October 22, 2002
vart har ni fått info för er att DooM 3 kommer ut tidigt år 2004.. ??? :bok:
har ni någon sida att bevisa detta med eller..
jag har en kompis som säger att den kommer ut snart nu till jul eller till ny år.. jag vet inte om han har rätt...
gällande grafikkorten.. så kommer GF 3 även att kunna klara upp DooM 3... det har jag en video på.. som bevisar detta 😛
October 1, 2001
Carmac är väl kanske spelvärldens mest välkända kändis =)
Doom3 kräver ett DX8.0 kort, inget mer, inget mindre. Hur vida hög upplösning etc som du kan köra med ett GF3 vet väl bara ID. Carmac har personligen sagt att han gillar 9700Pro =) Å det enda jag har hört av hyfsad säker källa är februari 2003.
July 2, 2001
@Cas0,
1. John Carmack är delägare och programmerare på ID-Software. Han har bl.a. programmerat grafiken i Wolfenstein, Doom, DooM2, Quake1, Quake2 och Quake3.
2. http://www.homelanfed.com/inde.....hp?id=8467
"Of course, the big question from one audience member was, “When will we get to play Doom III?” After looking at Willits for an answer, Carmack said simply that they don’t want to have a game that’s seen at multiple E3s."
E3 är den stora spelmässan som pågår i Maj. Och ovan citat kommer från QuakeCon2002 som är ett stort quakekonvent.
EDIT: Förklaring av E3.
September 11, 2002
tror doom 3 kommer under första halvan av 2003 o självklart kommer flera av dagens grafikkort klara av det o leverera över 50fps.. vem kommer annars köpa det?? för att köra det med höga fsaa och aniso inställningar lär det kräva ett 9700pro eller liknande + en bra processor(bra processor- inte för fsaa o aniso men överhuvudtaget) men jag tror och tycker hela den här doom (monster krävande) hysterin är gravt överdriven.. alpha versionen som släpptes (läckte) gick ju o spela på en hel del grafikkort och den var ju inte direkt färdig optimerad rent grafiskt, den krävde t.ex. pissmycket minne mm... ser framemot o testa....
November 29, 2001
Ärligt så tror jag nog att det kommer bli rätt kämpigt att köra Doom 3 även på Radeon 9700 Pro, kommer gå lite bättre på GeForce FX förmodligen.
Då snackar vi om 1024x768 med max inställningar. (Kanske 2x FSAA också eller något sånt, ingen Aniso dock)
Men visst kommer det funka på äldre kort om man drar ne rpå inställningarna och sänker upplösningen osv.
Titta tillbaks på id's tidigare stora uppgraderingar av deras spelmotorer. Det brukar alltid vara tjafs om det kommer gå att spela ordentligt på dagens hårdvara.
September 11, 2002
återstår o se om nåra månader... om det inte kommer funka med ett 9700pro med nåra vettiga grafikinställningar är det ju knappast värt o köpa.. då kan man lika gärna spela nåt gammalt spel med höga inställningar.. om inte spelkänslan i doom 3 är mycket grymmare än allt annat alltså... 🙂
1 Guest(s)