Dator/Tv spel?|Page 2|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dator/Tv spel?
JohnOlsson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 178
sp_UserOfflineSmall Offline
464184
November 19, 2003 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

jag sålde mitt PS2 för ett tag sedan, tycker att det är aldeles för dyrt med konsol, ett spel kostar i snitt 400-550 köp 2spel så har man vipps ett nytt moderkort!

köper man sedan 1extra handkontroll och ytterligare ett spel så har man mera ram minne eller en till hårddisk.

sedan så måste man ha mer i livet än bara spel, tex ett par kallingar 😉

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
464250
November 19, 2003 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Pingen wrote: Det är helt klart en smaksak. Vad gillar du för spel?
FPS, MMORPG och strategi=PC
Bilspel, RPG och Beat ém up=konsol

Jag skulle valt en PS2, då spelutbudet är helt klart överlägset de andra konsolernas, om du inte gillar barnspel väldigt mycket, välj då GC.

Dessutom är det SÅÅ mycket roligare att lira med polarna en kväll framför TVn.

Edit: GC ger onekligen mycket för pengarna nu när den kostar 999 spänn.

Det var ett jädrans tjat om dessa barnspel till GC. Kan du inte ta och rabbla upp alla barnspel som har släppts till GC, PS2 och Xbox och se hur många dom är?

GC är absolut ingen barnmaskin. Kolla Metroid Prime och Resident Evil, enbart Resident Evil spöar ju alla barnspel i hästväg.

:arg:

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
464257
November 19, 2003 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: [quote=gyllengahm]Som den Nintendo nörd jag är måste jag ju säga Gamecube men vänta med att köpa en gamecube. Mario Kart Double Dash kommer att släppas i paket för runt 1300:- den 14 november. Men inte nog med att du får basenhet, handkontroll och Mario Kart du får även en Zelda Bonus Disc med följande(saxat från IGN):

The Collector's Edition disc will include five classic Zelda games: The Legend of Zelda (NES), the Adventure of Link (NES), The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64), The Legend of Zelda: Majora's Mask (N64) and a signle-level demo of The Legend of Zelda: Wind Waker for GameCube.

Den där Zelda bonusen kan man bara få om man köper en konsol eller köper den på någon auktions site.

det blir ju fan DÖDS tråkigt i längden, hur länge ska du leva med endast dessa 2 spel ???
ska du köpa ett spel i månaden kommer det kosta 300-500 kr
på 2-5 månader har du minst lagt ut 1500 kr på NÅGRA spel...
har du xbox behöver du i princip ALDRIG lägga ut mer pengar än vad du redan lagt till.. =)

Med tanke på att det Nintendot kostar 1300:- så måste man lägga till minst 2700:- för att få en moddad Xbox med hårddisk. Så för de 2700:- kan man få rätt många spel för.. 🙄

Dessutom som Viu skrev så tror jag redan han har en dator, så en xbox behövs nog inte.. wink

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
464416
November 19, 2003 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag spelar bara på konsoll, tycker det är skönare... Ifall du har tight med pengar, kan du ju alltid chippa konsollen... dock inte ngc...

Vad väljer men liksom, sitta i en datorstol med en mus och spela nått kommersiellt skitspel eller sätta sig i en bekväm fothölj/säng kanske tillsammans med en eller flera vänner, spela ett välproducerat spel på en stor TV.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 163
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL