November 8, 2002
jag kan ju chansa med att du behöver åtminstånde en 1000mhz cpu, nått inte allt för gammalt grafikkort (minst runt GF2 GTS/PRO)
Tillverkarna sätter ofta mkt låga systemkrav på spelen för att så många som möjligt ska köpa deras produkter. Kolla på minimikraven och ta den prestandan som står angiven x2 så kan du spela spelet med någorlunda bra grafikinställningar. Det är en smart liten grej som jag listat ut på egen hand.
Jag undrar å andra sidan när Doom3 släpps i butikerna?
March 5, 2002
Blue_Moon_ wrote: jag kan ju chansa med att du behöver åtminstånde en 1000mhz cpu, nått inte allt för gammalt grafikkort (minst runt GF2 GTS/PRO)
Tillverkarna sätter ofta mkt låga systemkrav på spelen för att så många som möjligt ska köpa deras produkter. Kolla på minimikraven och ta den prestandan som står angiven x2 så kan du spela spelet med någorlunda bra grafikinställningar. Det är en smart liten grej som jag listat ut på egen hand.
jag kan säga att för att spela doom3, notera spela, så rekommenderar jag g3 ti500 och uppåt (eller överklockat g3 ti200). cpu helst över 1.4ghz... det är vad jag gissar. vram 128mb, ram 384mb.
November 8, 2002
Fackamato wrote: [quote=Blue_Moon_]jag kan ju chansa med att du behöver åtminstånde en 1000mhz cpu, nått inte allt för gammalt grafikkort (minst runt GF2 GTS/PRO)
jag kan säga att för att spela doom3, notera spela, så rekommenderar jag g3 ti500 och uppåt (eller överklockat g3 ti200). cpu helst över 1.4ghz... det är vad jag gissar. vram 128mb, ram 384mb.
ah jo jag menar inte att det förmodligen flyter på det systemet jag rada upp men det är vad jag förväntar mig att tillverkarna sätter som sina gränser =D
tycker dem försöker lura folk, tillverkarna.. tex. så står det på micromjuks CFS3 att det krävs minst en 400Mhz cpu, 16mb 3d kort.. in my aSs! har testat det på mitt vrålklockade GF2 GTS med en XP 2000+ @ 1800mhz, 512 ram. Det går inte att spela på det systemet. Man blir ju rätt sur om man köper CFS3 och nu råkar ha ett system som uppfyller "minimikraven", då man upptäcker att när man ska lira så pressar kanske datorn fram 4fps.. 😕
December 22, 2002
jag har hört 128mb grafikkort 1000mhz 512mb ram minne!
- MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
- Intel Core i7 4790K 4,0GHz
- Inno3D iChill GeForce GTX 980 4GB
- Kingston SSDNow V300 120GB (2 st)
- Corsair Hydro H110 (Water cooling)
- HyperX Beast 16GB 2400MHz
- Chieftec Nitro 88 850 W modular
- Corsair Carbide Air 540 Cube Case + 7 fans inside the case.
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- 300GB Western Digital VelociRaptor ICE
- Fancontroller
- Harman & Kardon Soundsticks II
- Steelseries Apex RAW
- Samsung 27 inch 3d monitor 120 hz
- BenQ 32" LED BL3200PT Quad-HD
December 17, 2001
Jag kan informera er att Leaked-versionen INTE flöt på min xp 1800+ med 512 ram och ett Geforce 2 GTS och en polare har liknande spec'ar fast ett ti4200 och han hade som max 40 fps...
Notera dock att det va en Alpha och notera oxå att John Carmack själv har sagt att Har du ett Geforce 3 så kommer du att ha runt 25 fps och han avrådde att använda Geforce 4 MX , trots att det skulle finnas stöd för det.
February 13, 2003
cool.... ditt grafik kort är det väll som "inte räckertill" isf men du kan säkert spela det... men hur definierar man spela ? ska det bara gå igång så man kan räkna fpsen på fingrarna ? tycker man borde ha runt 70 fps för att räkna det som spelbart...
liksom hur kul är det och sitta och kolla när ens fps ligger och hoppar mellan 10 - 20 och var på det det tar 5 sek från att man trycker på "skjut" tills att skottet går av.
November 8, 2002
ynz^^ wrote: cool.... ditt grafik kort är det väll som "inte räckertill" isf men du kan säkert spela det... men hur definierar man spela ? ska det bara gå igång så man kan räkna fpsen på fingrarna ? tycker man borde ha runt 70 fps för att räkna det som spelbart...
liksom hur kul är det och sitta och kolla när ens fps ligger och hoppar mellan 10 - 20 och var på det det tar 5 sek från att man trycker på "skjut" tills att skottet går av.
Jo jag måste hålla med. Men som sagt, tillverkarna sätter kraven så lågt som möjligt för att dem ska kunna kränga så ut produkterna till så många konsumenter som möjligt. Jag håller med om att spelet måste flyta, under 40fps är ju s'llan roligt att spela med.
December 17, 2002
Jag är faktiskt väldigt förvånad över att det inte finns nån standard från SPELBRANSCHEN över var gränsen för "spelbart" går! Generellt sett går ju gränsen för spelbart på 60 fps så gränsen bör ju gå där.
Själv tycker jag att ett minimikrav ska ge 60 fps på de absolut lägsta inställningarna och att RECOMMENDED kravet ska ge 60 fps på "normal" inställningar. Nu menar jag att medel värdet efter demon ska vara 60 fps precis som i en av Quake 3 demona.
Nu kommer ju inte spelutvecklarna acceptera detta systemet eftersom dem då blir tvingade att skriva rätt höga krav för nästa generations spel.
I DOOM III hade väl minimum blivit runt GeForce 3 Ti 200, 1GHz, 128 Mb ram och liknande...dock inte alls säker.
December 22, 2002
stämmer inte! :arg:
- MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
- Intel Core i7 4790K 4,0GHz
- Inno3D iChill GeForce GTX 980 4GB
- Kingston SSDNow V300 120GB (2 st)
- Corsair Hydro H110 (Water cooling)
- HyperX Beast 16GB 2400MHz
- Chieftec Nitro 88 850 W modular
- Corsair Carbide Air 540 Cube Case + 7 fans inside the case.
- Seagate 2 TB
- Seagate 1 TB
- 300GB Western Digital VelociRaptor ICE
- Fancontroller
- Harman & Kardon Soundsticks II
- Steelseries Apex RAW
- Samsung 27 inch 3d monitor 120 hz
- BenQ 32" LED BL3200PT Quad-HD
1 Guest(s)