June 18, 2004
Tjena!
Var ju någon, eller några, som förstörde den förra tråden så jag tänkte skapa en ny. Dels för att jag själv testade det idag och dels för att intresset är stort.
Jag har spelat i någon timma, och jag måste säga att jag är imponerad. Spelet är i beta-stadiet fortfarande, men ändå fungerar allt väldigt bra (i alla fall för mig). Lite småkul att bara springa omkring med Para och sjuta i väggarna, haha!
Vad tycker ni andra som testat?
December 31, 2001
Spelat det ca 1 tim och detta tycker jag.
Modelerna är det fulaste jag sett, quasimodo liknande figurer som glider fram på banan.
Vapnene är de vanliag och se dessamma ut dock lite upphottade med reflektioner och så.
Ljuden är i stort sett desamma förutom vapenljuden på vissa vapen som är ändrade, låter mer som americas army ljuden nu 🙂
Banan man får spela är dust och är i stort sett den samma som alla spelat men luppfräshad och lite tunnor och skit lite varstans att leka med.
Fysiken/effekter: Det är här det store pluset kommer in. Det är en sådan härlig kännsla att kasta en granat mott en kille som sitter gömd bakom 3 st tunnor och se allting bara flyga åt helvete.
Allting som ligger löst på marken går att flytta på med ditt älskade vapen eller om du går mot det/pådet.
Dock så kan man inte stå på diverse tunnor utan de puttes iväg om man försöker. Man kan heller inte få olika föremål att ligga i en hög med varandra för de glider igenom varan då. Enda sakerna som inte glider igenom är de av samma sort/sak.
Effekterna på väggarna av kulorna som penetrerar in än mycket mysiga och det skvätter damm och skit överallt, känns verkligen som man är i en realistisk eldstrid när man ser det 😛
Jag hadde förväntat mig snyggare spel och tycker att doom 3 än så länge har de grafiska övertagen, jag vet att detta är en beta och vi ska vänta med det utalandet tills HL2 kommer men än så länge har doom övertaget när det gäller grafiken.
Spelet verkar gå smärtfritt på de flesta burkar, pratade med någon tysk stackare som lirade på ett radeon 9200 i 800x600 och det ska ha flytit på enligt honom.
Själv satt jag med systemet nedan och körde 1024x768 med 4x FSAA och det gick allt bra.
Men i vilken upplösning jag än testade så tyckte jag inte att musen rörde sig lika mjukt som i vanliga half life, kändes ungefär som mouse filter var av fast jag satt på det.
Nu till mina sista ord. Jag hadde förväntat mig bättre 😀
Man blir så optimistisk av alla videos man ser så och sen blir man besviken på resultatet, dock så kommer ju snart hl2 får man hoppas som förmodligen kommer se bättre ut.
December 31, 2001
Jappse wrote: man måste köra me warez versionen,, dock är den inte laglig.. så man får antingen vänta på Hl2 lr köpa CS:CZ
Du fick förra tråden låst med ditt förbannade warez snack, har du inget vettigt att säga så håll tyst och förstör inte för oss andra som försöker diskutera spelet.
February 10, 2004
hehe.. de var vel mest ner klankningar i den här tråden 😉
Jag har dock inte testat spelet själv, men det jag har läst,sätt & hört om det verkar iaf vara en belåtenhet för min del... jag har väntat länge, ända sen 1.3s slut, på att ett mer realistisk CS ska komma. Med en bättre grafikmotor samt att sakerna/banorna, inte ska vara så buggiga.
Har ju som sakt bara sätt lite bilder och nån kort film.. så jag vågar inte uttrycka mig mera 😉
Men jag väntar iaf på Counter- Strike Source!!
/Adde a.k.a Combat
January 21, 2002
Det e riktigt kul grafiken e snygg också men efter några timmar börja man trötna på dust.
men för övrigt e det ju snyggt för att vara beta!
Death On Wings wrote: Spelat det ca 1 tim och detta tycker jag.
Modelerna är det fulaste jag sett, quasimodo liknande figurer som glider fram på banan.
håller med dejj modellerna var inte perfekta 😛
November 4, 2002
(mannen) wrote: Det e riktigt kul grafiken e snygg också men efter några timmar börja man trötna på dust.
men för övrigt e det ju snyggt för att vara beta![quote=Death On Wings]Spelat det ca 1 tim och detta tycker jag.
håller med dejj modellerna var inte perfekta 😛
Det är ju brutalt bra! Det är mest insnöade 1.6 fanboys som lipar över CSS.
Det här är precis vad CS scenen behöver. Det är mäktigt att sitta i en eldstrid när det sprutar skit från väggar och lådor runt omkring dig. .
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
February 10, 2004
Death On Wings wrote: [quote=Combat]btw.. ursäkta om jag frågar. (vill inte ha tråden låst..) Men allt tjat om warez.. vad är det igentligen?
sorry.. men admin var snäll å inte låsa tråden...
/adde
Warez är piratkopiering och hur man gör eller fårtag på det diskuteras inte här.
Okey... tack då vet jag...
Brutalt? hehe jo det verkar lite läskigt :cy:
June 27, 2004
CS:s är inte lika snyggt som Doom 3. Men ärligt talat skiter jag i hur detaljerade näsborrarna e på terroristerna.
Dessutom är väl Dust den simplaste cs-kartan som finns o inte representativ för Source-motorns kapacitet.
Spelet flyter bra med mitt 9600xt i 1024x768 alla settings=high 2xAF, 40-70 fps. Tror att fler low-end-datorer kommer kunna köra HL2 än Doom 3.
Fysiken o effektern är imponerande. Ljudet är också bra. Spelarmodellerna duger men behöver en uppdatering.
För att vara beta är CS:s väldigt stabilt o spelbart.
1 Guest(s)