October 1, 2002
Pim_ wrote: [quote=Shinji]Alltså, grafiken i Doom III ser ju onekligen snygg ut. Storyn däremot ...
Är det verkligen bara jag som ställer krav på nya speltitlars handling numera? - Iofs är jag inte så insatt, men det jag läst om Doom III:s koncept är något i stil med:
Onda forskare, blah blah, lyckas öppna portal mot en annan dimension oavsiktligen, blah blah, demoner strömmar ut. De har inget motiv whatsoever, allt handlar bara om att döda för dem. Du är så klart den enda överlevande. Att rädda världen är nu upp till dig ...
Så originellt T_T
Säg, folk, tröttnar ni aldrig? :
Nu var det ju iofs ett par år sen men var inte storyn i hl precis samma???Och vem kan tröttna på att peppra demoner med med svinläcker grafik??
Det som var anmärkningsvärt med HL var att det var en av de första fps-liren som faktiskt innehöll en story. Föregångarna (Q2, Q, Doom. Hur långt bakåt man nu vill gå) var inte mkt att hurra för "story-wise" so to speak ...
Men men, ditt andra argument böjer jag mig för. Vem njuter inte av att blåsa huvudet av äckliga demoner och se blodet spruta? 😉
February 23, 2003
jo det kanske e kul o skuta monster o sånt.
men såg just en doom 3 film, offfff, vapnen såg så sämst ut, liksom, ljudet var sämst, såg inte ens ut som om han sköt, liksom ingen kraft i pickan, shotgun sög ju me.
dessutom borde de ha en bättre story, skuta ner alla monster o trycka på en knapp till nästa bana e liksom gammalt (1 lr 2 M i gammalt?)
December 17, 2002
Nu är jag trött på sådana ointelligenta kommentarer....ruski....om du inte gillar den speltypen så håll det för dig själv. Svårare än så är det inte....
Och vad ska den kritiken om att det finns orealistiska vapen i Doom III betyda? Du får det att låta som om det vore dåligt på nåt sätt....
Jag tyckte t.ex att CS som bara har realistiska vapen inte är något att ha medan vanliga Half-Life var roligare med sina mer originella typer av vapen. Fast det är ju en smaksak.
3 Guest(s)