August 15, 2001
On 2001-11-11 00:56, [SaC]FuZ++ wrote:
Tror inte dom fått tillåtelse av Sony iafMöjligtvis Sega..
[ Detta Inlägg ändrades av: [SaC]FuZ++ den 2001-11-11 00:57 ]
Jag syftade på att Bleem! fick tillåtelse av Sony att göra emulatorn... Tror nog att dom tillåter att nån gör ett till sega också!
October 10, 2001
För att försöka skingra din förvirring:
Bleem är en emulator till playsation. Playstation görs av sony. De som gjorde Bleem fick tillåtelse av sony.
Han menar att det inte är omöjligt att någon får tillåtelse av sega att göra en emulator till dreamcast eftersom några tilläts göra en till playstation.
Jag hoppas att detta hjälpte lite i alla fall, fast jag kanske bara krånglade till det ännu mera, jag är bra på att krångla till saker och ting.
September 22, 2001
Var det inte så att Bleemcast var en emulator så att man kunde köra PSX-spel i en DC, inte DC-spel in en PC?
[ Detta Inlägg ändrades av: Kloppe 02 den 2001-11-11 21:16 ]
May 24, 2001
För att förvirra ännu mer:
Bleem fick aldrig tillåtelse av Sony att göra en emulator därför blev de stämda flera gånger, men vann (tror jag).
Bleem är alltså ett PC-program som kan köra Playstation-spel.
De har också gjort något som kallas för "Bleemcast" och den gör att man kan köra vissa Playstation-spel (olika versioner finns för GT2, Tekken 3 och MGS) på en Dreamcast.
Nåt för att köra Dreamcastspel på PC har jag inte sett. Det finns några emulatorer, men de klarar bara av att spela några demos, och väldigt slött. Vänta några år kanske det kommer nåt...
Fakta: Emulatorer är inte olagliga, det är mjukvaran du kör på dom som kan vara olaglig, "rommarna" alltså. Med CD-konsoller är det inte lika stort problem eftersom mjukvaran finns på din originalskiva som du köpt och stoppar in i läsaren, men man behöver ändå själva operativsystemet till konsollen, och det var det stämmningarna mot Bleem handlade mest om.
2 Guest(s)