February 7, 2006
Ja, det är ett medeltidsspel som jag tror tillverkades mellan 2000-2005, det finns både nummer 1 och 2, det som gör spelet unikt är att du kan placera folk på murarna, murarna kan rasa så att folket på murarna dör, du måste utvinna sten,järn, och också tillverka Vapen för att kunna utbilda Militärer, du måste jaga djur med jägare för att få mat, du kan också tillverka whisky/sprit/dylikt för att ha på ditt "inn" så att folket blir gladare, du måste också röja undan bajs dylikt med andra enheter, du kan också ställa ut onda grejer, typ pål med huvud på och avrättningssaker... det finns hästriddare, slägg-gubbar,pilbågsskyttar, också armborst och som sagt måste du tillverka vapnen, sen använda bönder för att göra soldater :bgrin: , du tar ut skatt på ditt folk för att kunna ha i krigskassan/annan kassa, du är en hertig ibland ditt folk och kan också gifta dig.... det finns också massa andra bekvämligheter för de rika...
:blink: det är allt jag kommer ihåg, snälla nån påminn mig om vad detta underbara spel heter 🙁
February 7, 2006
February 7, 2006
April 13, 2004
cybercola wrote: Ja, det är ett medeltidsspel som jag tror tillverkades mellan 2000-2005, det finns både nummer 1 och 2, det som gör spelet unikt är att du kan placera folk på murarna, murarna kan rasa så att folket på murarna dör, du måste utvinna sten,järn, och också tillverka Vapen för att kunna utbilda Militärer, du måste jaga djur med jägare för att få mat, du kan också tillverka whisky/sprit/dylikt för att ha på ditt "inn" så att folket blir gladare, du måste också röja undan bajs dylikt med andra enheter, du kan också ställa ut onda grejer, typ pål med huvud på och avrättningssaker... det finns hästriddare, slägg-gubbar,pilbågsskyttar, också armborst och som sagt måste du tillverka vapnen, sen använda bönder för att göra soldater :bgrin: , du tar ut skatt på ditt folk för att kunna ha i krigskassan/annan kassa, du är en hertig ibland ditt folk och kan också gifta dig.... det finns också massa andra bekvämligheter för de rika...
:blink: det är allt jag kommer ihåg, snälla nån påminn mig om vad detta underbara spel heter 🙁
Sverige eller hela Europa under medeltiden :bgrin: 😛
1 Guest(s)