July 19, 2002
Täntke sätta upp en liten CS-server, Datorn jag har är en
400@500 Mhz Celeron, 96 Ram, 10gb hdd.
Jag kan inte linux så det valet innebär att jag får lära mig det. men jag är lite orolig för att win2000 komemr att äta upp ramminnet annars.
Så, ngn som vet, vilket är att rekomendera?
March 15, 2002
zmez wrote: Täntke sätta upp en liten CS-server, Datorn jag har är en
400@500 Mhz Celeron, 96 Ram, 10gb hdd.Jag kan inte linux så det valet innebär att jag får lära mig det. men jag är lite orolig för att win2000 komemr att äta upp ramminnet annars.
Så, ngn som vet, vilket är att rekomendera?
Jag vet inte hur mycket ram linux tar, men själv så tycker jag att win 2k fungerar minst lika bra. CPU användningen är inte ett dugg högre. Jag har en Athlon 500 mhz Slot A som cs server och 16 spelare är inga som helst problem. 20 spelare fungerar också för det mesta, men på banor som assault_upc så ligger pingen ganska högt. Laggar dock inte för mig men jag kör ju via LAN till servern. Antar att min lina begränsar en del också. Jag vet inte hur snabb din celeron är i jämförelse men 10 spelare borde den klara. Du kan ju dra in och testa groovezone.mine.nu är adressen.
March 15, 2002
sPaZz wrote: [quote=kutlo]Har kört cs server på en 600Mhz P3 320RAm med ADSL uppkopling
12 spelare utan problem..
hehe men en PIII 600 är ju bra mkt bättre än en celeron 400 =) + att ram är ganska viktigt när det gäller cs servrar 😀
Jag körde 128 mb innan men har uppgraderat till 768 mb. Servern går inte ett dugg bättre förutom att den är snabbare i windows. Men har man mindre än 128 mb ram så kanske inte hlds fungerar som det skall.
1 Guest(s)