efterlyser spel, beskrivning kan finnas inuti!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
efterlyser spel, beskrivning kan finnas inuti!
cybercola
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 189
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 9, 2006 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det är ett medeltidsspel som jag tror tillverkades mellan 2000-2005, det finns både nummer 1 och 2, det som gör spelet unikt är att du kan placera folk på murarna, murarna kan rasa så att folket på murarna dör, du måste utvinna sten,järn, och också tillverka Vapen för att kunna utbilda Militärer, du måste jaga djur med jägare för att få mat, du kan också tillverka whisky/sprit/dylikt för att ha på ditt "inn" så att folket blir gladare, du måste också röja undan bajs dylikt med andra enheter, du kan också ställa ut onda grejer, typ pål med huvud på och avrättningssaker... det finns hästriddare, slägg-gubbar,pilbågsskyttar, också armborst och som sagt måste du tillverka vapnen, sen använda bönder för att göra soldater :bgrin: , du tar ut skatt på ditt folk för att kunna ha i krigskassan/annan kassa, du är en hertig ibland ditt folk och kan också gifta dig.... det finns också massa andra bekvämligheter för de rika...

:blink: det är allt jag kommer ihåg, snälla nån påminn mig om vad detta underbara spel heter 🙁

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1031228
April 9, 2006 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte stormhold eller stronghold ?

cybercola
Medlem
1031230
April 9, 2006 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

JO!! DET ÄR DET!!

<3 dig!! tack <3
tråden kan stängas =)

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1031231
April 9, 2006 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommer ihåg det liret 🙂 man själv står i ett torn eller vad det nu är och blir man attackerad så slåss man själv oxå fast man kan inte styras eller vad det nu är 🙂

cybercola
Medlem
1031238
April 9, 2006 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Kommer ihåg det liret 🙂 man själv står i ett torn eller vad det nu är och blir man attackerad så slåss man själv oxå fast man kan inte styras eller vad det nu är 🙂

aa dödar man hertigen av det andra laget så är spelet vunnet!

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1031332
April 9, 2006 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det första spelet var riktigt bra med 2:an var en besvikelse i mina ögon

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
1032088
April 12, 2006 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

cybercola wrote: Ja, det är ett medeltidsspel som jag tror tillverkades mellan 2000-2005, det finns både nummer 1 och 2, det som gör spelet unikt är att du kan placera folk på murarna, murarna kan rasa så att folket på murarna dör, du måste utvinna sten,järn, och också tillverka Vapen för att kunna utbilda Militärer, du måste jaga djur med jägare för att få mat, du kan också tillverka whisky/sprit/dylikt för att ha på ditt "inn" så att folket blir gladare, du måste också röja undan bajs dylikt med andra enheter, du kan också ställa ut onda grejer, typ pål med huvud på och avrättningssaker... det finns hästriddare, slägg-gubbar,pilbågsskyttar, också armborst och som sagt måste du tillverka vapnen, sen använda bönder för att göra soldater :bgrin: , du tar ut skatt på ditt folk för att kunna ha i krigskassan/annan kassa, du är en hertig ibland ditt folk och kan också gifta dig.... det finns också massa andra bekvämligheter för de rika...

:blink: det är allt jag kommer ihåg, snälla nån påminn mig om vad detta underbara spel heter 🙁

Sverige eller hela Europa under medeltiden :bgrin: 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 393
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL