November 27, 2003
klaus wrote: [quote=Delph1]Ev. intresserad av enbart expansionen. Måste kolla upp den obefintliga ekonomin.
//Andreas
Båda eller ingen kan ligga solänge.Kanske non vill köpa har ingen brottom.So...long...Klaus
Ok, har redan orginalet så det är inte aktuellt att köpa båda.
//Andreas
February 1, 2003
En varas prissättning bestämms i grund och botten av efterfrågan och utbud, i detta fall så finns ett exemplar av doom3 och ett exemplar av expansion-pack.
Vilket innebär att säljaren inom vissa ramar säljer till det pris som ger denne den största marginalnyttan (kanske finns någon tidsfrist eller andra krav så som betalningssätt) för att maximera vinsten.
Detta kallas allmänt budgivning.
Där de som bjuder såklart vill maximera deras marginalnytta genom, ofta, ett så lågt pris som möjligt.
Ett bud är ett bud, du bad om att vi skulle sätta våra egna priser vilket jag har gjort.
Om ingen annan konsument nappar på att hoppa in i budgivningen så har jag inget skäl att höjja priset.
Därför börjar jag med ett lågt pris för att få igång en budgivning och se vad efterfrågan på dessa produkter är för att se vad ett skäligt pris är.
Du må kalla 100:- ett skambud, men du har inte skrivit något om ett lägsta pris.
Ha det bäst så får vi se vart denna "budgivning" slutar
Vänligen // D
2 Guest(s)