August 24, 2002
Jag tänkte starta en CounterStrike-server nästa månad.
Tänkte höra mig lite för vad ni har för tips på vilket OS, moddar osv man bör köra på servern.
Jag har fixat adminstratörer och bestämt mig för att köra Cheating-Death samt WWCL på servern. Reglerna kommer att likna de som på maffiaservrarna, dvs. inga svordomar och fula ord i allmänhet.
En webserver med statestik samt forum osv. kommer jag att ha på en annan dator som redan är färdig.
Lite hårdvaru info:
P4 2,4 GHz (B)
1024 MB DDR PC 2700
WB 80 GB (8MB)
10 Mbit BBB (fiber)
(Dator 2 i sign.)
Tack på förhand!
September 27, 2002
Gah public suger man ska lira mix och gather samt PCW/Cw
Os spelar ingen störeroll ta det du kan hanterabäst. CD tycker jag du ska skita i för det brukar oftast skappa en jävla massa problem. HLG + WWCL + Vac brukar stoppa det mesta.
Se till att ha en hel del admins som sköter servrarna så man sliper massa campning mm så jävla drygt.
Ha stats på servern (hur mkt man dödar mm) det drar sig till "stamkunder" något du vill ha 🙂
Personligen tycker jag adminmod är trevligt men det ska va lät att haxxa sägs det, har aldrig testat eller vet ingen som lyckas (kanske bara rykten?)
Använd inte för mycket skit script på servern typ ike campning script mm brukar bara röra till det och förstöra bätre att ha flera admins i stället.
Det va väll det jag tycker 🙂
December 18, 2002
NGrinda wrote: Jag tänkte starta en CounterStrike-server nästa månad.
Tänkte höra mig lite för vad ni har för tips på vilket OS, moddar osv man bör köra på servern.Jag har fixat adminstratörer och bestämt mig för att köra Cheating-Death samt WWCL på servern. Reglerna kommer att likna de som på maffiaservrarna, dvs. inga svordomar och fula ord i allmänhet.
En webserver med statestik samt forum osv. kommer jag att ha på en annan dator som redan är färdig.Lite hårdvaru info:
P4 2,4 GHz (B)
1024 MB DDR PC 2700
WB 80 GB (8MB)
10 Mbit BBB (fiber)
(Dator 2 i sign.)Tack på förhand!
Plugins: AMX mod, WWCL v2.56 (Inte så nödvändigt), ATAC (Inte så nödvändigt heller) :bgrin: .... INGE Statsme! gahhh så jobbigt med spammet =/ !
Anti Cheat: VAC Secure... eftersom att C-D icke bannar utan dissar cheaters! samt så får man bort dom som redan är bannade för fusk från servern! mycket gött ! 8)
samt så förlorar man en massa spelare pga av C-D... jobbigt att uppdatera hela tiden! ny version varje vecka / var tredje dag (?).. osv.
keep up the good work! 🙄
April 25, 2002
jag som är gammal counter-strike.nu admin måste ju säga några ord 🙂
cheating death är helt värdelöst enligt min mening. skapar bara problem
statsme är trevligt. ett måste 🙂
skaffa ett bra ip som är lätt att komma ihåg, sån där med text istället för siffror =)
många admins är ett måste
August 24, 2002
Cyberhawk wrote: maffiaservrarna är lätt de bästa! hoppas din blir lika bra 😀
Hade tänkt göra en liknande server.
4fun wrote:
Gah public suger man ska lira mix och gather samt PCW/CwOs spelar ingen störeroll ta det du kan hanterabäst. CD tycker jag du ska skita i för det brukar oftast skappa en j**la massa problem. HLG + WWCL + Vac brukar stoppa det mesta.
Se till att ha en hel del admins som sköter servrarna så man sliper massa campning mm så j**la drygt.
Ha stats på servern (hur mkt man dödar mm) det drar sig till "stamkunder" något du vill ha
Personligen tycker jag adminmod är trevligt men det ska va lät att haxxa sägs det, har aldrig testat eller vet ingen som lyckas (kanske bara rykten?)
Använd inte för mycket skit script på servern typ ike campning script mm brukar bara röra till det och förstöra bätre att ha flera admins i stället.
Det va väll det jag tycker
Ord som suger, haxxa, lejmer osv. kommer man att kickas för, då vi vill ha mer moget folk inne på servern som inte fuskanklagar och beter sig allmämt otrevligt mot andra.
Statestik kommer att finnas på hemsidan och i viss mån inne i spelet med hjälp av kommandona "say /top15" osv. Amxmod kommer förmodligen att vara installerat med.
GooGeL wrote:
Plugins: AMX mod, WWCL v2.56 (Inte så nödvändigt), ATAC (Inte så nödvändigt heller) .... INGE Statsme! gahhh så jobbigt med spammet =/ !
Anti Cheat: VAC Secure... eftersom att C-D icke bannar utan dissar cheaters! samt så får man bort dom som redan är bannade för fusk från servern! mycket gött !
samt så förlorar man en massa spelare pga av C-D... jobbigt att uppdatera hela tiden! ny version varje vecka / var tredje dag (?).. osv.keep up the good work!
Personligen älskar jag C-D pga. man slipper de mesta fuskarna på servern samt allt klagande på mIRC och forum osv. pga. "oskyldigt" bannande. Statme blir det nog inte efter som det mest är irriterande.
crazyankan wrote:
jag som är gammal counter-strike.nu admin måste ju säga några ord
cheating death är helt värdelöst enligt min mening. skapar bara problem
statsme är trevligt. ett måste
skaffa ett bra ip som är lätt att komma ihåg, sån där med text istället för siffror
många admins är ett måste
Jag har tyvärr inte jättemånmga admins än, men det kommer. DNS-namn är redan fixat.
Hauk wrote:
Ha så man dör iaf man inte plantar / dödar alla. det hjälper mot lamers och camping.
Japp, en sak som jag definitivt kommer att ha.
Det råder väldigt stor åsiktsskillnad om man ska ha C-D eller statsme eller inte, jag vill ändå tacka för alla tips jag har fått 😀
August 19, 2003
Mina funderingar:
Eftersom Maffiaservrarna dykt upp i diskussionen så kan jag säga att vi där kör Debian (Linux).
VAC eller C-D
Själv är jag en förespråkare av C-D. Visst förstår jag nackdelen med uppdateringar, samt gillar att en spelare verkligen blir bannad och inte bara förhindrad att spela. Svagheten med VAC är just bristen på uppdateringar. Kanske har det förbättrats nu, mot när vi körde det förut. Dvs när VAC kom och skulle bli svaret mot allt fusk och de uppdaterade med 6 månaders mellanrum... Dvs i 5 månader minst så var det fusk som funkade hur bra som helst.
Adminmod vs amx
Allt man kan göra i adminmod kan man göra i amx. AMX är lättare att bygga vidare på själv, så det föredrar jag, även om adminmod också är bra.
GL HF. Har du några frågor eller vill ha hjälp med något så hugg mig på irc eller så.
August 19, 2003
För er som undrar vad Maffia är, så kan ni följa länken nedan:
http://www.maffia.dk
August 24, 2002
Tollezone wrote: Hur ska dns:en se ut då?
Jag har skaffat en på dyndns.org, kan skriva adressen här senare
ePhant wrote: Lycka till med servern :eye: !
Tackar!
Fairlane wrote: Mina funderingar:
Eftersom Maffiaservrarna dykt upp i diskussionen så kan jag säga att vi där kör Debian (Linux).VAC eller C-D
Själv är jag en förespråkare av C-D. Visst förstår jag nackdelen med uppdateringar, samt gillar att en spelare verkligen blir bannad och inte bara förhindrad att spela. Svagheten med VAC är just bristen på uppdateringar. Kanske har det förbättrats nu, mot när vi körde det förut. Dvs när VAC kom och skulle bli svaret mot allt fusk och de uppdaterade med 6 månaders mellanrum... Dvs i 5 månader minst så var det fusk som funkade hur bra som helst.Adminmod vs amx
Allt man kan göra i adminmod kan man göra i amx. AMX är lättare att bygga vidare på själv, så det föredrar jag, även om adminmod också är bra.GL HF. Har du några frågor eller vill ha hjälp med något så hugg mig på irc eller så.
Tack för hjälpen!
Jag har kollat upp lite gann och kommit fram till samma saker.
OSet kommer bli Linux Debian med moddarna amx och C-D.
2 Guest(s)