driv3r|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
driv3r
(mannen)
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 25, 2005 - 2:30 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tänkte köpa det men vet inte riktigt.
Är detta spel likt nått annat spel så man kan få lite hum om vad man gör och sånt.

tack på förhand

POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
864413
March 25, 2005 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Dålig grafik, kanske inte om man kör på bästa, men för mig var det verkligen det iaf. Störde mig speciellt på att det var så jäkla svårt att styra bilar. Andra (kanske tredje) uppdraget då man skulle följa efter en "skurk" genom att jaga med bil var sjukt svårt - alltså tråkigt.

Golai
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 168
864416
March 25, 2005 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Det liknar GTA3 väldigt mycket.. man snor andra folks bilar när dem är ute å kör på samma sätt, genom att man ställer sig framför bilen och dem stannar varpå man rycker ut dem ur bilen och drar iväg.
Man har även snut efter sig som man ska skaka av sig.. så ja jag skulle säga dem har kopierat GTA3 med detta spelet.

Fire
Medlem
Forum Posts: 161
864428
March 25, 2005 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Golai wrote: Det liknar GTA3 väldigt mycket.. man snor andra folks bilar när dem är ute å kör på samma sätt, genom att man ställer sig framför bilen och dem stannar varpå man rycker ut dem ur bilen och drar iväg.
Man har även snut efter sig som man ska skaka av sig.. så ja jag skulle säga dem har kopierat GTA3 med detta spelet.

Fast en mycket sämre kopia...

Jag tyckte det var buggigt, ful grafik, dåliga effekter och grymt dåligt ljud i spelet. Köp hellre nåt annat! Eller vänta till GTA - San Andreas som kommer i sommar om du ska köpa till PC.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
864436
March 25, 2005 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är roligt men kass grafik, inte alls svårt att köra sålänge man använder gamepad med analog styrspak och gasreglage och använder tangentbord och mus till att styra gubben utanför bilarna.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
864440
March 25, 2005 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har läst lite på forumet det verkar bara vara en kass konvertering folk klagar på märkliga grafikbuggar, kass kontroller, taskig spelkänsla osv... inget jag lär köpa men man hade ju förhoppningar att pc versionen åtminste skulle se snyggare ut än vad ps2 gör men inte fan verkar det sant. Och det finns ingen demo heller snåla jävlar att prova.

Fire
Medlem
Forum Posts: 161
864639
March 26, 2005 - 9:20 am
sp_Permalink sp_Print

BloodMan wrote: jag har läst lite på forumet det verkar bara vara en kass konvertering folk klagar på märkliga grafikbuggar, kass kontroller, taskig spelkänsla osv... inget jag lär köpa men man hade ju förhoppningar att pc versionen åtminste skulle se snyggare ut än vad ps2 gör men inte fan verkar det sant. Och det finns ingen demo heller snåla j**lar att prova.

Iofs bra för dem att de inte har demo på spelet för ingen hade köpt det efter ha testat demot hehe

ElWeed
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 601
864650
March 26, 2005 - 9:44 am
sp_Permalink sp_Print

Fire wrote: [quote=Golai]Det liknar GTA3 väldigt mycket.. man snor andra folks bilar när dem är ute å kör på samma sätt, genom att man ställer sig framför bilen och dem stannar varpå man rycker ut dem ur bilen och drar iväg.

Fast en mycket sämre kopia...

Jag tyckte det var buggigt, ful grafik, dåliga effekter och grymt dåligt ljud i spelet. Köp hellre nåt annat! Eller vänta till GTA - San Andreas som kommer i sommar om du ska köpa till PC.

Jag instämmer! Ljudet tyckte jag dock var OK.

Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830

Adestro
Medlem
Forum Posts: 226
864723
March 26, 2005 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Driver 3 är buggigt även på konsol.

Spelet ser väl kanske inte så fint ut på lägre upplösning(vet inte, kör på högsta), antagligen är det för att vid portning av spel blir spelmotorn, framförallt dess grafikmotor, aldrig särskilt effektiv(t.ex. är Unreal 2 motorn jäkligt effektiv, med måttlig dator kan man lira på höga inställningar).

Vad gäller svårkontrollerade bilar gäller det samma sak här som med alla andra racingspel, använd en gamepad/joystick/ratt eller liknande så går det fint.

Det är ett roligt spel, men kanske inget att lägga pengarna på än. Vänta tills det blir budgetversion av det(lär inte dröja länge) och köp då.

Jappse
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 539
865091
March 27, 2005 - 10:22 pm
sp_Permalink sp_Print

extremt dåligt spel, kontrollerna är helt snurriga. grafiken är buggad, och ljudet som ni sa ovan är nog de sämsta.

Jonne88
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
870540
April 9, 2005 - 5:54 am
sp_Permalink sp_Print

jag föväntade mig betydligt mer. kompisarna säger att det var riktigt bra känsla på PS2. men jag tyckte intre alls om det. Det gick knappt å sladda som i dom andra driver. (Det som är kul). Så jag blev verkligen missnöjd med detta spel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 255
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL