May 23, 2001
Precis fått det att funka med EAX 3 till MOHAA, fick det från http://www.3dsoundsurge.com/cg.....=&C=6.
Audigy 2:
Har du ett annat spel som använder Miles sound (GTA3, CIV3 och liknande), så ändrar du texten i "unnamedsoldier.cfg" som ligger i "X:ProgramEA GAMESMOHAAmainconfigs" där det står s_milesdriver "Miles Fast 2D Positional Audio" till s_milesdriver "Creative Labs EAX 3 (TM)" och kopierar in filen "msseax3.m3d" från GTA3, CIV3 eller liknande till "X:ProgramEA GAMESMOHAAsnddrivers".
Sen startar du spelet och enablar consolen om du inte har gjort det, öppnar consolen i rummet där du startar alla spel och configurerar och skriver "snd_restart" för att se att "Creative Labs EAX 3 (TM)" används.
Audigy gör likadant fast byt ut 3:orna i filen och configtext till en 2:a, och LIVE! kör med "Creative Labs EAX (TM)" och "msseax.m3d", kan gå med Audigygrejen till LIVE! också, bara att testa.
Originaltrådarna finns här: http://www.3dsoundsurge.com/cg.....;fpart=all
http://www.3dsoundsurge.com/cg.....;fpart=all
Kan vara någon tråd till, har ni inte något annat spel så kan ni bara söka på filnamnet på nätet (gjorde jag, tog ett par minuter att hitta), kan funka om ni laddar hem "Miles Sound System 6 Demo" också, inte testat.
Själv kör jag med ett Audigy2 så jag har bara testa med det.
I länkarna står det att man kan använda b.l.a.
Aureal A3D 2.0 (TM)
Aureal A3D Interactive (TM)
Creative Labs EAX 2 (TM)
Creative Labs EAX (TM)
DirectSound3D Hardware Support
Dolby Surround
Miles Fast 2D Positional Audio
Miles Fast 2D Positional Audio är default, dom nämner inget on EAX 3, men däremot filen "msseax3.m3d" som förstås inte funkar om du inte skriver en 3:a i config-filen.
Reverb kan man också sätta "ON", genom att skriva s_reverb 1 i consolen.
1 Guest(s)