September 27, 2002
Contiz wrote: Annars finns ju alltid 8800GTS, inte så farligt dyrt för ett next-gen high-end i alla fall. 😛
Jo kanske inte så farligt för vad man får men det är fortfarande 40000.
Callister
Funderar på att göra exakt samma sak. Köpa ett X1900 och sedan får man väll önska sig ett nytt grafikort till jul eller likande.
July 27, 2002
Ja, du har knappast någon nytta av ett dx10 kort nu, och det är ju nu du behöver ett kort. Du lider mer nu i väntan än vid jul när du "vill ha" dx10 kort.
Dessutom känns det dumt att slänga pengar på ett 8800 nu i barnatider, vem vet.. R600 kanske rövsparkar det totalt..
June 11, 2001
dupa666 wrote:
Mja.. alltså många av Vistas salepoints (det helt värdelösa aero och den krafslukande sidebaren) går att fixa till i XP. Ser i princip lika bra ut och äter mindre kraft.
Sen vilken seriös människa kommer ha på aero mär än ca 2 sek?
Sedan är det bra om man har fakta oxå, jag märker ingen prestanaslukning av aero och då kör jag ändå vista beta 2 på en 2500+ processor och 512 MB RAM och det går att köra ganska kraftiga spel med bättre resultat än vad XP ger.
May 26, 2004
8800 serien är ju redan snabbare än dx 9 korten i dx 9 lir så vad finns det att fundera på?
Grejen är dock jag tror inte det orkar med lir som Cryis, Bioshock riktigt om du vill maxa. Inte ens GTX verkar ha kräm nog när man ser vilka prestandavinster du får i Oblivion, F.E.A.R när du kör 2 i sli redan vid 1280x960...
http://www.amdzone.com/modules.....038;page=3
Vill du ha en DX 10 dator så är det enda vettiga att vänta tills det finns dx 10 lir ute som du vill lira. Då har du mer val angående grafikkort och vid den tidpunkten är de bra mycket snabbare och har gått ner i pris också förhoppningsvis 🙂
Angående nätaggregat kan va värt att vänta. Kommer ju den nya 8 pin PCI E kontakten som det sägs att ATI kommer köra med förutom flaggskeppet då som liksom 8800 GTX ska köra 2x 6-pin. Går ju iköra med adaptrar men det är inte optimalt.
2 Guest(s)