May 19, 2002
Hej! står här i valet och kvalet mellan vad jag ska köpa. Det är så att i slutet får jag lön på pengar jag jobbat ihop. Det är en del. Som antingen räcker till att uppgradera datorn till hygglig spel standard. Eller köpa en Tvspels konsol med spel o.s.v.
Vad rekommenderar ni? jag är i stort sett allätare inom spel.
January 26, 2003
hehe, du vet vad det är för forum du postar på va? 🙂
Själklart ska du uppgradera datorn!
kommer juh några riktiga godingar i spelväg här i vinter dessutom (hl2, doom3, ut2004, NFS Underground) mm mm =D.
Dock lär ju själva hårdvaran till datorn bli dyrare än vad en konsol är, men det lönar sig nog i längden ^^.
March 4, 2003
Det är helt klart en smaksak. Vad gillar du för spel?
FPS, MMORPG och strategi=PC
Bilspel, RPG och Beat ém up=konsol
Jag skulle valt en PS2, då spelutbudet är helt klart överlägset de andra konsolernas, om du inte gillar barnspel väldigt mycket, välj då GC.
Dessutom är det SÅÅ mycket roligare att lira med polarna en kväll framför TVn.
Edit: GC ger onekligen mycket för pengarna nu när den kostar 999 spänn.
May 19, 2002
Det lutar åt en GC. mest pga av att de är väldans billiga för nu. Och för att jag vet hur kul de är att köra dessa så kallade "barnspel" med sina polare. Ibland kan det tom vara roligare än att sitta på lan. 🙂
Men det är min åsikt. Vad det gäller spelsmak så är jag allätare. Men föredrar Strategi å plattformspel :).. Så jag tror det blir en GC..men jag har inte bestämt mig än
January 8, 2003
Spelen brukar vara billigare till datorer och se bättre ut. Står inte ut med den grötiga grafiken+dimman på ps-1 å 2. Ett bra graffe å billigare spel är väl det bästa? Btw finns inte battlefield 1942 å spela online på en GC, volket mna inte kan klara sig utan.. Annars e det sköna spel till det faktiskt, som Metroid prime å sånt.
October 22, 2002
Pingen wrote: [quote=CasO]har du 4000 kr över ska du fan satsa på en X-BOX 😀
Kan du motivera ditt svar?
behöver jag det ?
det är ju världens snabbaste spelmaskin..
1. du kan spela alla möjliga spel (då menar jag emulator grejer)
2. den är nästan som en dator
3. du kan koppla den till din dator
4. du kan titta på filmer och liknande
5. sätt in en ny hårddisk
6. byta dvd spelare
7. kan även göras till server eller liknande..
8. det går att installera linux..
mm mm mm...
November 10, 2002
CasO wrote: [quote=Pingen][quote=CasO]har du 4000 kr över ska du fan satsa på en X-BOX 😀
behöver jag det ?
6. byta dvd spelare
mm mm mm...
instämmer 😉 Bara fixa så man kan IRC:a på den sen juh
January 12, 2003
Som den Nintendo nörd jag är måste jag ju säga Gamecube men vänta med att köpa en gamecube. Mario Kart Double Dash kommer att släppas i paket för runt 1300:- den 14 november. Men inte nog med att du får basenhet, handkontroll och Mario Kart du får även en Zelda Bonus Disc med följande(saxat från IGN):
The Collector's Edition disc will include five classic Zelda games: The Legend of Zelda (NES), the Adventure of Link (NES), The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64), The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64) and a signle-level demo of The Legend of Zelda: Wind Waker for GameCube.
Den där Zelda bonusen kan man bara få om man köper en konsol eller köper den på någon auktions site.
October 22, 2002
DarkStormZ wrote: [quote=CasO][quote=Pingen][quote=CasO]har du 4000 kr över ska du fan satsa på en X-BOX 😀
behöver jag det ?
6. byta dvd spelare
mm mm mm...
instämmer 😉 Bara fixa så man kan IRC:a på den sen juh
+ man kan koppla till den nya usb hubbar sen är det bara att koppla ditt tangentbord och mus =)
October 22, 2002
gyllengahm wrote: Som den Nintendo nörd jag är måste jag ju säga Gamecube men vänta med att köpa en gamecube. Mario Kart Double Dash kommer att släppas i paket för runt 1300:- den 14 november. Men inte nog med att du får basenhet, handkontroll och Mario Kart du får även en Zelda Bonus Disc med följande(saxat från IGN):
The Collector's Edition disc will include five classic Zelda games: The Legend of Zelda (NES), the Adventure of Link (NES), The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64), The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64) and a signle-level demo of The Legend of Zelda: Wind Waker for GameCube.
Den där Zelda bonusen kan man bara få om man köper en konsol eller köper den på någon auktions site.
det blir ju fan DÖDS tråkigt i längden, hur länge ska du leva med endast dessa 2 spel ???
ska du köpa ett spel i månaden kommer det kosta 300-500 kr
på 2-5 månader har du minst lagt ut 1500 kr på NÅGRA spel...
har du xbox behöver du i princip ALDRIG lägga ut mer pengar än vad du redan lagt till.. =)
December 25, 2000
CasO wrote: [quote=Pingen][quote=CasO]har du 4000 kr över ska du fan satsa på en X-BOX 😀
behöver jag det ?
6. byta dvd spelare
mm mm mm...
Jag tror han har en dator redan...
February 9, 2002
ViU wrote: Tycker du skall köpa en GameCube, de kostar för tillfället inte mer än 1000 liter mjölk. Det finns flera sköna spel till den också och mer är på kommande nu under hösten också, Mariokart Double Dash är bara ett exempel.
Vad kostar en liter mjölk i Finland ??? 😀
January 19, 2003
CasO wrote: [quote=gyllengahm]Som den Nintendo nörd jag är måste jag ju säga Gamecube men vänta med att köpa en gamecube. Mario Kart Double Dash kommer att släppas i paket för runt 1300:- den 14 november. Men inte nog med att du får basenhet, handkontroll och Mario Kart du får även en Zelda Bonus Disc med följande(saxat från IGN):
det blir ju fan DÖDS tråkigt i längden, hur länge ska du leva med endast dessa 2 spel ???
ska du köpa ett spel i månaden kommer det kosta 300-500 kr
på 2-5 månader har du minst lagt ut 1500 kr på NÅGRA spel...
har du xbox behöver du i princip ALDRIG lägga ut mer pengar än vad du redan lagt till.. =)
Först och främst: Legend of Zelda: The Wind Waker är ett grymt spel. Sen kan andra säga vad dem vill. Kör man igenom hela spelet så kommer det typ ta 50+ timmar (jag har kört igenom det på ca 25, men inte alla sub-quests etc). Det finns många bra och trevliga spel till GC, och väldigt bra priser också. Resident Evil för 200:- och Metroid Prime för 300:- är två exempel.
Sen en kommentar till denna tråden och andra trådar som tar upp TV-spel. Varför är det accepterat att prata om piratkopiering och användandet av olagliga kopier till konsoller? Så fort det nämns i PC-spel sammanhang så låses tråden nästan omdelbart. Konstigt (?)
October 3, 2002
En smaksak.
PC:
Om du bara är ute efter att spela spel och inte gillar att spelen crashar, mixtra med inställningar eller uppgradera stup i kvarten eller vara beroende av FPS ska du inte köpa en PC.
Gamecube (899kr på http://www.elgiganten.se ) :
Billigast just nu med några slående titlar som Dubble Dash, snart Metal Gear Solid (belive it or not), Metroid Prime, Zelda m.f.
Processor: IBM Gekko 485 MHz
Grafik: ATI Flipper 162 MHz
Arbetsminne: 40 Mb
Lagringsmedier: 1,5 Gb Matsushita GC-ROM, 5 Mb minneskort
Ljudkanaler: 64, m. surroundstöd
Playstation 2 (1690kr på http://www.elgiganten.se ) :
Just nu 20% tystare och med det största utbudet av spel. Kan kolla på DVD utan extra tillbehör men tyvärr sämsta prestandan av alla tre konsoler.
Processor: Emotion Engine 294 MHz
Grafik: 147 MHz
Arbetsminne: 32 Mb
Lagringsmedier: 4x DVD, 24x CD, 8 Mb minneskort, 40 Gb hårddisk som tillsats
Ljudkanaler: 48, m. surroundstöd
Xbox (1690kr på http://www.elgiganten.se ) :
Får nu med Halo och Midtown Madness 3 vid köp och har många bra titlar att välja mellan, speciellt action. Xbox är den konsolen som har de råaste musklerna och 8gigs hårdisk. Man kan kolla på DVD men kräver en fjärrkontroll som kostar runt 299kr.
Processor: Intel Celeron 733 MHz
Grafik: Nvidia X-Chip 233 MHz
Arbetsminne: 64 Mb
Lagringsmedier: 4x DVD, 8 Gb hårddisk, 8 Mb minneskort
Ljudkanaler: 256, m. surroundstöd
Det är vad jag tycker =) Hårdvaru speccsen har jag kopierat från http://www.zlot.se
1 Guest(s)