August 22, 2005
EA gör riktigt bra spel tycker jag, MOHAA o BF1942 är riktiga klass lir...
😀
Men det tråkiga är deras fysikmotor, man blir ju illamånende av hur gubben går både i MOHAA o BF1942. o känslan är inte alls lika bra som i tex CS. Jag kan få en granat att stanna precis där jag vill i cs, men i BF9142 är det svårare...
Lite synd på så bra spel 😕
May 8, 2001
MacDaddy wrote: EA gör riktigt bra spel tycker jag, MOHAA o BF1942 är riktiga klass lir...
😀
Men det tråkiga är deras fysikmotor, man blir ju illamånende av hur gubben går både i MOHAA o BF1942. o känslan är inte alls lika bra som i tex CS. Jag kan få en granat att stanna precis där jag vill i cs, men i BF9142 är det svårare...Lite synd på så bra spel 😕
Hmmm... Vad jag vet så bygger MOHAA på Q3-motorn och BF1942 är väl svenskt? Utveklat av Digital Illusions (Dice)?
EA gör mao inget av dessa spel utan är bara utgivare.
Doom3 kommer också att ges ut av EA men alla vet ju vilka som skriver det.
Annars håller jag med om att BF1942 har lite övrigt att önska när det gäller kontroll men jag tycker inte att det gör så mkt i den typen av spel. Det är ett kanonspel!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
May 8, 2001
Fel av mig, rätt av Molotov! Det är ju Activision som ger ut ID's spel.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
May 23, 2001
Om EA ska ge ut Doom3 så lär de nog ha fått betala fett med pengar för det.
Bolaget som rockar på att GÖRA spel just nu är iaf det svenska Digital Illusions de har gjort fler spel än man tror, gå in på deras hemsida och titta! Jag har dock ingen URL just nu, googla lite...
October 8, 2001
MacDaddy wrote: de gör inte spel, men de äger ändå olika grafik o fysik motorer som andra utvecklare för dem får låna, BF 1942 o MOHAA har exakt samma fysikmotor, spela båda två så får ni se...
vad menar du?
BF1942 är gjord på DICE's egna Refractor 2
Allt som finns i BF1942 är absolut 100% dice och inget från EA.
MOHAA kör med Quake3 motorn.
Vad menar du med samma fysikmotor?
August 22, 2005
[Molotov wrote: ][quote=MacDaddy]de gör inte spel, men de äger ändå olika grafik o fysik motorer som andra utvecklare för dem får låna, BF 1942 o MOHAA har exakt samma fysikmotor, spela båda två så får ni se...
vad menar du?
de rör sig på samma sätt o man kastar granater på samma sätt, tro mig det är samma, bara olika namn kanske.
October 8, 2001
MacDaddy wrote: [quote=[Molotov]][quote=MacDaddy]de gör inte spel, men de äger ändå olika grafik o fysik motorer som andra utvecklare för dem får låna, BF 1942 o MOHAA har exakt samma fysikmotor, spela båda två så får ni se...
vad menar du?
de rör sig på samma sätt o man kastar granater på samma sätt, tro mig det är samma, bara olika namn kanske.
Hehe ja det kan man tro om man inte vet, men jag vet att det är inte samma 🙂
November 6, 2001
stormaz wrote: Om EA ska ge ut Doom3 så lär de nog ha fått betala fett med pengar för det.
Bolaget som rockar på att GÖRA spel just nu är iaf det svenska Digital Illusions de har gjort fler spel än man tror, gå in på deras hemsida och titta! Jag har dock ingen URL just nu, googla lite...
December 11, 2002
MacDaddy wrote: EA gör riktigt bra spel tycker jag, MOHAA o BF1942 är riktiga klass lir...
😀
Men det tråkiga är deras fysikmotor, man blir ju illamånende av hur gubben går både i MOHAA o BF1942. o känslan är inte alls lika bra som i tex CS. Jag kan få en granat att stanna precis där jag vill i cs, men i BF9142 är det svårare...Lite synd på så bra spel 😕
snälla lilla pojke tänk dig lite för. hur kan du ens jämföra cs o bf? bf e ju så sjukt mycke snyggare på alla sätt än cs. cs har för fan hl motor o den e inte dirket "modern".
December 25, 2000
stormaz wrote: [quote=MacDaddy]de gör inte spel, men de äger ändå olika grafik o fysik motorer som andra utvecklare för dem får låna, BF 1942 o MOHAA har exakt samma fysikmotor, spela båda två så får ni se...
Samma sak med deras bilspel, bygger på samma grafikmotor allihopa....
Uhm? Vilka bilspel bygger på samma grafikmotor?
Och som [Molotov] sade, BF1942 och MOHAA har inte det minsta gemensamt när det gäller grafikmotorn.
February 12, 2002
[Molotov wrote: ]BF1942 har kännsla, och det krossar CS långa vägar 🙂
Nu har jag visserligan slutat spela CS för läääänge sedan.. Men jag kan ändå inte låta nå komma undan med en sådan hädelse 👿 !!!
Känslan i BF1942 Suger ju totalt gämtemot CS!!! :arg:
Eller missförstod jag?
Hur som hels är ju ändå BF1942 ett riktigt bra spel. Och med tanke på att det är svenskt så
2 Guest(s)