January 9, 2001
February 26, 2002
Anledningen till att minst GeForce 3 Ti 500
rekommenderas för en godkänd spelupplevelse
(25 FPS med alla effekter på) är att
spelets väldigt avancerade polygontransformationsmekanismer, multipeltexturering samt belysningseffekter i regel kräver runt 20 - 30 renderingar per ytenhet. Kort som GeForce3 är egentligen för svaga kort för denna typ av avancerade beräkningar.
På det kommande GeForce5 kommer spelet dock flyta på betydligt bättre (runt 70 FPS), i och med att detta kort med största sannolikhet kommer att ha 8 - 12 renderingsenheter (pipelines) samt 4 vertex"processorer" (GPU:n beräknas ligga runt 400 Mhz)
OBS: Försök inte att köra DOOM3 med mindre än 64 Mb grafikminne. Lita på mig )
September 3, 2001
jag tycker verkligen att det är någon som antingen har hittat på rekommendationerna, eller så är dessa kraven för att köra spelet på medium kvalite typ...
d finns inga tvivel om att det kommer att vara ett storartat spel med MYCKET krav men detta är ju för fasiken sjukt.. medelsvensson ligger inte över 800 mhz, sakta klättrar de upp mot 1ghz barriären. Och då ska man tänka på att sverige är ett avancerat land.... tänk på resten av världen där 500 mhz är en vardag. Så minimum krav tror jag inte kan ligga i så mycket mer än 700-800 mhz, geforce 2 MX, och 256 i ram. Det låter mycket rimligare för annars skulle ju företaget själv inte tjäna på att släppa doom3 eftersom ingen skulle ha så bra dator för den. Kanske bara vi överklockar-maniatiker här i forumet men den kalla verkligheten är att d flesta inte ens har hälften av hastigheter som många har här.
April 14, 2001
Läser i en annan tråd som gusehr har skrivit, lite olika beroende på vilken tråd man läser
CPU: P4 1.8 Ghz (2.5-3.0 Ghz ger givetvis bättre prestanda)
GPU: NV30 @ 400 Mhz. GeForce4 går, men var beredda på att dra ner på effekterna. GLÖM 4XFA. Nv30 har 12 renderingspipelines.
RAM: Ca 128 + 256 Mb grafikminne.
256Mb i grafikminne!! Ojoj!
September 5, 2001
On 2002-04-13 23:04, hawkie wrote:
Inte jag heller...
hmmm....specsen på den datorn som man först visade Doom3 på:
G3 500
GeForce3
128MB RAM?<--Inte ens pc133
Sen vet jag inte om det är realtid eller inte..kan ha varit en film.
Nog borde ett Gf3 Ti räcka, +NW/XP!..DDR/RAMBUS.
Sen säger en säker källa att följande specs kommer att krävas:
Intel Pentium 233 MMX
32MB RAM
Voodoo3 or above.
August 19, 2001
On 2002-04-12 22:00, gusehr wrote:
Anledningen till att minst GeForce 3 Ti 500
rekommenderas för en godkänd spelupplevelse
(25 FPS med alla effekter på) är att
spelets väldigt avancerade polygontransformationsmekanismer, multipeltexturering samt belysningseffekter i regel kräver runt 20 - 30 renderingar per ytenhet. Kort som GeForce3 är egentligen för svaga kort för denna typ av avancerade beräkningar.
På det kommande GeForce5 kommer spelet dock flyta på betydligt bättre (runt 70 FPS), i och med att detta kort med största sannolikhet kommer att ha 8 - 12 renderingsenheter (pipelines) samt 4 vertex"processorer" (GPU:n beräknas ligga runt 400 Mhz)OBS: Försök inte att köra DOOM3 med mindre än 64 Mb grafikminne. Lita på mig )
BULLSHIT!
January 9, 2001
Varför klaga på systemkraven på ett spel som inte ens finns? Ingen vet ens när det kommer...
1: Lita inte 100% på systemkraven på spel, speciellt inte spel som inte ens är i närheten av att vara färdigt.
2: Doom3 kommer kräva en fet dator.
3: Ju fetare dator och skärm, ju fetare spelupplevelse kan man få.
4 och viktigast: Spelet blir för fan inte bättre eller sämre beroende på hur systemkraven är.
Klaga hellre på spel som finns och som är dåligt programerade så dom hackar på en dator som lätt skulle klarat det.
2 Guest(s)