June 18, 2004
Jag tycker inte att Silent Hill-serien är läskigare än Doom. I Silent Hill-serien är det mer en känsla av obehag som följer än under spelet.
Inte direkt många situationer där man blir skiträdd för att något monster attackerar en blixtsnabbt bakifrån.
I Doom blir man helt enkelt rädd för att monster kommer bakifrån och över än hur som helst. Det går ju så jävla snabbt också!
September 2, 2003
Hehe ja han överdriver onekligen en hel del, men värre endå var ju den andra videon som cirkulerar där man ser två killar som turas om att spela så ibland stannar dem upp å skriker i flera minuter typ ;).
Men visst kan man känna igen sig lite grann när det börjar bli riktigt scary och rösterna kmr, samt när det står någon kille å lurar bakom en dörr. Då slinter man till med musen lite men det är ju aldrig så att man börjar skrika å ha sig.
Blue: jag håller verkligen med dig, dem där filmerna luktar verkligen smygreklan från ID`s sida.
March 5, 2002
Blue wrote: Bara jag som vädrar smygreklam..?
"Känner" man id Software så vet man att de inte har något med dessa filmerna att göra (förutom att deras spel finns med). id är nog det mest seriösa företag jag vet, det jag har mest respekt för i alla fall (nämn ett company som känner mer med sina fans? qcon etc etc).
HEIL John Carmack! :worshipp:
November 29, 2003
Kolla, film2 känns lite mer seriös iaf.
Jag är också rädd när jag lirar Doom3.
Shit vad jag blev rädd första gång när jag lirade, när det kommer någon zombie när man minst anar det. Dock inte lika rädd som killen. 🙂
Film2 är ju skönast, "im not playing the game, the game is playing with me" "follow me, my ass is follow me" sen när bebisskriket kommer "they toke my baby" Fyfabian vad jag skrattade.
1 Guest(s)