December 31, 2001
Har spelat detta spel i ca 2-3 veckor och jag är så grymt besviken på hur just DAOC är, hela spelet går ut på i stort sett 1 sak som även många andra MMORPG gör. Det är just att expa, man står på ett enda ställe och dödar samma monster om och om igen tills man levlar och då kan du gå vidare till nästa ställe som är lite svårare.
Det finns ju givetvis en del quests men som dock är så värdelösa och tråkiga så det inte ens behövs lite lagarbete för att klara dem. I de flesta spel är just just konstant expande genom att döda onda varelser.
Jag förstår inte varför det inte kan göras ett spel som man inte behöver slakta slakta slakta hela förbannade tiden för att karaktären ska gå runt. Utan kanske öppna en affär eller vad som helst för att andra karaktärer är beroende av saker för att överleva så som mat. Jag menar det måste ju finnas något bättre sätt än just detta eviga expande av att döda samma saker om och om igen. Tror inte jag såg en enda person under den tid jag spelade spelet som en grupp med personer inte följde detta jag just påpekat.
I stort sett ska man kunna säga att spelet är en enda stor diablo 2 klon, enda skillnaden är att spelet är större och kostar pengar och man har lite större valmöjligheter att gå till väga för att slakta just sin monster för att få sin exp.
Har det verkligen tagit stop på de bra spelen ? Vart är alla nya ider ? Bara för att diablo 2 blev bra behöver man göra alla spel som det ?
Man expar för att gå upp i level, man levlar för att kunna bli bättre, man blir bättre för att kunna döda andra spelare.
Tröttnat man på sin karaktär gör man en ny.
Är det ingen som ser den enformighet som jag ser ? Tröttnar inte folk på denna eviga skit eller vill folk ha sådana här simpla och enformiga spel ?
December 31, 2001
fastbullit wrote: jo, jag vet därför ska jag börja spela wow när det kommer ut det finns över 1600 missions and counting i det, dessutom verkar det överjävligt roligt! 😀
Verkar som det bara är jag som inte tror att WoW kommer bli någon höjdare.
Det spelar ingen roll om det finns 100000 missions om de inte är roliga att genomföra och om det inte behövs lagarbete för att klara, då är vi där igen med just samma sak hela tiden och jag tror inte blizzard är rätt företag att bryta just denna trend eftersom de har gjor de 2 största hack`n slash spel genom tiderna.
May 19, 2003
Death On Wings wrote:
Har det verkligen tagit stop på de bra spelen ? Vart är alla nya ider ? Bara för att diablo 2 blev bra behöver man göra alla spel som det ?
*host* Eve Online. Inte likt ett annat MMORPG, inte det typiska fantasy med orcs, magiker mm. Tydligen som glömmer många att Eve finns verkar det som. I eve sitter man inte på samma ställe och expar, och sen går vidare till nästa. I Eve har man inte ens lvls på gubbarna. Eve har också det bästa skillträningssystemet som finns. Du kan göra det du känner för i stort sätt hela tiden. Och vad man än gör (nästan) så får man in en slant.
PS. Det är inte likt Diablo 2
EDIT: Och du slipper alla yngre spelarna, som inte är så mogna dvs. Eve har nästan bara spelare över 20.
December 31, 2001
Vamp wrote: [quote=Death On Wings] Har det verkligen tagit stop på de bra spelen ? Vart är alla nya ider ? Bara för att diablo 2 blev bra behöver man göra alla spel som det ?
*host* Eve Online. Inte likt ett annat MMORPG, inte det typiska fantasy med orcs, magiker mm. Tydligen som glömmer många att Eve finns verkar det som. I eve sitter man inte på samma ställe och expar, och sen går vidare till nästa. I Eve har man inte ens lvls på gubbarna. Eve har också det bästa skillträningssystemet som finns. Du kan göra det du känner för i stort sätt hela tiden. Och vad man än gör (nästan) så får man in en slant.
EDIT: Och du slipper alla yngre spelarna, som inte är så mogna dvs. Eve har nästan bara spelare över 20.
I stället så upplevde jag Eve som ett ännu segare och enformigare spel, sitta och mina i några tim per dag är ju inte det sättet jag vill fördriva tiden på inte.
May 19, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Vamp][quote=Death On Wings] Har det verkligen tagit stop på de bra spelen ? Vart är alla nya ider ? Bara för att diablo 2 blev bra behöver man göra alla spel som det ?
I stället så upplevde jag Eve som ett ännu segare och enformigare spel, sitta och mina i några tim per dag är ju inte det sättet jag vill fördriva tiden på inte.
Kan ju säga att då var det du som valde att mina. Finns massa möjligheter. Jag åker runt och pangar andra, skit kul =)
December 31, 2001
Vamp wrote: [quote=Death On Wings][quote=Vamp][quote=Death On Wings] Har det verkligen tagit stop på de bra spelen ? Vart är alla nya ider ? Bara för att diablo 2 blev bra behöver man göra alla spel som det ?
Kan ju säga att då var det du som valde att mina. Finns massa möjligheter. Jag åker runt och pangar andra, skit kul =)
Då var vi där igen att leta gubbar att döda, det är ju det jag inte vill.
May 17, 2003
April 10, 2003
Jag lullar runt med EVE ett jäkligt kul spel om man kommer in i ett skyst corp i början, men spelet jag värkligen väntar på är Warhammer Online då GamesWorkshop inte brukar vara dom som gjör en besviken.
Men behöver inte käna dig ute jag tror inte hellew WoW kommer bli nån hit, inte Matrix online eller middleearth online heller för den delen
December 31, 2001
Tyrfing wrote: Jag lullar runt med EVE ett jäkligt kul spel om man kommer in i ett skyst corp i början, men spelet jag värkligen väntar på är Warhammer Online då GamesWorkshop inte brukar vara dom som gjör en besviken.
Men behöver inte käna dig ute jag tror inte hellew WoW kommer bli nån hit, inte Matrix online eller middleearth online heller för den delen
Bra att någon håller med, tror de kommer bli en hög med hack´n slash hela köret.
2 Guest(s)