May 23, 2001
Jonas Linderoth skriver i en doktorsavhandling att barn inte "blandar" ihop dataspel och verkligheten.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
Personligen tycker jag att det är helt fel när snubbar sitter och skyller på dataspel, t.ex. Jack The Ripper spelade då inte dator iaf.
March 1, 2004
pompougnac wrote: Man måste alltid hitta en syndabock idag; man lägger skulden på filmerna, tvprogrammen och spelen. Jag undrar varför föräldrarna ska slippa så lätt undan hela tiden? Eller varför inte diagnostisera galna barn som galna?
Kunde inte sagt det bättre själv.
September 19, 2002
pompougnac wrote: Man måste alltid hitta en syndabock idag; man lägger skulden på filmerna, tvprogrammen och spelen. Jag undrar varför föräldrarna ska slippa så lätt undan hela tiden? Eller varför inte diagnostisera galna barn som galna?
Precis, kan dom inte nöja sig med att vissa människor helt enkelt är totalt bindgalna psykopater?
May 17, 2004
Såg han på svt igår, smark kille. gillar hans stil att få fram saker. Det där med att spel och filmer kan skada barn är nog delvist sant. Små barn kan få nå knäpp men ändå. oftast när det gäller dataspel så blir de inte "galna" av dem utan mer filmsom de ser upp till, någon som kommer ihåg det där med barnen som grävde ner varandra för att leka robbinson? eller "power-ranger"-incidenten? Om barn blir exalterade av något(som även äldre blir) så kan de såklart gå in för det men när det kommer in till normala spel som barn "kan" spela så är de utom fara. Unjefär alla som går in i ett spel som tex CS(det är vanligt) så fattar de att det är spelets regler och sånt som kan vara normalt men om man går in i ett spel som är nätt och jämt sjukt, kanske som doom 3 lär bli eller något som hällst grotteskt spel med äckliga monster. Misupfatta mig inte nu, jag gillar doom och doom3 lär bli gudalikt men det är säkert sjukt för barn. Flera lär väll minnas dokumänteren om att barn blir mördare av dataspel? där visade de upp postal 2 som är ett mega udda spel där allt motsäjer det som majoriteten av befolkningen tycker och deras exempel av vad man blir av spelen? De tog barn som var sjuka och som hade spelat spel(oj nästan alla barn har spelat spel) och sade att spel var en av orsakerna. Tror mer att det var att de var galna i almenhet innan...
1 Guest(s)