July 16, 2001
Förr låg jag alltid på 99 FPS, men nu har jag bara 60 FPS. Efter en ren installation av Win2k, VIA AGP4x, Detonator 12.41 drivrutinerna och Nvidia Refresh fix, har jag fortfarande bara 60 i FPS. fps_max står på 99. JAg kör upplösning 640x480 OpenGL, förr körde jag alltid högre och hade fortfarande 99 i FPS. Jag har för mej att jag hade 99 i FPS även efter jag installerade CS 1.3 men jag är inte säker. Det är väldigt störande när det är massa "folk" som står och skjuter tätt, då FPSen sjunker ända ner till 30..
Nån som vet hur jag kan göra för att få tillbaka min bra FPS?
March 20, 2001
Behöve inte ens läsa hela inlägget för att fatta problemet.. jag fattar inte att alla är så j**la kåta på att ha 100fps i CS du måste ta bort vsync och sätta max_fps till 100... bara så du vet det så kommer dom att sjunka ner till 30 än om det står att det är 100 på vissa ställen !
[ Detta Inlägg ändrades av: Waco den 2001-10-18 11:01 ]
February 10, 2001
Lening är snäll å kan förklara !
Högerklicka på skrivbordet, ta egenskaper, sen inställningar sen avancerat,, sen egenskaper för ditt grafikkort, typ "geforce 2 gts" står det. sen tar du Övriga egenskaper --> "Open GL" där hittar du Vsync "on by default" "always off" så tar du "off" sen går in i CS å tar fps_max sjutusen .... då är den på 99
------------------------
Om du vill veta vad Vsync gör mer så kolla här....
1 Guest(s)