February 12, 2002
Kanske är långt efter, men ja råkade bara uptäcka det av en slump när ja surfade runt på imdb.. Iaf --> http://www.imdb.com/title/tt0419706/ 🙂
Undrar när vi får se Unreal bli film, kan tänka mig att de blir en ganska mycket bättre film.. 😛
January 20, 2003
Quarzi wrote: [quote=Guufi]Om man kollar på skådislistan så förstår man att det inte kommer att bli nån höjdare 🙂
Hade det varit bättre om arnold var med?
Garanterat, det hade betytt att budgeten är massiv och därmed kommer man se det i resultatet också.
i 90% av alla filmer med dåliga/okända skådisar så är budgeten kass och därmed blir filmen kass pga det.
December 28, 2004
Guufi wrote: [quote=Quarzi][quote=Guufi]Om man kollar på skådislistan så förstår man att det inte kommer att bli nån höjdare 🙂
Hade det varit bättre om arnold var med?
Garanterat, det hade betytt att budgeten är massiv och därmed kommer man se det i resultatet också.
i 90% av alla filmer med dåliga/okända skådisar så är budgeten kass och därmed blir filmen kass pga det.
LOTR skådespelarna var väl blandat innan LOTR var färdig för världen, vissa hade några år på nacken och vissa inte.
Vad jag menar är att alla var inte så kända och "bra" innan dom var med i LOTR, nu har dom fått publicitet och bra filmkontrakt så nu blir det bra filmer.
Så där är dom 10%-en.
July 4, 2003
Quarzi wrote: Dålig budget behöver inte betyda att en film suger, så att säga det innan man sett den är väll att ta i?
Vet många antal filmer som jag tycker är bra som har skådespelare med i huvudrollen som bara spelat i kanske 2-3 filmer.
Det finns ju väldigt många filmer med låg budget som har blivit väldigt bra.
Å andra sidan så kan jag inte komma på någon film baserad på ett dataspel som har blivit bra så förväntningarna på den här filmen är inte så höga.
January 14, 2002
Kronos wrote: [quote=Quarzi]Dålig budget behöver inte betyda att en film suger, så att säga det innan man sett den är väll att ta i?
Vet många antal filmer som jag tycker är bra som har skådespelare med i huvudrollen som bara spelat i kanske 2-3 filmer.
Det finns ju väldigt många filmer med låg budget som har blivit väldigt bra.
Å andra sidan så kan jag inte komma på någon film baserad på ett dataspel som har blivit bra så förväntningarna på den här filmen är inte så höga.
Sant.. kommer faktiskt inte på någon film som gjorts efter ett spel, däremot spel som gjorts efter film och på den genrén finns det iaf några bra spel tycker jag.
December 5, 2001
Final Fantasy
Alien Vs. Predator (Vad kom först? Hönan eller ägget?)
Tomb Raider
Edit: Hur fanken kunde jag glömma Resident Evil???
Hmm, kommer inte på fler på rak arm.
Dessutom ska ju DOOM-filmen inte alls ha särskilt låg budget.
Lustigt att ni nämner LOTR, med tanke på att Karl Urban, huvudrollsinnehavare i DOOM-filmen, spelade Eonor i LOTR.
//Anders.
September 16, 2002
UnderDOG wrote: Final Fantasy
Alien Vs. Predator (Vad kom först? Hönan eller ägget?)
Tomb Raider
Edit: Hur fanken kunde jag glömma Resident Evil???Hmm, kommer inte på fler på rak arm.
//Anders.
Glöm inte Double Dragon.
Räknas konsollspel så har vi också Mario, Mortal Kombat, Street Fighter. Rättigheterna för Metroid har också köpts (av John Woo, om jag inte minns fel.).
Och Evil Dead, eller vad zombie-spelserien heter.
April 20, 2002
mm jag älskar Resident Evil, både ettan och tvåan...gillade dock aldrig spelen så värst.
Tror D00M kommer bli underhållande nog för att jag ska gilla den.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 12, 2002
Kizo wrote: [quote=Tintin]mm jag älskar Resident Evil, både ettan och tvåan.
De är underhållande, men inte bra. 😛
De är lagom bra, men intre super.. Tycker de skulle konsulterat en gammal* resident evil veteran som spelat ut många av spelen hur de skulle gjort filmerna.. 😀
April 20, 2002
Kizo wrote: [quote=Tintin]mm jag älskar Resident Evil, både ettan och tvåan.
De är underhållande, men inte bra. 😛
Ja de håller ju inte samma klass som Hollywoods toppfilmer men de är ju varken dåligt gjorda eller med dåliga skådisar. Ska en film vara dålig ska det vara kassa skådisar och dåliga effekter blandat med taskig handling.
Jag anser att Resident Evil-filmerna håller tillräcklig klass på alla de punkterna och kan då räknas som en icke-dålig film.
Man kan ju jämföra med tex. Starship Troopers, en film med kassa skådisar, kassa effekter och kass handling. Visst är den underhållande men knappast en film man vill kalla bra.
Nu har vi pratat off-topic tillräckligt.
Någon som vet ifall man kan ladda ner trailer på filmen eller har den ens börjat göras ännu?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 26, 2003
men fan, dom kommer ju förstöra hela filmen
1. Det kommer inte utspela sig på Mars eller dess månar.
2. Det kommer inte handla om att helvetet släpps lös utan det kommer handla om något virus som släpps lös.
3. Inga Space-marines kommer vara närvarande, S.W.A.T sköter detta.
4. UAC (Union Aerospace Corporation) kommer tydligen inte vara med.
osv osv...
läs mer på http://www.dmop.co.nr/
2 Guest(s)