May 12, 2005
Här kommer några kanonspel
Baldurs Gate I och II. Härliga spel man kunde sitta timtal framför.
Ports of call, gammalt härligt pirat/frakta gods spel.
Bards Tale (och då menar jag orginalspelet)
Wolfenstein (Sket nästan på sig när första personskjutaren kom för typ 10 år sedan)
Sedan fanns ju Decathlon, Winter och Summer Games serien. (Vi snackar joystick tumme, 1500 loppet i decathlon var grymt)
March 11, 2003
Saftsvalle wrote:
Wolfenstein (Sket nästan på sig när första personskjutaren kom för typ 10 år sedan)
Dock blir man rätt besviken när man kollar in sina gamla spel. Jag nästan grät när jag försökte spela Dark Forces igen. Tragiskt hur tidens tand har behandlat det spelet. Dock var det helt lysande 95-96....:)
September 16, 2002
denstore wrote: [quote=Saftsvalle] Wolfenstein (Sket nästan på sig när första personskjutaren kom för typ 10 år sedan)
Dock blir man rätt besviken när man kollar in sina gamla spel. Jag nästan grät när jag försökte spela Dark Forces igen. Tragiskt hur tidens tand har behandlat det spelet. Dock var det helt lysande 95-96....:)
Så är det tyvärr ofta. Man ska låta dem förbli goda minnen, man ska inte försöka återuppleva dem, det funkar ofta inte så bra. 😛
February 5, 2005
UFO enemy unknown och 2:an
Close combat serien
Jagged alliance 2
Alla ovan är spel jag kan sitta och dagdrömma om. Tyvär kommer det förmodligen alldrig några värdiga uppföljare, om jag nu inte råkar hittar en väska med pengar i skogen, isf betalar jag någon för att göra dem åt mig.
November 22, 2001
Oven wrote: UFO enemy unknown och 2:an
Close combat serien
Jagged alliance 2Alla ovan är spel jag kan sitta och dagdrömma om. Tyvär kommer det förmodligen alldrig några värdiga uppföljare, om jag nu inte råkar hittar en väska med pengar i skogen, isf betalar jag någon för att göra dem åt mig.
Tänk om företagen kunde släppa sina gamla spel med upphottad grafik.
Back to the basics!
Många försök att göra uppföljare blir misslyckade och jag tror att det till stor del beror på att de alltid ska göra dem så krångliga.
Iaf upplever jag det så.
December 25, 2000
Json_81 wrote: [quote=Oven]UFO enemy unknown och 2:an
Close combat serien
Jagged alliance 2Alla ovan är spel jag kan sitta och dagdrömma om. Tyvär kommer det förmodligen alldrig några värdiga uppföljare, om jag nu inte råkar hittar en väska med pengar i skogen, isf betalar jag någon för att göra dem åt mig.
Tänk om företagen kunde släppa sina gamla spel med upphottad grafik.
Back to the basics!
Många försök att göra uppföljare blir misslyckade och jag tror att det till stor del beror på att de alltid ska göra dem så krångliga.
Iaf upplever jag det så.
De flesta spelen är sämre än vad man kommer ihåg dem. Jag fixade fram en 486;a bara för att kunna spela UFO: Terror from the deep, ack så många timmar jag har suttit framför det när jag var yngre, dock var det inte alls lika kul längre. Det var inte tråkigt, eller dåligt, men efter några timmars spelande så har jag lagt undan det igen för att plockas fram nästa gång jag drömmer mig tillbaka.
2 Guest(s)