July 29, 2003
N1ko wrote: kanske fel på fjärrkontrollen? testa att byta, annars om inte det hjlper har du lärt dig en läxa - att inte göra olagliga saker med din xbox, lönar sig inte
vad jag vet är det inte olagligt att chippa. ? utan det olagliga är att ladda ner spelen! eller? tycker din kommentar är aningnen tramsig.
November 19, 2005
N1ko wrote: kanske fel på fjärrkontrollen? testa att byta, annars om inte det hjlper har du lärt dig en läxa - att inte göra olagliga saker med din xbox, lönar sig inte
Vad jag vet så är det inte olagligt att chippa. men som sagt det olagliga är att spela olagliga spel.
Men man vet ju inte....så lustiga lagar om sånt där ju 😕
July 29, 2003
jarlen wrote: Funkar bra med min, men den funkar ju inte överallt. Där den borde fungera är Xbox Media Center och t.ex. dashboardet Evolution-X.
Annars är det nog nått fel på den.. ?
Jag sätter in en dvd skiva i spelaren och sätter igång dvd'n. Får upp menyerna i filmen och kan inte använda fjärren till tex välja subs etc. måste ta de me kontrollen. Har du samma problem?
October 26, 2001
June 3, 2001
Releaser wrote: Den här mottagaren om jag kommer ihåg rätt skull einte den sitta i ett visst kontroller uttag?
Annars testa handkontrollen i xbmc som nämnts här ovan?
Min sitter i uttag 3 och funkar utmärkt.
Hur sättar du igång DVD:n?
Jag kör med EvoX.
Prova att bläddra till där man kommer till M$ egna meny.
För mig så startar filmen automatiskt då och funkar fint med kontrollen.
March 2, 2005
FonzzziE wrote: [quote=N1ko]kanske fel på fjärrkontrollen? testa att byta, annars om inte det hjlper har du lärt dig en läxa - att inte göra olagliga saker med din xbox, lönar sig inte
vad jag vet är det inte olagligt att chippa. ? utan det olagliga är att ladda ner spelen! eller? tycker din kommentar är aningnen tramsig.
tycker du att min kommentar är tramsig? fråga microsoft vems dom tycker är mer tramsig.. och dessutom, VARFÖR chippar man? jo för att slippa köpa spel utan ladda hem dom! med andra ord kan man nästan säg att det är olagligt.. du fattar va ja menar
November 23, 2001
N1ko wrote: [quote=FonzzziE][quote=N1ko]kanske fel på fjärrkontrollen? testa att byta, annars om inte det hjlper har du lärt dig en läxa - att inte göra olagliga saker med din xbox, lönar sig inte
tycker du att min kommentar är tramsig? fråga microsoft vems dom tycker är mer tramsig.. och dessutom, VARFÖR chippar man? jo för att slippa köpa spel utan ladda hem dom! med andra ord kan man nästan säg att det är olagligt.. du fattar va ja menar
Men det behöver inte menas att man gör det. Man kan till exempel chippa för att kunna spela back-up versioner av spelen man äger så man inte förstör skivorna (vilket skulle vara bra till XBox 360 som äter skivor).
Så ja, din kommentar är tramsig, "göra olagliga saker med din xbox", han har bevisligen inte skrivit om något olagligt han har gjort med xboxen.
October 26, 2001
Gueno wrote: [quote=Releaser]Den här mottagaren om jag kommer ihåg rätt skull einte den sitta i ett visst kontroller uttag?
Annars testa handkontrollen i xbmc som nämnts här ovan?
Min sitter i uttag 3 och funkar utmärkt.
Hur sättar du igång DVD:n?
Jag kör med EvoX.
Prova att bläddra till där man kommer till M$ egna meny.
För mig så startar filmen automatiskt då och funkar fint med kontrollen.
Använder osså EvoX å funkar fint fint 🙂
Men brukar ändå köra allt i xbmc tycker det är suveränt!
April 22, 2002
FonzzziE wrote: [quote=jarlen]Funkar bra med min, men den funkar ju inte överallt. Där den borde fungera är Xbox Media Center och t.ex. dashboardet Evolution-X.
Annars är det nog nått fel på den.. ?
Jag sätter in en dvd skiva i spelaren och sätter igång dvd'n. Får upp menyerna i filmen och kan inte använda fjärren till tex välja subs etc. måste ta de me kontrollen. Har du samma problem?
Du kan inte använda Donglefree dvd playern med XBOX orginal fjärr, det är nog det som är felet !, Prova MS Dashboard eller spela via mediacentret , annars så är det något fel på din fjärr, kollat baterierna ?
2 Guest(s)