Dark Age of Camelot: Catacombs|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dark Age of Camelot: Catacombs
Silent Shadow
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 22, 2005 - 1:05 am
sp_Permalink sp_Print

Efter besvikelsen (WoW) så har jag nu börjat lira DAoC igen.
Har testat Catacombs på US och kan säga att jag gillar det skarpt 😀

Blir o powergama i helgen och nästa vecka kan jag lova!

nån som lirar DAoC på EU? Server/Realm? 😀

Silent Shadow
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 167
864024
March 24, 2005 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

happ, tack till Webhallen som sålde mitt förhandsbokade exemplar till nån som kom till butiken tidigt.

Har ringt runt till över 20 butiker i stockholm och de har antingen sålt slut eller så har dem inte fått in det cry

Till de som inte vet vad Dark Age of Camelot (och Catacombs är):
Catacombs är den tredje expansionen till Dark Age of Camelot, med ny grafikmotor bland annat. Dark Age of Camelot är ett MMORPG som handlar om 3 realms (länder) som ligger i krig med varandra. Albion (Kung Arthur), Hibernia (Kelter) och Midgård (Vikingar).

Man expar upp till level 50, grupper brukar vara snabbast. Instanced Dungeons finns med i Catacombs också. Man fixar bra utrustning till gubben. Sedan är det bara ut i fronten och slåss, ta keeps, utkikstorn osv. I tredje expansionet "Trials of Atlantis" så kan man utforska Atlantis.

PvP-systemet i DAoC är det bästa som finns bland MMORPG's idag enligt mig. Och ja, jag har spelat WoW, men gick tillbaka till DAoC 🙂

Det är land mot land, alla medel tillåtna 😀
Varje land har 2 reliker, för Midgård är det t.e.x Valhalla's Horn och Tor's Hammare som är reliker. Dessa ger 10% bonus till power resp. "melee" skada. Man kan ta varandras reliker och därmed få bonusar. Men det är väldigt svårt eftersom templena som relikerna ligger i ligger djupt inne i fiendens land.

Det finns (med Catacombs) 44 olika klasser i Dark Age of Camelot (jämfört med WoW's 9) och 18 raser. Varje realm har unika raser och klasser, i t.e.x Midgård kan man vara ett Troll, Kobold, Dvärg m.m medans man i Albion kan vara t.e.x Highlander (skotte) och Saracen (arab) och i Hibernia Alv, Kelt m.m

Det var lite info om DAoC det för de intresserade.

Lite movies också såklart:

En Catacombs movie filmad av spelare (Musiken är underbar) 😀 http://vnfiles.ign.com/camelot.....heRock.avi

Den officiella Catacombs Trailern för Europa hittar ni på http://www.camelot-europe.com

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
864038
March 24, 2005 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelade En trail på vanliga DAOC det var allt roligt lite förstört av alla bots men helt klart värt pengarna. Och som ni säger roligare än WoW.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 121
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL