June 13, 2001
Tar ett tag att ladda ner bara...
Men det är nog det bästa online splet jag spelat...
Det är som Final fantasy... men man har inga förprogrammerade motspelare... alla sitter dom framför sina egna datorer från japan till usa och hela världen...Fullt med folk är det.... man slåss.. utrycker känslor (grafiskt)och kan byta grejjer , handla, göra pakter och parties...
Varmt rekommenderat (bara beta version)
kolla iallafall screenshotsen
http://www.ragnarokonline.com/.....h/main.htm
om du laddar ner ...finns det en engelsk version...
🙄
[ Detta Inlägg ändrades av: kottetrance den 2001-10-19 20:04 ]
June 14, 2001
On 2001-10-20 00:16, GoreTex wrote:
Jag förstår inte varför ni sitter på era 56k. Jag tror inte de är speciellt bekväma, dock har jag inte provat, hmm kanske borde det nån gång.
Men iaf, jag använder mitt i datorn för att koppla upp mot Internet.
MOAAAAAAHAHAHAHAHA
Du har ju humor...MOAHAHAHA, aj min mage
October 18, 2001
October 25, 2001
Det bästa online spelet kommer bli Project Entropia, tror jag iaf. Det verkar va riktigt jäsigt.
December 27, 2000
On 2001-10-20 00:16, GoreTex wrote:
Jag förstår inte varför ni sitter på era 56k. Jag tror inte de är speciellt bekväma, dock har jag inte provat, hmm kanske borde det nån gång.
Men iaf, jag använder mitt i datorn för att koppla upp mot Internet.
Hahaha! OOoo... Va kul du är!! :arg:
December 23, 2000
Allvarligt, Ragnarok är inte bra! Jag testade det nyligen, skulle det funkat bättre, och alla characters inte såg ut som tjejer och inte var tecknade, då kanske det skulle varit värt att fortsätta spela!
Ultima Online kommer ju rockar? Vet inte ens om det kommit ut dock...
October 20, 2001
On 2001-10-25 16:59, Raw wrote:
Allvarligt, Ragnarok är inte bra! Jag testade det nyligen, skulle det funkat bättre, och alla characters inte såg ut som tjejer och inte var tecknade, då kanske det skulle varit värt att fortsätta spela!Ultima Online kommer ju rockar? Vet inte ens om det kommit ut dock...
UO har varit ute ett BRA tag, sen så släppte dom det alldeles FÖR tidigt och är buggigt som h*****e.
Ett spel som jag då skulle kunna rekomendera som jag prövat sen beta är Everquest. Det är ju inte för ingenting som det är det STÖRSTA RPG spelet online.
Rekommenderas nu dock bara till dom som gillar RPG då.
Sen ett annat sjyst RPG spel jag hållit på med som är gratis förövrigt är Pool of Radinace som bygger på gamla hederliga 3rd edition AD&D systemet och är turn based asså tur baserat och rätt så häftigt.
Men testa helt klart Everquest, kostar $10 månaden (100 spänn) och kräver betalkort, typ visa
Frågor ang. Everquets så kan du skicka privata meddelanden till mej om det skulle vara nåt, eventuellt kolla in min sida som är under STOR förändring igen och är specielt riktad till Necromancer
[ Detta Inlägg ändrades av: Vecna den 2001-10-29 02:31 ]
April 25, 2001
On 2001-10-29 02:28, Vecna wrote:
UO har varit ute ett BRA tag, sen så släppte dom det alldeles FÖR tidigt och är buggigt som h*****e.
Ett spel som jag då skulle kunna rekomendera som jag prövat sen beta är Everquest. Det är ju inte för ingenting som det är det STÖRSTA RPG spelet online.
Err... Lineage är bra mycket större än EQ, hehe. Däremot verkar det bara som du kan ha kul i Lineage om du kan koreanska, lol.
UO och EQ nissar bråkar jämt om vilket spel som suger jämfört det andra, vad dom flesta håller med om som provat båda två + DAoC (Dark Age of Camelot), är att DAoC är som en förbättring av EQ.
Du kommer inte att träffa på många rollspelare i varken EQ eller UO om du inte kör på en carebear server, d.v.s med väldigt lite PvP (Player vs Player). PvP är ganska dåligt utfört i båda dom äldre spelen, UO var bättre innan massa gnällisar förstörde för andra. DAoC har väl hyfsad PvP i sin RvR (Realm vs Realm) del av spelet, men är som sagt bara en något förbättrad version av EQs PvP.
DAoC är däremot mer grupp orienterad i sitt upplägg, men det går utmärkt att spela solo även om man missar en del kul med spelet.
DAoC har också en del servrar dedikerat för RP (Role Playing) som verkar uppskattas av spelarna som gillar sådant, annars på dom mer avslappnade servrarna finner man både rollspelare och icke rollspelare.
EQ börjar bli rejält gammalt och det syns i jämförelse med DAoCs grafik. Däremot så är det inte sagt att DAoC är perfekt, nej tvärt om, mycket behöver förbättras där med. Men är det något jag skulle rekommendera idag så är det DAoC, Anarchy Online skulle jag inte rekommendera till någon sorglig själ. AO är en sjyst idé men dåligt utfört.
1 Guest(s)