp i diskussionen så kan jag säga att vi där kör Debian (Linux).

VAC eller C-D
Själv är jag en förespråkare av C-D. Visst förstår jag nackdelen med uppdateringar, samt gillar att en spelare verkligen blir bannad och inte bara förhindrad att spela. Svagheten med VAC är just bristen på uppdateringar. Kanske har det förbättrats nu, mot när vi körde det förut. Dvs när VAC kom och skulle bli svaret mot allt fusk och de uppdaterade med 6 månaders mellanrum... Dvs i 5 månader minst så var det fusk som funkade hur bra som helst.

Adminmod vs amx
Allt man kan göra i adminmod kan man göra i amx. AMX är lättare att bygga vidare på själv, så det föredrar jag, även om adminmod också är bra.

GL HF. Har du några frågor eller vill ha hjälp med något så hugg mig på irc eller så.

Tollezone
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
394655
August 19, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

För er som undrar vad Maffia är, så kan ni följa länken nedan:
http://www.maffia.dk

NGrinda
Medlem
395169
August 20, 2003 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Tollezone wrote: Hur ska dns:en se ut då?

Jag har skaffat en på dyndns.org, kan skriva adressen här senare wink

ePhant wrote: Lycka till med servern :eye: !

Tackar!

Fairlane wrote: Mina funderingar:

Eftersom Maffiaservrarna dykt upp i diskussionen så kan jag säga att vi där kör Debian (Linux).

VAC eller C-D
Själv är jag en förespråkare av C-D. Visst förstår jag nackdelen med uppdateringar, samt gillar att en spelare verkligen blir bannad och inte bara förhindrad att spela. Svagheten med VAC är just bristen på uppdateringar. Kanske har det förbättrats nu, mot när vi körde det förut. Dvs när VAC kom och skulle bli svaret mot allt fusk och de uppdaterade med 6 månaders mellanrum... Dvs i 5 månader minst så var det fusk som funkade hur bra som helst.

Adminmod vs amx
Allt man kan göra i adminmod kan man göra i amx. AMX är lättare att bygga vidare på själv, så det föredrar jag, även om adminmod också är bra.

GL HF. Har du några frågor eller vill ha hjälp med något så hugg mig på irc eller så.

Tack för hjälpen!
Jag har kollat upp lite gann och kommit fram till samma saker.
OSet kommer bli Linux Debian med moddarna amx och C-D.

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
397313
August 23, 2003 - 2:38 pm
sp_Permalink sp_Print

blir utmärkt! 🙂

32 players? :spy: :gunsfire: :rollsmile: :dead: :hrm: :wow: :gråt: :rull:

NGrinda
Medlem
397669
August 23, 2003 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

aah visst ja spelarantalet.
14 spelare.

De banor som kommer finnas i mapcycle.txt kommer att röstas fram dynamiskt på hemsidan genom sitt konto om man är registrerad.

Jag räknar med att få igång CS-servern i slutet på nästa vecka.
:bgrin:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 305
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL