September 14, 2002
September 14, 2002
December 18, 2001
Det var det dummaste jag hört..
"typ en P4 3 Ghz 1GB RAM och Radeon 9700 borde funka bra."
haha..
spelet starta på 32mb TNT2 kort..
(testat med tnt2, geforce2 mx200, geforce3 ti300 och Geforce 4 Ti4200)
*smile*
ti4200 klart roligaste att lira skiten med..
men inte mycket att lira än så länge.
2Ghz o nått vassare grafik kort än TNT2 borde göra jobbet..
............................
polle athlon 1,1 ghz
256 ram pc133
May 21, 2002
giggelito wrote: Det var det dummaste jag hört..
"typ en P4 3 Ghz 1GB RAM och Radeon 9700 borde funka bra."
haha..
spelet starta på 32mb TNT2 kort..
(testat med tnt2, geforce2 mx200, geforce3 ti300 och Geforce 4 Ti4200)
*smile*
ti4200 klart roligaste att lira skiten med..
men inte mycket att lira än så länge.2Ghz o nått vassare grafik kort än TNT2 borde göra jobbet..
polle athlon 1,1 ghz
256 ram pc133
kul kille 😀
när jag skrev det så mena jag vad som krävs att spela på max detalj me FSAA och allt annat, tror du ett TNT2 skit pallar me det ?
September 14, 2002
November 29, 2001
Många säger att demot flyter bra så länge man har typ 1500 MHz och ett GeForce 3 eller bättre vad jag hört
dock drar denna alpha SJUKT mycket minne, men så brukar det vara med tidiga optimeringar ju
så förmodligen kan det vara det som förklarar kass prestanda för vissa
läste någonstans att "demot" drar upp till 400 MB
November 29, 2001
abishai wrote: att man orkar 🙄
Pentium 3 1 Ghz, Radeon 7200 64 MB, 256 MB SDR = ca 1 fps
hahaha känns som de får optimera lite mer innan det släpps 😀
Athlon XP 2000+, 256 MB PC2100, GF4 Ti4600 = ca 25 fps
Pentium 4 2.4 Ghz (400 Mhz FSB), 512 MB PC800, Radeon 9700 Pro = ca 60 fps
alla i 640x480 och med medium detail, fast med Radeon 9700 så är 4x FSAA aktivt
hade det inte varit för att det är väldigt olagligt hade vi kanske kunnat lägga upp rejäla benchmarks med många olika kort och processorhastigheter 😉
om man nu får tag på skiten dvs
November 29, 2001
Hehe nu går det rykten om att det är ATi som läckt demot.
Vad jag hört innan är att läckan skedde "högre upp än vad man kanske skulle tro".
Aja känns som att den/det person/företag/team som läckt "demot" kommer få rejält på nöten.
Om det är ATi så undrar man ju lite vad som händer.
Carmack kommer nog vilja straffa dem, men hur. Han kan ju knappast bestraffa alla användare genom att sabba de specifika renderings paths som finns i spelet (så att prestandan blir sämre o grafiken fulare typ) men men.
Får nog klarare besked sen i veckan skulle jag tro.
December 26, 2001
We've been searching the web like hell for a statement from Id Software about the obvious leak. Until now we haven't found any, but our beloved members might have. Styles678 has found the statement over at HTGT. We're not sure that the statement is totally trustworthy, since it contains a very rough language. But it might be a badly pasted irc-log.
Anyway, if it's real, it's a statement of Xian (Christian Antkow, designer.) I quote:
Xian: "ATI leaked it oh we will. We are hoping our rep gets fired. John sent them a flame mail yesterday basically saying "This has hurt our relationship" haha, no not really they sent us a development laptop with a full build of Unreal Warfare on it yep Well, we deleted it that's a whole can of worms we don't want to get into yeah, well, ATI has clearly violated our NDA we thought about that. but, no ATI is on our shitlist righ tnow we are not dealing with them until further notice no, it's not public chiQ We know ATI leaked it. We watermark all releases Squiggle: ATI has a relaxed policy about pre-release software. Remeber, they gave us a laptop that had Unreal Warfare loaded on it 3 months ago They don't seem to care about strict enforcement of NDA's on a positive note, people seem to *REALLY LIKE* the leaked @#%$"
This may, or may not, be an official statement. We don't know. But until it is confirmed, this partially stands.
.......
Btw, 50min kvar till jag får.... äh inget 😀
EDIT: Bekräftat:
No, this was not leaked on purpose.
Yes, we are upset about it, and it will have some impact on how we deal with some companies in the future, but nothing drastic is going to change in terms of what support is going to be available.
Making any judgements from a snapshot intended for a non-interactive demo is ill advised.
John Carmack
December 23, 2000
vad är detta? känns lite som dubbelmoral
först ska man då inte nämna olagligheter sen så skrivs det om det hej vilt och man får tips om vilka cfg man inte ska köra
LOL är ju som isonews här
men jag vet inte kanske får man prata om sånt ifall det är en läkt E3 tjossan
1 Guest(s)