November 4, 2001
Vill börja med att säga, håll trådet fri från warez osv, vi känner alla till dagens hysteri!
Till saken:
Under installationen av Doom3 var man helt tokig... "årets spel" tänkte man bara.
Efter installen var det dags att välja inställningarna.
Efter att ha klickat runt lite mellan Low, medium, high, ultra high valde jag att börja med medium.
(9800pro på a64)
Det flöt bra så testade High. Flöt lite sämmre om man hoppade/snurrade mycket med gubbar omkring sig dock fullt spelbart.
Stannade upp för att kolla om jag såg någon skillnad i kvaliteten. ICKE. såg exakt lika dant ut (1024x768).
Efter att ha lekt lite så insåg man att en lägre nivå i doom med lite "fininställningar" i ati rutinerna gav samma kvalitet och flyt lite bättre än höga inställningar i doom.
Detta är ju egentlgen asbra då man har världens flyt på medium utan att ha sämmre kvalitet (som man ser under spelets gång iaf)
Till Själva spelet:
Här börjar besvikelsen....
Det är kolsvart!! Ni vet alla snygga trailers med mörka hörn där fienderna gömmer sig har jag ingen aning om hur dom fick till. Allt är kolsvart i princip. Ficklampan som är ett måste fungerar inte speciellt bra..
Visst tänkte jag det blir väl bättre. Efter ett bra tag insåg jag att det inte blev det.
Jag ska försöka tala om i ord hur det ser ut.
Med ficklampan på kan man nästan se fienderna innan dom börjar skjuta..
När man sedan måste byta till vapnet för att döda dem blir det svart och man kan inte ens se fienden. Man skjuter villt och efter ett par magasin vågar man sig på att byta till ficklampan igen. Där står krabban och fortfarande vid liv.
Som vanligt testar man att öka "brightnessen" vid max ser man en liten skillnad MEN går inte att använda pga att allt är ändå jättemörkt men ljuseffekterna är är alldeles för starka.
Tyvärr förstör detta mörker spelet oerhört mycket. Att man ofta inte ens ser vapmet framför sig är lite trist.
Jag vet att det är meningen att det ska vara mörkt med skuggor osv men jag tycker det är lite överdrivet.
Förutom detta så är spelet OK.
Snacket om Doom eller HL2 anser jag vara klart om så HL2 skulle vara HL1 med nya vapen skulle det nog fan vara bättre :p
Nu tycker säkert många att mina kommentarer är idiotiska men JAG anser att man iaf skall kunna se fienden man skall döda UTAN att behöve lysa med ficklampa - komma ihåg vart han stod samtidigt som man rör sig - byta till bössan - skjuta - byta tebax till ficklampan för att se nästa fiende.
Självklart ska det vara så här ibland det är tufft om man kliver in i ett mörkt rum eller hörn men inte alltid.
December 15, 2003
Jag har en kompis som är där just nu på affärsresa, och han har köpt flera ex av doom3 så på fredag så sitter jag förmodligen inte här och skriver i detta forumet 😉
on topic: hm, så jäkla mörkt? Hoppas det är nåt du har gjort fel då alla screenshots inte visar detsamma...
June 3, 2001
Jag fattar inte....
Inget waresh..
Spelet har inte kommit ut i butikerna och du sitter och spelar... :-k
Jojo.. enligt vissa hemsidor finns det att tänka hem med ett visst fildelningsprogram.. men det är ju inte sådär toklagligt. 🙄
Jag tycker att vi ska lugna oss med detta tills spelet finns i butikerna.
December 31, 2001
Gueno wrote: Jag fattar inte....
Inget waresh..Spelet har inte kommit ut i butikerna och du sitter och spelar... :-k
Jojo.. enligt vissa hemsidor finns det att tänka hem med ett visst fildelningsprogram.. men det är ju inte sådär toklagligt. 🙄
Jag tycker att vi ska lugna oss med detta tills spelet finns i butikerna.
Som sagt släppt i usa.
January 17, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Gueno]Spelar ingen roll...
Enligt undergrondsidorna så släpptes det idag och tråden skrevs idag...
Hade den blitt till igår hade det vart en annan femma.
Eftersom spelet är släpps så behöver det inte vara warez, han kanske sitter i usa och spelar i denna stund.
Innocent until proven guilty 😀
2 Guest(s)